اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی درمیان:

صندوق خرد زنان روستایی روستای درمیان منتخب صندوق نمونه کشوری شد

صندوق خرد زنان روستایی روستای درمیان منتخب صندوق نمونه کشوری شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی روستای درمیان به همراه دو صندوق دیگر در کل کشور کانیدای انتخاب صندوق نمونه زنان روستایی کشور شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید ضیائیان احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، در گفتگو با وحدت درمیان، اظهار کرد: در طول سال 1396 و طی مراحل انتخاب نمونه های شهرستانی،استانی و کشوری و ارسال مدارک صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی  روستای درمیان به استان،این صندوق به همراه دو صندوق دیگر در کل کشور کانیدای انتخاب صندوق نمونه زنان روستایی کشور شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحید ضیائیان احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، در گفتگو با , وحدت درمیان, وحدت درمیان, وحدت درمیان, ، اظهار کرد: در طول سال 1396 و طی مراحل انتخاب نمونه های شهرستانی،استانی و کشوری و ارسال مدارک صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی  روستای درمیان به استان،این صندوق به همراه دو صندوق دیگر در کل کشور کانیدای انتخاب صندوق نمونه زنان روستایی کشور شدند.,

 

,

وی افزود: در این راستا خانم عبداللهی و خانم خان احمدی از دفتر مرکزی ترویج وزارت جهاد کشاورزی جهت بررسی وضعیت حسابداری و اشتغالزایی صندوق به روستای درمیان آمدند که در این راستا جلسه ای با کل اعضای صندوق زنان درمیان برگزار شده  و با تک تک اعضای صندوق صحبت شد و از طرح ها بصورت تصادفی بازدید به عمل آمد و دفاتر صندوق و وضعیت حسابداری و پس انداز اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان بیان کرد: در این مسیر خانم عبداللهی صندوق خرد زنان روستایی روستای درمیان را از انسجام اجتماعی فوق العاده ای برخورداد دید که این آیتم را شاخص نمونه ای برشمرد که شاید کمتر در سایر صندوق ها این شاخص خودنمایی کند یا به نوعی کمرنگ شده باشد.

,

 

,

ضیائیان احمدی عنوان کرد: در سطح شهرستان صندوق های خرد زنان روستایی جهت اشتغال زایی برای زنان در روستا ها راه اندازی  شده است.

,

 

,

 وی اذعان کرد: در حال حاضر 22 روستا دارای صندوق خرد زنان هستند که میانگین اعضای هر صندوق 25 نفر بوده و میانگین اعتبارات به هر نفر تا 500 هزار تومان به صورت میانگین وام و اعتبار با کارمزد دو درصد داده می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: مزایای صندوق برای اعضا ی صندوق این است که صندوق ها مزایایی برای زنان روستایی دارد که هر فرد می‌تواند با توجه به وسع و توانش از دو هزار تا 10 هزار تومان در این صندوق ها سرمایه گذاری و پس انداز کند و این مبلغ برایش پس انداز می‌شود.

,

 

,

ضیائیان احمدی خاطر نشان کرد:ضمن اینکه این افراد می‌توانند از وام این صندوق ها که نیازی به ضامن و وثیقه نداشته و با کمترین کارمزد ( دو درصد) بدون زحمت و عزیمت به شهر برخوردار شده و تسهیلات دریافت کنند  که وام پرداختی با توجه به موجودی صندوق محاسبه می‌شود.

,

 

,

وی یاد آور شد: همچنین این صندوق ها بیش از 10 سال است که تشکیل شده و باعث اشتغال زایی برای افراد زیادی شده است و در برخی مواقع باعث توسعه مشاغل شده که در آمار تولید و اشتغال تاثیر به سزایی داشته است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان عنوان کرد: اعتبارات این صندوق ها در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، مرغ بومی، فروشندگی، قالیبافی، حوله بافی، جاجیم بافی، پرورش قارچ، عرقیات گیاهی، تولید خشکبار، تولید کشک و انواع لبنیات و سایر کارها برای زنان روستایی باعث اشتغال زایی و به تبع آن کسب در آمد شده است.

,

 

,

ضیائیان احمدی اظهار کرد: هدف از ایجاد این صندوقها توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی از طریق این تشکل است و این صندوقها می‌توانند بار اجتماعی ، همبستگی و مشارکتی داشته باشند و هم بار مالی و اقتصادی و از طرفی با ایجاد مشاغل خانگی این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس اجتماعی زنان روستایی و ارتقای سطح کیفیت زندگی آنها خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه