اخبار داغ

بمناسبت هفته کتاب در گرمه برگزار شد:

مسابقه مشاعره دانش آموزی برای اولین بار در شهرستان گرمه برگزار شد

مسابقه مشاعره دانش آموزی برای اولین بار در شهرستان گرمه برگزار شد
مسابقه مشاعره دانش آموزی برای اولین بار در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) شهرستان گرمه برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری گرمه، اولین دوره مسابقه  مشاعره دانش آموزی توسط نهاد کتابخانه های عمومی و انجمن ادبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه با هدف ترویج فرهنگ شعر و ادب و ایجاد شور ونشاط علمی، ایجاد و تقویت روحیه مطالعه در زمینه شعر خوانی بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان با شرکت دانش آموزان مدرسه نمونه دولتی موعود گرمه برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمه,

تکتم اربابی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گرمه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مسابقه مشاعره، از سلسله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان گرمه با هدف ترویج فرهنگ شعر و ادب و ایجاد شور ونشاط علمی، ایجاد و تقویت روحیه مطالعه در زمینه شعر خوانی در بین دانش آموزان است که برای اجرای آن از مدارس دخترانه و پسرانه  شهرستان دعوت به عمل آمد تا در این مسابقه شرکت کنند.

,

وی افزود: چون شعر جزیی از فرهنگ ما ایرانی ها و خراسانی ها است لذا  خالی از لطف نبود که در این هفته یک برنامه مشاعره  با حضور دانش آموزانی که عضو کتابخانه های عمومی گرمه  هم هستند، برگزار کنیم.

,


ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه نیز در حاشیه برنامه در گفتگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری مسابقه یاد شده را برشمرد و ادامه داد: داوران این مسابقه از شاعران بزرگ استان و حتی کشور هستند و البته  معرفی و شناساندن این دانش آموزان با این سطح معلومات و حافظه شعری بسیار خوب بود و هدف ما هم معرفی استعداد های شعری شهرستان بود.

,
,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از شرکت کنندگان اشعاری را بداهه می سرودند و قرائت می کردند که این نشان از طبع شعری و شاعری این عزیزان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,


لازم به ذکر است در پایان مسابقه از 6 شرکت کننده حاضر در مسابقه، آقایان "محمدرضا صادقی" و "جواد زرینه" توانستند مقام های اول و دوم را به خود اختصاص داده و مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

,
,

همچنین از شرکت کنندگان دیگر مسابقه نیز توسط رئیس اداره کتابخانه عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه، با یک لوح تقدیر و کتاب و بلیط رایگان سینما تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

,

داوری این مسابقه برعهده "عباس شهسواری" ، "خانم ذاکری" و "فاخره اجلالی" سه پیشکسوت فرهنگی و ادبی شهرستان گرمه بود./انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه