اخبار داغ

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

ساخت و سازها به خوبی کنترل نمی شوند/در حال افزودن به بافت فرسوده شهری هستیم

ساخت و سازها به خوبی کنترل نمی شوند/در حال افزودن به بافت فرسوده شهری هستیم
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: در انبوه سازی ها اصول کیفی را رعایت نمی کنیم و فقط در حال افزودن به بافت فرسوده شهری هستیم به گونه ای که آتش سوزی در یک طبقه می تواند تمام ساختمان را نابود کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مونا عرفانیان سلیم، عضو هیئت مدیره عمران و شهرسازی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهرسازی با اشاره به اینکه مشکلات شهری فقط به نوسازی ختم نمی شود، اظهار کرد: مسائل و مشکلات شهری امروز ما همانطور که همه ما در طول زندگی روزمره لمس می کنیم، فقط به محدوده نوسازی ختم نمی شود و مسئله ای که ما را درگیر کرده فقر شهری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,


مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان مفهوم فقر شهرسازی، ادامه داد: منظور از فقر شهری کمبود درآمد نیست و مولفه های دیگری چون بهداشت باید مدنظر قرار گیرد.

,
,


عرفانیان با تاکید بر اینکه افزایش حاشیه نشینی تبدیل به بحرانی جدی شده است، گفت: هم اکنون یک سوم جمعیت شهرها را حاشیه نشینان تشکیل می دهند که این جمعیت در حال فزونی است و این مسئله باعث افزایش آسیب اجتماعی می شود.

,
,


وی با اشاره به اینکه بلاهای طبیعی به سیل و زلزله محدود نمی شود ، تصریح کرد: 90 درصد جمعیت ایران در معرض آسیب های بلایای طبیعی قرار دارند و با توجه به این موضوع باید با تدبیر به ایمن سازی و تاب آوری ساختمان ها بپردازیم.

,
,


عضو هیئت مدیره عمران و شهرسازی با ابراز تاسف برای فاجعه رخ داده در کرمانشاه، گفت: ساخت و سازها به خوبی کنترل نمی شوند و این موضوع باعث افت کیفیت ساختمان ها شده است.

,
,


عرفانیان افزود: با اینکه در فاجعه رخ داده تمام انگشت های اتهام رو به مسکن مهر است اما ما در تمام سطوح شهری و انبوه سازی ها اصول کیفی را رعایت نمی کنیم و فقط در حال افزودن به بافت فرسوده شهری هستیم و آتش سوزی در یک طبقه می تواند تمام ساختمان را نابود کند.

,
,


وی با بیان اینکه بحران محیط زیست شایع و شوخی نیست، بیان کرد: ما در ده سال آینده شاهد تخلیه روستاها و روی آوردن بیشتر آنان به حاشیه نشینی خواهیم بود و علت اصلی آن نبود آب است و این کمبود با حرف زدن و عمل نکردن قابل حل نیست.

,
,


عضو هیئت مدیره عمران و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید در شهرسازی المان های بومی مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: این روزها به هر شهری که می رویم ساختار یکسانی را مشاهده می کنیم و ارزش های بومی ما مورد بی مهری قرار گرفته اند که این موضوع ناهنجاری های بصری را ایجاد می کند.

,
,


عرفانیان گفت: عدم هماهنگی و ناکارآمدی طرح ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم به دولت شده است و مجریان طرح نباید فقط آن را روی کاغذ بیاورند و بدون در نظر گرفتن مردم به اجرای آن بپردازند و بخواهند که شهروندان تابع طرحی باشند که در عملی شدنش نقشی نداشته اند.

,
,


وی با اشاره به اینکه آب کنارها برای استان هرمزگان ثروثی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: نوار ساحلی بندرعباس شرایط مناسبی برای بازآفرینی آب کناره ها و سرزنده کردن ظاهر شهر دارد و می تواند تفرجگاهی مناسب برای جوانان شهر و پتانسیلی برای جذب گردشگر باشد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه