اخبار داغ

مسئول انجمن قوهای مهاجر سرخ‌رود:

نخستین گروه قوهای مهاجر مازندران از راه رسیدند/ تالاب سرخ‌رود میزبان قوهای مهاجر

نخستین گروه قوهای مهاجر مازندران از راه رسیدند/ تالاب سرخ‌رود میزبان قوهای مهاجر
مسئول انجمن قوهای مهاجر سرخ‌رود گفت: با فرود 40 بال قوی فریادکش در تالاب قوی سرخ‌رود، میزبانی از این مهمان زیبای زمستانی در استان مازندران آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سلمان نیکپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار آوای‌شمال، اظهار کرد: در روز گذشته با فرود 40 بال قوی فریادکش در تالاب قوی سرخ‌رود، میزبانی از این مهمان زیبای زمستانی در استان مازندران آغاز شد. از سال 1386 تاکنون، تالاب قوی سرخ‌رود شهرستان محمودآباد سالانه میزبان قوهای مهاجر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای‌شمال,

وی افزود: امسال نیز همانند 10 سال گذشته اولین گروه از قوهای فریادکش مهاجر به تالاب قوی سرخ‌رود رسیدند.

مسئول انجمن قوهای مهاجر سرخ‌رود، گفت: هر ساله با سرد شدن هوا این قوهای مهاجر از عرض‌های شمالی زمین همانند سیبری و کشور اسکاندیناوی به سمت عرض‌های جنوبی همانند استان مازندران و سایر استان‌ها کوچ می‌کنند تا هم از سرما در امان باشند و نیز بتوانند از مناطق جلگه‌ای، باتلاقی و دشت تغذیه کنند.

وی یادآور شد: سه گونه قوی فریادکش، گنگ و قوی کوچک در تالاب قوی سرخ‌رود سرشماری شده که گونه قوی کوچک از گونه‌های قوی کمیاب و در معرض خطر انقراض محسوب می‌شود.

نیکپور در پایان بیشترین گونه‌ از قوهای مهاجر سرشماری شده را گونه قوی فریادکش دانست و با اشاره به اینکه آنان فراوانی نسبی بیشتری در مقایسه با سایر گونه دارند، گفت: در سال 1395 حدود 11 هزار بال قو در تالاب سرخ‌رود سرشماری شد که بیشترین حجم از این پرنده در این تالاب بود.
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه