اخبار داغ

امام جمعه دندی:

کارکرد سیاسی و نقش مساجد از مهمترین کارکردهای مساجد و مرکز استکبار ستیزی است/همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان پایگاه ها و بسیجیان+تصاویر

کارکرد سیاسی و نقش مساجد از مهمترین کارکردهای مساجد و مرکز استکبار ستیزی است/همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان پایگاه ها و بسیجیان+تصاویر
امام جمعه شهردندی گفت: کارکرد سیاسی و نقش مساجد در مسائل سیاسی از مهمترین کارکرد مساجد و مرکز استکبارستیزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان : همایش مشترک ائمه جمعه وجماعات، فرماندهان پایگاه ها و بسیجیان به مناسبت هفته بسیج و با حضور مسئولان شهرستان و بخش انگوران و شهر دندی در مسجد جامع شهر دندی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان ,

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی دراین همایش با تبریک هفته بسیج، بسیج را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج شجره طیبه ای است که همچون درخت پاک و تنومند در حال رشد و نمو است و در هر زمان در خدمت نظام اسلامی است.
وی به جایگاه مساجد در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه مسجد بازاری از بازار آخرت است گفت: اهل مسجد زائران خدایند و بر صاحبخانه است که به زائرش هدیه بدهد.

,
,

امام جمعه شهر دندی با انتقاد از کمرنگ شدن حضور مردم خصوصا جوانان در مساجد گفت: بر اساس روایت پیامبر اسلام(ص) مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌خوانند غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد.

,

حسینی نسب به نوع و نحوه رفت و آمد مردم به مسجد اشاره کرد و گفت: ۱- عده ای اهل مسجدند و سعی می کنند نماز خود را در مسجد بخوانند. اینگونه افراد در هر مسجدی هستند و خداوند انشاالله اینها را از مسجد و مسجد را از اینها نگیرد. ۲- عده ای اصلا اهل مسجد نیستند. خداوند اینها را انشالله هدایت کند. ۳- عده ای برای خوردن به مسجد می آیند: مثل مجالس ترحیم، احسان در مجالس اهلبیت و … ۴- بعضی هم فکر می کنند باید فقط دعوت شوند ۵- برخی هم فکر می کنند چون لیسانس و فوق لیسانس و دکترا دارد نباید به مسجد بیایند در حالی که برخی از اینها در مسائل شرعی و دینی کلاس اول هم نیستند.
امام جمعه دندی گفت: البته با همه این مشکلات و نحوه نگرش ها، مسجد در نقش اساسی خود استوار و تاثیرگذار است.

,
,

وی به بررسی کارکرد مسجد در طول تاریخ پرداخت و افزود: اگرچه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال است ولی در کنار این، مسجد در مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کرده است.

,

حجت الاسلام حسینی نسب به کارکرد سیاسی مسجد اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم مسجد، کارکرد سیاسی است، اظهارداشت: مساجد در مسائل سیاسی جامعه از زمان پیامبر تاکنون نقش داشته و در انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم کارکرد سیاسی مسجد همچنان پرشور و شکوه باقی است و اقامه نماز جمعه در مساجد یک نمونه آن است.

,

وی با بیان اینکه انقلاب و بسیج از فرزندان مساجد هستند، افزود: در انقلاب اسلامی مساجد محل حضور مردم انقلابی در مقابله با رژیم پهلوی بود و تظاهرات انقلابی از مسجد شروع یا به مسجد ختم می‌شد.

,

امام جمعه شهر دندی گفت: در زمان جنگ نیز مسجد محل اعزام رزمندگان و محل کمک های مردم به رزمندگان بوده و الان نیز محل آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در مقابل توطئه های دشمنان است و مهمترین مرکز استکبارستیزی مساجد هستند.

,

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد شهدا اهل مسجد بودند، گفت: مساجد محل تربیت انسانهای صالح و انقلابی همچون شهدا و بسیجیان امثال شهید حججی ها و سردار سلیمانی است که پوزه داعش را به خاک مالیدند.

,

حجت الاسلام حسینی نسب به نابودی داعش و پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری و پاسخ رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیجی واقعی شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی ها هستند که سراپا گوش به فرمان ولی فقیه و مقام معظم رهبری هستند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه