اخبار داغ

فرمانده سپاه استان البرز خبر داد

آماده سازی 60 کانکس برای اعزام به مناطق زلزله زده

آماده سازی 60 کانکس برای اعزام به مناطق زلزله زده
فرمانده سپاه استان البرز گفت: در روزهای آینده بازدید مجدد از سرپل ذهاب صورت می گیرد و تا کنون اصناف ما توانسته است 60 کانکس برای اعزام آماده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، فرمانده سپاه استان البرز در تشریح خدمات رسانی سپاه البرز در مناطق زلزله زده غرب کشور به خبرنگار تیتر1، گفت: از ابتدای ساعات وقوع زلزله بسیج استان البرز و سپاه سریعا وارد عمل شد و نماینده خود را به استان کرمانشاه اعزام کرد و اقدام به جذب کمک های مردمی کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از تیتریک, تیتریک, تیتر1,
 
,
سردار سید یوسف مولایی با اشاره به اینکه با استقرار گروه با مسئولیت رئیس بسیج سازندگی استان البرز اطلاعات کاملی از مناطق زلزله زده بدست آمد و بر اساس نیازهایی که احساس می شد اقدامات بعدی سازماندهی شد که در 5 روز نخست تعداد قابل توجهی تریلر، کامیون و وانت نیسان امکانات جذب شده اصناف و مردم توسط سپاه به منطقه ارسال شد. 
,
 
,
وی با اشاره به استقرار گروه های امدادی و خدمات رسانی سپاه البرز در مناطق زلزله زده اظهار داشت: حداقل مسئولیت 7 روستا را برای بازسازی، اسکان موقت و تغذیه به ما واگذار شد و طی روزهای گذشته توسط ناحیه امام سجاد (ع) روزانه یک هزار و 500 پرس غذا برای زلزله زدگان پخت می شود و نیازهای اولیه زلزله زدگان در حیطه مسئولیتی ما برطرف شده و مشکلی وجود ندارد. 
,
 
,
سردار مولایی تصریح کرد: با توجه به حجم خرابی ها و نوع آن و درگیر شدن مردم با مشکلات نیازهای جدیدی تعریف شده است که در حال ساماندهی بوده و گروه های خدمات رسان البرز موفق شده اند سرویس هاس بهداشتی و حمام و ... را تامین کنند برای کسانی که نیازمند درمان هستند از طریق شبکه های درمانی اقدام شده است. 
,
 
,
وی گفت: در حال حاضر یک شرکت در استان 15 کانکس را سازمان دهی کرده و در حال نصب آن است و طی جلسه ای با اصناف به نیازهای زلزله زدگان که اغلب کانکس است پرداخته شد چرا که با وضعیت جوی و اقلیمی موجود این مناطق با مشکل مواجه خواهند شد و البته در روزهای آینده بازدید مجدد از سرپل ذهاب صورت می گیرد و تا کنون اصناف ما توانسته است 60 کانکس برای اعزام آماده کند.
,
 
,
سردار مولایی با اشاره به لزوم ایجاد یک آرامش حداقلی برای 6 ماه یا یک سال برای زلزله زدگان افزود: در شرایط کنونی نمی توانیم تا یک الی دو سال مناطق زلزله زده را بازسازی کنیم و در حال حاضر استقرار مناسب با کانکس امکان پذیر است و البته مسئول جامعه مهندسین با گروهی به مناطق زلزله زده مراجعه کرده و در حال تهیه نقشه منطقه برای نصب کانکس و ... هستند و گروه های جهادی در آماده باش به سر می برند اما 6 گروه جهادی اعزام شده اند و در حال انجام خدمات فرهنگی، تغذیه ای و ...هستند. 
,
 
,
وی به سخنان عده ای در زمینه کمرنگ بودن فعالیت سپاه در مناطق زلزله زده اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه دشمن زیاد دارد چرا که کنگره آمریکا و شورای امنیت رسما علیه سپاه موضع گرفته و عده ای در خارج و داخل به دنبال تخریب سپاه هستند و البته سپاه فعالیت خود را در روستا دنبال می کند و دیده نمی شود و هر شخصی که تبلیغاتی است و دوربین به دست دارد وارد شهر می شود و بعضا پاسدار های نیروهای امدادی سپاه با لباس های دیجیتالی، خاکی یا کویری ارائه خدمات می کنند که مشابه ارتش بوده و عموم آنها را با لباس سبز نمی بینند. 
,
 
,
فرمانده سپاه استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: امروز یک جانباز در حالی خدمات رسانی به زلزله  زدگان غرب را مدیریت می کند که از آرنج دو دست ندارد و در واقع گروه های خدمات رسان سپاه شبانه روز در حال کمک به زلزله زدگان بوده و مردم نیز به این مهم واقف هستند و نیازی به پاسخ نخواهد داشت چرا که امروز عده ای عامل از بین رفتن داعش را سپاه می دانند لذا اثرات وجودی سپاه موجب شده است دشمنان زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه