اخبار داغ

گام کارآمد برای ارزش واقعی زعفران بهاباد؛

جشنواره «طلای سرخ»؛ روزنه‌ای برای افزایش کیفیت و سودآوری زعفران بهاباد

جشنواره «طلای سرخ»؛ روزنه‌ای برای افزایش کیفیت و سودآوری زعفران بهاباد
مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری دومین جشنواره زعفران طلای سرخ در بهاباد خبرداد و گفت: دومین جشنواره زعفران طلای سرخ درتاریخ شنبه چهارم آذر ماه به میزبانی شهرستان بهاباد برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهابادنیوز، اکبر رحمتیان با اشاره به اینکه شهرستان بهاباد یکی از قطب های فعال تولید زعفران در استان با سطح زیر کشتی معادل ۳۰۰ هکتار می باشد، اظهار داشت: شهرستان بهاباد بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان را دارد که در این زمینه رتبه اول تولید زعفران در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اولین جشنواره زعفران در افزایش کمی و کیفی این محصول کم آبخواه و سودآور، بر گزار شد و اثرات مثبتی نیز در این منطقه به همراه داشته و امید است دومین جشنواره طلای سرخ با اهدافی که دارد برگزار می شود.

,

رحمتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان درزمینه تولید زعفران می باشد امید است واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره بری این محصول سود آور در این منطقه نیز ایجاد می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد برگزاری غرفه های صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط، تور برداشت زعفران را از دیگر برنامه های این جشنواره دانست.

,

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جشنواره زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره باعث رونق بازار محصول و جذب بهره برداران منطقه به این محصول پربازده می شود و انگیزه ای می شود تا کشاورزان به سمت این نوع کشت بروند.

,

قرار است دومین جشنواره زعفران طلای سرخ درروز چهارم آذر ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری به میزبانی شهرستان بهاباد برگزارشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه