اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خبر داد

انجام حدود 1000 عمل جراحی در هر ماه در کاشمر

انجام حدود 1000 عمل جراحی در هر ماه در کاشمر
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از انجام ماهانه حدود 1000 عمل جراحی و انجام 300 عمل مغز و اعصاب در یک سال اخیر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدجواد یزدانی امروز در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای شهر کاشمر به منظور پیگیری مسائل بهداشتی و درمانی این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های شورای شهر و شهرداری کاشمر طی سال‌های گذشته شاهد تحولات زیادی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: یکی از حرکت‌های بسیار عالی که صورت گرفته است اجرای چندین پروژه در سطح شهرستان است که هم اکنون بین 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با لطف الهی بتوانیم در آینده نزدیک این پروژ‌ه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و هر چند هم اکنون وزارت بهداشت با مشکلات اعتباری مواجه است ولی با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم تلاش می‌کنیم شاهد به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها باشیم ضمن اینکه برای اجرای این پروژه‌ها نیز همکاری شهرداری و شورای شهر کاشمر بسیار مؤثر بود.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که در دستور کار قرار دارد راه‌اندازی خدمات ام آر آی در کاشمر است که هم اکنون ساختمان مورد نظر در حال بهسازی است و امیدواریم تا پایان سال شاهد آغاز فعالیت ام آر آی باشیم ضمن اینکه افزایش کادر تخصصی شهرستان هم در چند سال اخیر اتفاق افتاده است به عنوان مثال 12 متخصص از ابتدای آذرماه فعالیت خود را در کاشمر آغاز خواهند کرد.

,

 

,

یزدانی ادامه داد: با حمایت‌هایی که از سوی خیرین و مسئولان شهرستان در زمینه تأمین امکانات صورت گرفت ما هم اکنون در هر ماه حدود 900 تا هزار عمل جراحی را در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر انجام می‌دهیم و حتی عمل‌هایی در کاشمر صورت می‌گیرد که به جز در مشهد و شهرهای بزرگ در جای دیگری انجام نمی‌شود به عنوان نمونه عمل تومور هیپوفیز که در کاشمر انجام شد به جز مراکز استان در هیچ شهر غیردانشگاهی دیگر در کشور انجام نشده بود ضمن اینکه در چند روز آینده هم دو مورد از این عمل را خواهیم داشت.

,

 

,

وی اظهار داشت: در یک سال گذشته 300 عمل مغز و اعصاب در کاشمر انجام شده است و همچنین انجام اعمال لاپاراسکوپی در کاشمر صورت می‌گیرد که به این وسیله تلاش می‌کنیم جراحی سنتی را به سمت جراحی مدرن ببریم.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: ما خوشحالیم که بتوانیم از فرصت خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنیم و امروز با تلاش‌هایی که همگان انجام داده‌اند خوشبختانه دیگر بسیاری از بیماران ما نیاز به اعزام به مشهد و سایر شهرستان‌ها را ندارند به عنوان مثال امروز عمل دیسک کمر با مبلغ 100 تا 150 هزار تومان در بیمارستان کاشمر انجام می‌شود؛ اما همین عمل در بیمارستان‌های خصوصی مشهد بین 20 تا 25 میلیون تومان هزینه دارد.

,

 

,

یزدانی با تقدیر از شهرداری کاشمر به دلیل راه‌اندازی سردخانه بهشت بقیع این شهرستان گفت: از آنجا که کاشمر شهر حادثه‌خیزی است لذا همکاری بین بهداشت و درمان با شهرداری برای مباحث آموزشی به ویژه در حوزه سوانح و حوادث می‌تواند به پیشگیری این معضلات بیانجامد؛ چراکه بهداشت و سلامت هم یکی از مباحث فرهنگی به حساب می‌آید.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به طرح تحول سلامت تصریح کرد: در سه سال گذشته اجرای طرح تحول تأثیر بسیار خوبی در ارائه خدمات به اقشار ضعیف جامعه داشت به گونه‌ای که خدماتی به این افراد ارائه شد که قبل از آن متصور نبود؛ اما از چند ماه گذشته نگرانی‌هایی در خصوص تأمین اعتبارات این طرح به وجود آمده است و امیدواریم این کمبودها مرتفع شود تا شاهد تداوم خدمت‌رسانی به مردم و به ویژه کسانی که توانایی مالی کمی دارند باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه