اخبار داغ

پژوهشگر حوزه فضای مجازی:

جهاد زن امروزی صیانت از خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی است

جهاد زن امروزی صیانت از خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی است
یک پژوهشگر حوزه فضای مجازی در یزد گفت: حفظ فرزندان و خانواده از آسیب‌های مختلف موجود در جامعه و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی را جهاد زنان امروزی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، «حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم دهقان چناری»، پژوهشگر حوزه فضای مجازی در یزد در جمع بانوان این شهر اذعان کرد: لازم است بانوان با بالا بردن سواد رسانه‌ای، خود و خانواده‌هایشان را در برابر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی واکسینه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی طلاق را بزرگ‌ترین تهدید فضای مجازی برای خانواده‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مشکلی است که امروز بسیاری از خانواده‌ها با آن مواجه‌اند.

,

دهقان چناری با بیان اینکه 80 درصد ازدواج‌هایی که از طریق اینترنت صورت گرفته به طلاق ختم شده است، تصریح کرد: اینکه بنیان خانواده‌ای بعد از 20 سال به خاطر نداشتن سواد رسانه‌های از هم بپاشد، دردآور است.

,

وی ابراز تأسف از اینکه برخی از بانوان ساعات طولانی از وقت خود را در اینترنت می‌گذرانند، تصریح کرد: گذراندن بیش‌ازاندازه وقت در فضای مجازی زنگ خطری برای خانواده‌ها به‌حساب می‌آید؛ زنان نباید از ارزش‌های زندگی خود غافل شوند؛ چراکه این مسئله بنیان خانواده را تهدید می‌کند.

,

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه احاطه شدن زندگی خانواده‌های ایرانی اسلامی با سبک زندگی غربی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، گفت: مخالف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیستیم؛ اما لازم است سواد رسانه‌ای و ظرفیت استفاده از این تکنولوژی را بالا ببریم.

,

دهقان چناری حفظ فرزندان و خانواده از آسیب‌های مختلف موجود در جامعه و اشاعه سبک زندگی ایرانی اسلامی را جهاد زنان امروزی عنوان کرد و تصریح کرد: یکی دیگر از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این است که هم‌زمان با گسترش استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شایعات و شبهات نیز زیاد شده است.

,

وی ادامه داد: برخی اعتقاد دارند که افسردگی یزدی‌ها به خاطر برگزاری مجالس روضه اباعبدالله و عزاداری آن‌ها است و سعی دارند این شبهه را رواج دهند تا حرارت عشق به امام حسین (ع) را در دل‌ها کاهش دهند.

,

پژوهشگر حوزه فضای مجازی با بیان اینکه برخی با بهانه‌هایی چون صرف هزینه روضه‌خوانی برای مستمندان و دیگر راه‌های خیر درصددند تا میزان برگزاری این‌گونه مجالس را در یزد کاهش دهند و با جریان عاشورا و مجالس روضه امام حسین ع بشکنند، ادامه داد: عده‌ای نمی‌دانند و به شبهات دامن می‌زنند و عده‌ای هم به‌قصد تخریب سعی در این‌گونه شبهه پراکنی‌ها دارند؛ اما در واقع آنچه سبب افسردگی می‌شود استفاده بی‌رویه از اینترنت، عدم گفتگو و تغییر سبک زندگی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه