اخبار داغ

رییس اتحادیه نانوایان قزوین:

واگذاری تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت نان به استان‌ها/ نانوایان بدون ابلاغ اتحادیه حق گران‌فروشی ندارند

واگذاری تصمیم‌گیری در مورد افزایش قیمت نان به استان‌ها/ نانوایان بدون ابلاغ اتحادیه حق گران‌فروشی ندارند
رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: افزایش قیمت نان هنوز تصویب نشده چراکه اختیارات به استان‌ها واگذار شده و هر استان باید در این مورد با کمیته‌های آرد و نانی که تشکیل می‌دهد تصمیم بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب بهرامی رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با  شاخص نیوز؛ درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: افزایش قیمت نان بحثی است که مدت‌هاست در مورد آن صحبت می شود اما تصمیم قطعی گرفته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛,

وی فزود: امروز جلسه کمیته آرد و نان تشکیل و در مورد افزایش نرخ‌ها صحبت خواهد شد و هنوز نتیجه قطعی در این خصوص مشخص نیست و شاید هم به جلسات دیگر موکول شود.

,

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین در ادامه گفت: افزایش قیمت نان هنوز تصویب نشده چرا که اختیارات به استان‌ها واگذار شده و هر استان باید در این مورد با کمیته‌های آرد و نانی که تشکیل می‌دهد تصمیم بگیرد.

,

بهرامی با بیان اینکه سقف افزایش نرخ نان ۱۵ درصد است توضیح داد: کمیته آرد و نان متشکل از نمایندگان استانداری، فرمانداری‌ها، اتحادیه نانوایان، سازمان بازرگانی و چند ارگان دیگر است.

,

این مسوول اضافه کرد: تا زمانی که از سوی اتحادیه نانوایان استان آگهی درمورد افزایش قیمت نان ابلاغ نشود نانوایان حق گران کردن نان را ندارند.

,

, , ,

افزایش قیمت نان معجزه‌ای در کیفیت آن نخواهد داشت

, افزایش قیمت نان معجزه‌ای در کیفیت آن نخواهد داشت, افزایش قیمت نان معجزه‌ای در کیفیت آن نخواهد داشت,

وی یادآور شد: افزایش قیمت نان در افزایش کیفیت آن تاثیر چندانی نخواهد داشت چرا که مشکل اصلی کیفیت پایین آردهای داخلی است.

,

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر کیفیت نان‌های ما به نسبت آردهایی که استفاده می‌شود شرایط قابل قبولی دارد زیرا گندم‌های داخلی از بذرهای اصلاح شده نیستند و این مسئله کیفیت آرد را پایین می‌آورد.

,

بهرامی تشریح کرد: گندم چندین منطقه از استان‌ها با انواع مختلف مخلوط می‌شوند تا آرد مورد مصرف نانوایی‌ها تولید شود و در این میان تنها ۴ استان گندم مرغوب دارند.

,

وی ادامه داد: ۲۵ استان دیگر نیز گندمی با کیفیت پایین دارند که قزوین هم جزء این استان‌ها محسوب می‌شود لذا افزایش قیمت نان در ارتقاء کیفیت آن معجزه نخواهد کرد.

,

این مسوول تصریح کرد: دستگاه‌های حکومتی بر افزایش کیفیت نان تاکید دارند اما واقعیت این است که نانوا نمی‌تواند با آردهای نامرغوب معجزه کند.

,

, , ,

بیشترین تخلف در نانوایی‌های قزوین کم‌فروشی است

, بیشترین تخلف در نانوایی‌های قزوین کم‌فروشی است, بیشترین تخلف در نانوایی‌های قزوین کم‌فروشی است,

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین با تاکید بر اینکه باید گندم‌های داخلی اصلاح شوند عنوان کرد: هیچ نانوایی عمداً کیفیت نان را پایین نمی‌آورد چرا که امروز رقابت حرف اول را در بازار و جذب مشتری می‌زند.

,

بهرامی خاطرنشان کرد: بیشتر نانوایان استان با سابقه هستند و بیش از ۲۰ سال در حرفه خود مهارت دارند و سعی می‌کنند با هیمن آردهای نامرغوب نان با کیفیت مطلوبی را به مصرف‌کننده عرضه کنند.

,

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات نانوایان در ۶ ماهه نخست امسال کم فروشی بوده است افزود: علت بالا بودن این تخلف به خاطر این است که از وزن‌های مرجعی که برای خمیر هر نوع نان ابلاغ شده حدود ۴ سال می‌گذرد در حالی که نانوایان در این مدت با افزایش هزینه‌های جانبی مواجه بوده‌اند.

,

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین، مسوولین را عامل اصلی متضرر شدن نانوایان دانست و گفت: حدود ۴ سال است که همه هزینه‌ها بالا رفته اما نانوایان افزایش قیمت نداشته‌اند و این امر باعث گسترش تخلف کم‌فروشی شده است.

,

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال هیچ مورد مربوط به پلمپ نانوایی در استان نداشته‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه