اخبار داغ

در گفتگو با دو جوان موفق سرخه ای مطرح شد؛

جوانان علاوه بر تحصیل به دنبال فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای باشند

جوانان علاوه بر تحصیل به دنبال فراگیری مهارتهای فنی و حرفه ای باشند
دو جوان موفق سرخه ای با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در کنار تحصیل گفتند: جامعه و به ویژه خانواده ها باید مسیر درست را به جوانان نشان دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نفل از ندای سرخه،به بهانه افتتاح اِلمان 9 دی با دو طراح سازه های فلزی و چوبی آقایان سجاد امامی و مجتبی فدوی گفتگویی ترتیب داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

سجاد امامی کارشناس ارشد نرم افزار، طراح سازه های فلزی و چوبی در این گفتگو با بیان اینکه من خود را یک فنی کار می دانم، گفت: آن کار فنی که الان به آن مشغولم مرتبط با رشته تحصیلی ام نیست؛ اما از دانسته های تحصیلی و دانشگاهی در کارم بهره می برم.

,

امامی افزود: طراحی تندیس و ساخت المان های شهری، طراحی ماشین آلات CNC و اتوماسیون از جمله کارهای فنی است که به آن مشغول هستم و در  مقاطع زمانی که کار در این حوزه ها کمتر باشد به سراغ نجاری و جوشکاری می روم.

,

وی به در اختیار داشتن دستگاه لیزر و CNC گفت: ما آن دسته از کارهایی را که در حرفه گره چینی و مشبک های صنعتی که عمدتا با دست انجام می شود را با ماشین انجام می دهیم و می توانم بگویم که الان حرف اول را در سمنان می زنیم.

,

این جوان موفق در خصوص ساخت المان میدان 9 دی در سرخه اظهار کرد: کار ساخت این المان در مرحله ساخت مجسمه ها و طراحی آن توسط آقایان سماوی و پهلوان انجام شد و در مرحله دوم که انتخاب متریال و نحوه ساخت با حداقل هزینه و حداکثر استحکام بود را با نرم افزار انجام دادیم.

,

امامی خاطرنشان کرد: نقشه کشی المان 9 دی توسط مرتضی امامی در مدت دو هفته انجام و ساخت آن 25 روز و نصب آن نیز هفت روز به طول انجامید.

,

وی افزود: جنس مجسمه ها پلی کربنات و خود سازه نیز با فلز ساخته شده است و بیشتر کارهای برش کاری متفاوت از یک روال عادی است و با نقشه کشی های کامپیوتری انجام و جایگاه قطعات هم با دستگاه CNC مشخص شده است.

,

مجتبی فدوی جوان پرتلاش و خوش آتیه سرخه ای نیز در این خصوص گفت: مدرک کارشناسی مهندسی متالوژی صنعتی ام را از دانشگاه سمنان اخذ کردم و در حال تحصیل کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی در سمنان هستم.

,

فدوی با اشاره به سابقه و زمان اشتغال به کارش در کار طراحی سازه های فلزی و چوبی افزود: بعد از تعطیلی دبیرستان به کارگاه می آمدم و در اینجا مشغول کار می شدم.

,

وی افزود: دستمزد روزانه ام 1500 تومان بود و البته پول برایم مهم نبود. در ابتدا هدف خاصی از این مشغولیت کاری نداشتم اما همان زمانی که در آن روزها می گذراندم امروز به دردم خورده است و خوشحال از این هستم که حرفه ای مفید را فرا گرفته ام و افتخار می کنم که کار می کنم و از همین طریق پول و درآمد کسب می کنم.

,

این جوان موفق ادامه داد: جوانانی را می شناسم که دیپلم شان را نگرفته اند و با این وجود و به هر تلاش و راهی در دانشگاه با ضمانت و تعهد مشغول به تحصیل هستند؛ به نظر من ادامه تحصیل برای قشر کارمند می تواند مفید باشد اما برای کسانی که شغلشان آزاد است مفید نیست.

,

فدوی تصریح کرد: برخی با تحصیل و گرفتن یک لیسانس و یا اخذ مدارج بالای تحصیلی توقعشان بالا می رود و به دنبال پشت میز نشینی هستند؛ در حالی که بنده معتقدم حرفه های فنی به ویژه برای آقایان بسیار بهتر است؛ البته بنده خودم هم تحصیل کرده ام اما فن و حرفه هم در این حین آموخته ام و حال از همین طریق امرار معاش می  کنم.

,

وی تاکید کرد: خانواده، نظام آموزشی و جامعه باید راه درست را به جوان نشان دهند و لازم است که جوانان علاوه بر تحصیل حرفه ای را نیز بیاموزند که اگر موفق به یافتن شغلی همتراز تحصیلشان نشدند؛ حداقل حرفه ای که آموخته اند به دردشان بخورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه