اخبار داغ

خلاقیت دانش آموزان با مواد دور ریختنی؛

برپایی نمایشگاه عروسک‌های کتاب‌خوان در خلیل آباد

برپایی نمایشگاه عروسک‌های کتاب‌خوان در خلیل آباد
هم‌زمان با هفته بسیج و در راستای برنامه های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، بیش از 50 عروسک دست‌ساز دانش آموزان دبیرستان رئیس زاده خلیل آباد که با خلاقیت تمام از مواد دورریختنی ساخت شده بود در قالب نمایشگاه به نمایش در‌آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، صادق نیک پور ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه عروسک های کتاب‌خوان در دبیرستان رئیس زاده خلیل آباد اظهار داشت: این نمایشگاه به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان به کتاب خوانی نیز دایر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با بیان اینکه دانش آموزان خلاقیت خود را با استفاده از مواد دور ریختنی، ضایعات، تیکه های پارچه و مقوا و... نیز به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: در ساخت این عروسک ها دانش آموزان از آن چیزی که به نحوی خارج از مصرف بوده و باید وارد چرخه ضایعات می شده استفاده داشتند.

,

 

,

مدیر دبیرستان رئیس زاده خلیل آباد با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نهایت خلاقیت و ابتکاری که داشتند این عروسک ها را ساختند، تصریح کرد: این نمایشگاه برای اولین بار است که در به این سبک برگزار می شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیز از اهداف این نمایشگاه به شمار می رود، اذعان کرد: کتاب‌خوانی باید وارد خانواده ها شود و کتابخانه های کوچک نیز در داخل خانواده شکل بگیرد و کتاب‌خوانی به عنوان یک فرهنگ عمومی در سطح شهرستان ترویج پیدا کند.

,

 

,

نیک پور با بیان اینکه سطح فعلی کتاب‌خوانی خانواده ها قابل قبول نیست، عنوان کرد: کتابخانه مدرسه به دلیل فرسودگی و به روز نبودن کتاب ها با نیاز دانش آموزان کارایی لازم را ندارد و به همین دلیل دانش آموزان به دنبال فضای مجازی  هستند و کاستی اطلاعات خود را از این طریق برطرف می کند که مشکلات خاص خود را دارد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه چنین طرح های ابتکاری و خلاقانه می تواند دانش آموزان و خانواده ها را به سمت کتابخانه ها و منابع علمی معتبر برگرداند، تشریح کرد: علاوه بر نمایش عروسک های کتاب‌خوان برای تشویق دانش آموزان، این عروسک ها در کتابخانه عمومی و محافل شهرستان به نمایش گذاشته خواهد شد و در ویترین هایی در داخل مدرسه به عنوان کارهای ماندگار دانش آموزان نگهداری می شود.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از طرح های برتر با اهداء جوایزی تقدیر خواهد شد، تأکید کرد: بیش از 100 دانش آموز در این طرح شرکت داشتند که 50 اثر منتخب نیز در این مکان به نمایش درآمد.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر یک از این آثار بنا به نوع انتخاب و ترکیب رنگی که به کار رفته، نشان دهنده شخصیت رفتاری و نوع تفکر دانش آموزان و محیط پیرامون آن‌ها است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه