اخبار داغ

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان:

120 واحد مسکونی شهری در سمنان احداث می شود/ ارائه خدمات روستایی بنیاد مسکن به 22 روستای سمنان و سرخه

120 واحد مسکونی شهری در سمنان احداث می شود/ ارائه خدمات روستایی بنیاد مسکن به 22 روستای سمنان و سرخه
رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان از ساخت 120 واحد مسکونی شهری طی سالجاری در شهر سمنان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسین سید علیان رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه عمده کارهای بنیاد مسکن شهرستان سمنان انجام خدمات روستایی است، گفت: نظارت بر ساخت و سازهای روستایی، صدور سند مالکیت، پرداخت وام قرض الحسنه و انجام کارهای عمرانی در روستاها از جمله این موارد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

هزینه 456 میلیون تومانی برای پروژه عمرانی روستاهای سمنان

, هزینه 456 میلیون تومانی برای پروژه عمرانی روستاهای سمنان,

سید علیان با بیان اینکه  یکی از ملاک های انجام عملیات عمرانی در روستاها "مقدار جمعیت روستایی" است، افزود: اعتباری بالغ بر 456 میلیون تومان (356 میلیون اعتبار تخصیصی و 100 میلیون تومان از منابع داخلی بنیاد مسکن شهرستان) طی سال 95 جهت اجرای عملیات عمرانی روستاها تخصیص یافته است.

,

وی اظهار کرد: اجرای زیر سازی، جدول گذاری، آسفالت، ایجاد بوستان و فضای سبز در روستاهای اعلا، خیرآباد، جام و آبخوری از عملیات انجام شده در سال گذشته بود.

,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان با بیان اینکه اعتبارات هر سال تا پایان تیرماه سال آینده قابلیت تخصیص دارد، گفت: اعتبار سال 96 حدود 700 میلیون تومان است و سالجاری در شهرستان سمنان انجام عملیات عمرانی در 7 روستا مد نظر است که عمده فعالیت ها در روستاهای آبخوری، خیرآباد و رکن آباد خواهد بود.

,

واگذاری 375 قطعه زمین روستایی به متقاضیان

, واگذاری 375 قطعه زمین روستایی به متقاضیان,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان گفت: از سال 82 همزمان با تاسیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان تا پایان مهرماه سالجاری، 375 قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد 14 قطعه از ابتدای سالجاری بوده است.

,

وی در خصوص نحوه ی واگذاری زمین های روستایی به متقاضیان اظهار کرد: اگر تعداد متقاضیان بیشتر از تعداد زمین های موجود در روستا باشد این اعلام نیاز از جانب بنیاد مسکن به منابع طبیعی اعلام می شود و پس از واگذاری زمین ها و انجام کار آماده سازی و قطعه بندی، زمینها  به روستاییان تحویل داده می شود.

,

سید علیان در خصوص قیمت واگذاری زمینهای روستایی بیان کرد: قیمت زمین ها بستگی به مشخصات روستا، عرف منطقه و موقعیت زمین دارد که از متری 10 هزار تومان تا 30 هزار تومان متغیر است و برای روستاییان تحت پوشش کمیته امداد، خانواده جانبازان و شهدا، با تخفیف 50 درصدی واگذار می شود.

,

صدور 1هزار و 297 سند روستایی از ابتدای سال 82

, صدور 1هزار و 297 سند روستایی از ابتدای سال 82,

سید علیان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 297 سند روستایی برای خانه های روستایی شهرستان سمنان صادر شده است، افزود: از این  تعداد یک هزار و 280 سند تا پایان سال 95 و 17 سند از ابتدای سال 96 تا پایان مهرماه صادر شده است.

,

اعطای 39 فقره وام تسهیلات ویژه بهسازی و تعمیرات مسکن روستایی

, اعطای 39 فقره وام تسهیلات ویژه بهسازی و تعمیرات مسکن روستایی,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان با اشاره به  اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 39 فقره تسهیلات تعمیرات و بهسازی به روستاییان شهرستان سمنان اعطا شده است، گفت: از این تعداد 34 فقره وام به  ارزش 6 میلیارد و 120 میلیون ریال مربوط به تسهیلات طرح ویژه بهسازی و 5 مورد مربوط به وام تعمیرات است.

,

وی با اشاره به میزان وام اعطایی برای مسکن روستایی، افزود: وام 18 میلیونی با بهره 4 درصد مربوط به کسانی است که زمین دارند و میخواهند خانه بسازند و وام 20 میلیونی به کسانی تعلق می گیرد که قصد تخریب و بازسازی خانه در بافت روستایی را دارند.

,

ساخت 120 واحد مسکونی شهری طی سالجاری در سمنان

, ساخت 120 واحد مسکونی شهری طی سالجاری در سمنان,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سمنان در خصوص ساخت واحدهای مسکونی شهری در سال 96 گفت: یک پروژه 120 واحدی حوالی مسکن مهر سمنان تعریف شده ولی ساخت و ساز آن هنوز شروع نشده است.

,

وی با بیان اینکه عمده این واحدها برای کسانی است که تا کنون زمین و خانه ای نداشته و شرایط مورد نیاز را داشته باشند، افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها را دولت به بنیاد مسکن می دهد و پس از ساخته شدن با قیمت تمام شده و بدون سود با وام کم بهره به متقاضیان تحویل داده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه