اخبار داغ

دایه مهربان‌تر از مادر بدون اطلاع اولیا به سلامت دانش‌آموزان می‌اندیشد

دایه مهربان‌تر از مادر بدون اطلاع اولیا به سلامت دانش‌آموزان می‌اندیشد
چندی است آموزش و پرورش علاوه بر تعلیم و تربیت، با همکاری وزارت بهداشت در حوزه سلامت نیز گام‌هایی در راستای بهبود سلامت دانش آموزان برداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی زنان خبر، این قشر که تعداد قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند به طور حتم نیازمند چنین نگاهی بودند، بسیاری از بیماری‌ها از قبیل تنبلی چشم، پوسیدگی دندان، مشکلات استخوانی و... اگر در کودکی تشخیص داده شود به راحتی درمان‌پذیر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر, زنان خبر,

همچنین سن کودکی سن طلایی برای درمان چنین بیماری‌هایی است؛ تشخیص به موقع راه را برای پیشرفت بیماری و یک عمر دست و پنجه نرم کردن با آن سد می‌‌کند.

,

متمرکز بودن کودکان در مدارس فرصت بسیار خوبی برای تشخیص برخی از بیماری‌ها می‌باشد. اما مبحثی که در اینجا مطرح است اجرای طرح سلامت در مدارس نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

,

نخستین گام در روند این برنامه‌ها آگا‌سازی و اطلاع رسانی به اولیاء در غالب جلساتی است که می‌تواند در کنار جلسات اولیاء و مربیان شکل بگیرد؛ همانگونه که اولیا موظفند پیگیر روند تحصیل فرزندان خود باشند نیز شایسته است مربیان و مسئولین مربوطه آنان را در جریان عملکردشان نسبت به دانش آموزان قرار دهند.

,

بر اساس این گزارش یکی از مدارس دخترانه جنوب استان تهران بدون اطلاع به خانواده‌ها دانش آموزان را برای معاینه و سلامت حرکات اصلاحی به یکی از مراکز ورزشی خارج از مدرسه برده است؛ در این راستا یکی از اولیاء دانش آموزان پایه ابتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان خبر اظهار داشت: طرح وارنیش فلوراید برای سلامت دندان دانش آموزان در طول سال تحصیلی 3 بار انجام می‌شود و هر مرتبه رضایت‌نامه توسط مدرسه برای اولیا فرستاده می‌شود که با رضایت و اطلاع آن‌ها بدون هزینه انجام می‌شود.

, زنان خبر, زنان خبر,

وی افزود: طرح حرکات اصلاحی بدون اطلاع اولیاء و با هزینه 10 هزار تومان که باید بعدا به مدرسه پرداخت شود، انجام شده است؛ برای اجرای آن در معاینه، کودک باید در فضایی بسته تمام لباس‌های خود جز لباس زیر را خارج کند.

,

وی با اشاره به سن بلوغ دختران بیان کرد: سن دختر من بسیار حساس است، سن بلوغ و دوره‎ای که او بسیاری از بایدها و نبایدها را می‌آموزد، در نظام آموزش و پرورش به چنین مسئله‌ای اهمیت داده شد است و درس اول اجتماعی پایه پنجم به مفهوم حریم شخصی می‌پردازد و بسیاری از مسائلی را که نمی‌توان مکتوب کرد توسط مربیان به آنها آموزش داده می‌شود.

,

این مادر با صراحت گفت: به گفته دخترم چند تن از دوستانش لباس زیر مناسب نداشتند و حتی یکی از آنها در دوران قاعده‌گی بوده است. ایجاد چنین شرایطی برای دانش آموزان بدون حضور و اطلاع مادرانشان کار مناسب و صحیحی نبوده است. بنده با اصل قضیه هیچ مشکلی ندارم بلکه نحوه اجرای آن را انتقاد دارم.

,

همچنین گزارشگر ما با مراجعه به سالن ورزشی سوم خرداد که طرح حرکات اصلاحی را برای دانش آموزان دختر و پسر انجام می‌دهد موفق به گرفتن عکس و صحبت با کارشناس مربوطه نشد و مدیر این مجموعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان خبر گفت: دانش آموزان دختر و پسر در روزهای مشخصی به این سالن مراجعه می‌کنند و تحت نظر کارشناس حرکات اصلاحی با مدرک کارشناسی ارشد در این زمینه، این طرح انجام ‌می‌شود.

, زنان خبر,

وی بیان کرد: دریافت رضایت‌نامه اولیاء دانش آموزان به عهده مدیر مدرسه است و این کانون تحت نظر آموزش و پرورش فقط مجری این طرح می‌باشد.

,

همچنین یکی از دانش آموزان که در ساعت مدرسه همراه دانش آموزان دیگر بدون رضایت اولیاء از مدرسه به این کانون توسط مدیر مدرسه اعزام شده است، گفت: مدیر مدرسه گفته است که این طرح اجباری است؛ گروه‌بندی شده‌ایم و در روزهای مشخصی برای انجام طرح سلامت به کانون سوم خرداد مراجعه کردیم.

,

وی ادامه داد: با وجود اعتراض به اینکه مادرم نمی‌داند، گفتند برای سلامتی خودتان است و در صورت داشتن مشکل در آینده دچار مشکل خواهید شد؛ پدر و مادرم از حضور من در این کانون و انجام طرح هیچ اطلاعی نداشتند.

,

این دانش‌ آموز با ابراز خجالت بیان کرد: وقتی لباس‌هایم را در آوردم خیلی خجالت کشیدم و دوست داشتم مادرم در کنارم بود یا اینکه ح‌اقل می‌دانست.

,

یکی از مادرانی که از رضایت آن‌ها برای اجرای این طرح درخواست نشده بود در طی تماس تلفنی، معاون این مدرسه به ایشان بیان کرده است: اجرای این طرح از سوی آموزش و پرورش ابلاغ شده و بسیار فوری بوده است؛ زمان کافی برای اطلاع به اولیاء دانش آموزان وجود نداشته است.

,

بر اساس این گزارش منتظر پاسخ منطقی مدیر این مدرسه و آموزش و پرورش نسبت به نحوه‌ی اجرای این طرح هستیم و به زودی جوابیه آن از طریق همین سایت انتشار خواهد یافت.

,

انتهای متن/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه