اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر:

افزایش 180 درصدی درآمد موقوفات مشگین شهر / مساجد ساماندهی می‌شود

افزایش 180 درصدی درآمد موقوفات مشگین شهر / مساجد ساماندهی می‌شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر گفت: رویکرد اداره اوقاف کارهای اقتصادی است لذا درآمد سالانه از محل موقوفات در این شهرستان 180 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، آیدین افزون رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشگین‌شهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به آثار و برکات وقف در زندگی فردی و اجتماعی گفت: وقف صدقه جاری است که منافع آن به جامعه باز می‌گردد و اداره اوقاف به تنهایی قادر به شکوفا سازی اثرات آن در جامعه نیست لذا لازم است سایر دستگاه‌ها دولتی، فرهنگی و اقتصادی نیز در این راستا پیش قدم شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

وی افزود: گسترش فرهنگ وقف ضروری است چرا که آثار وقف زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در جامعه مهیا می‌کند تا توازن ثروت به وجود آید.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف، مبلغان دینی و اداره آموزش و پرورش از تریبون‌هایی که در دست دارند می‌توانند فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنند.

,

 

,

افزون گفت: 85 درصد موقوفات وقف مساجد و یک درصد برای بیماری‌های خاص و مابقی برای احسان و ایتام صرف می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در این شهرستان 123 موقوفه درآمدزا، 195 رقبه، 460 مسجد و 16 امامزاده وجود دارد که 10 مورد از این امامزادگان درآمدزا هستند که مهمترین آن‌ها امامزاده سید سلیمان (ع) است که به عنوان امامزاده شاخص استان شناخته شده است.

,

 

,

وی افزود: در روزهای آتی فاز دوم مجتمع خدماتی و تجاری امامزاده سیدسلیمان و امامزاده سید ابراهیم خراسانی لاهرود عملیاتی می‌شود تا این امامزادگان به صورت کامل ساماندهی شوند.

,

 

,

وی همچنین از آغاز عملیات عمرانی امامزاده بهاالدین شهر قصابه و امامزادگان سید احمد و محمد روستای آلنی خبر داد و گفت: 40 درصد این پروژه اجرا شده و مابقی نیز در روزهای آتی عملیاتی می‌شوند.

,

 

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشگین‌شهر با بیان اینکه در سال 42 دو دانگ مشگین‌شهر وقف شده بود گفت: آیت الله سید ناصر الدین مدرس صدرائی ( مجتهد مشکینی) فرزند حاج سید صدرالدین از عالمان و روحانیون به نام شهرستان مشگین شهر بود که در سال 42 با وقف اموال خود فرهنگ وقف را در این شهرستان بنیان گذاشته است و از ان زمان تاکنون وقف های زیادی در این شهرستان صورت گرفته است.

, .,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر زمین های وقفی به تصرف ادارات و شهرداری درآمده بود گفت: خوشبختانه در جهت باز پس‌گیری این اموال گام‌های ارزشمندی صورت گرفته که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

,

 

,

وی تاکید کرد: رویکرد اداره اوقاف کارهای اقتصادی است لذا درآمد سالانه از محل موقوفات در این شهرستان 180 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

,

 

,

افزون گفت: در محله قره درویش یک خانواده خیر قطعه زمینی وقف کرده و خود نیز در حال تکمیل فعالیت‌های عمرانی است و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این موقوفه برای انجام فعالیت‌های قرآنی وقف شده است لذا به زودی دارالقرآن ام‌البنبن در این محله راه اندازی می‌شود.

,

 

,

وی با بیا اینکه در حال ساماندهی کل مساجد هستیم، افزود: در حال حاضر 95 درصد خادمین مساجد بیمه هستند و 30 درصد هیئت امنای مساجد ساماندهی شده اند.

,

 

,

وی در خصوص غسال‌خانه مشگین‌شهر که توسط شهرداری در حال اجراست گفت: این غسالخانه از محل فروش زمین‌های حاج وهاب رضازاده واقف بنام شهر تامین شده و در حال تکمیل پروژه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه