اخبار داغ

برگزاری همایش یاوران وقف در سنندج/ ثبت ۸۱ مورد وقف جدید در کردستان

برگزاری همایش یاوران وقف در سنندج/ ثبت ۸۱ مورد وقف جدید در کردستان
همایش بزرگ یاوران وقف صبح امروز با تجلیل از فعالان حوزه ی وقف در سنندج برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در سنندج برگزار شد اطهار کرد: توسعه موقوفات موجود و همچنین حفظ و نگهداری آن از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است لذا ایجاد وقف های جدید در دستور کار قرار گرفته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


وی گفت: در سازمان اوقاف از گذشته های دور برنامه های ترویجی وقف را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم این سنت حسنه را در بین مردم نهادینه کنیم .

,
,


وی افزود: رسانه ها می توانند بهترین کمک را نسبت به وقف و بعنوان موثرترین ابزار جهت منعطف کردن یک موضوع مورد توجه قرار داد و به عنوان پرقدرت ترین ابزار در بین خانواده ها حضور پیدا کنند و دلهای مردم را نسبت به وقف جریان سازی کنند.

,
,

 

,

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد موقوفات کردستان مربوط به مساجد است یادآور شد: در حالی که بیش از ۷۷۰ نیت در کشور داریم اما در کردستان بیش از ۲۰ نیت نداشتیم که خوشبختانه امروز بیش از ۸۱ مورد وقف جدید در کردستان داریم .

,

 

,

در ادامه ماموستا خدایی امام جمعه شهرستان سنندج گفت: وقف در عالم اسلام حکم بزرگ و مفیدی در جامعه دارد و اگر به گذشته های دور نگاه کنیم می بینیم که نیاکان ما هم همچنان سنت وقف را به جا گذاشته اند.

,


وی گفت: توسعه وقف نیاز ضروری است که در جامعه باید وجود داشته باشد.

,
,

 

,

ماموستا خدایی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب توجه به این سنت حسنه رفته رفته در جامعه ما کمرنگ‌تر می‌شد، افزود: با پیروزی انقلاب و تشکیل و ایجاد سازمان اوقاف این فرهنگ روز به روز ترویج و در حال حاضر نیز در این زمینه شرایط مطلوبی داریم.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه