اخبار داغ

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف کشور:

تعداد موقوفات کشور پس از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیری داشته است

تعداد موقوفات کشور پس از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیری داشته است
مدیر کل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه از سال 87 به بعد موقوفات بسیاری در کشور صورت گرفته است، افزود: موقوفات صورت گرفته بعد از انقلاب با تمامی دوران قبل از انقلاب برابری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص نیوز، حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر کل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش یاوران وقف که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر دستورات دینی همواره در مسئله وقف، اصل مال موقوفه حفظ شده و درآمده حاصل از آن در جهت تحقق نیات واقف هزینه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , شاخص نیوز،,  حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیر کل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش یاوران وقف که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر دستورات دینی همواره در مسئله وقف، اصل مال موقوفه حفظ شده و درآمده حاصل از آن در جهت تحقق نیات واقف هزینه می‌شود.,

وی با بیان اینکه وقف موجب ماندگاری موقوفه تا ابد می‌شود، افزود: از واقفان درخواست می‌کنیم تا در صورت وقف رونوشتی را در اختیار امور اوقاف شهر یا استان خود قراردهند تا سازمان بتواند در آینده از موقوفات در مقابل تغییرات به صورت قانونی دفاع کند.

,

وی با بیان اینکه اموال وقف شده قابل خرید و فروش نیست، افزود: در برخی از موارد افراد در موقوفات حقی دارند که تنها می توانند در آن دخل و تصرف کنند مانند زمین یک مغازه که وقف شده اما سر قفلی آن قابل انتقال است.

,

این مسوول در ادامه بیان کرد: در این نقل و انتقالات هزینه دریافت می شود که به نوعی درآمد برای موقوفات حاصل می‌شود لذا امر پسندیده‌ ای به شمار می‌رود.

,

عادلی بیان کرد: ایجاد معاونت بهره‌برداری موقوفات و بنیاد توسعه و عمران در سازمان، کار مثبتی بود که در سال‌های اخیر برای شناسایی و ساخت بناهای نیازمند به بازسازی در موقوفات تشکیل شد.

,

وی تشریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر موقوفات در سازمان اوقاف به صورت کاملا سازماندهی شده و از طریق پایگاه داده که اطلاعات آن شامل دارایی‌های وقف شده، بقاع متبرکه و امامزادگان می باشد، اداره می شود.

,

این مسوول عنوان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ما در سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقف می باشد لذا کاری به جز در نظر گرفتن این نیات صورت نمی‌گیرد و تمامی مبالغ به وسیله سیستم کنترل می‌شود.

,

مدیر کل امور اجتماعی و موسسات سازمان اوقاف با بیان اینکه در سال‌های اخیر به ویژه از سال ۸۷ به بعد موقوفات بسیاری در کشور صورت گرفته است، افزود: موقوفات صورت گرفته بعد از انقلاب با تمامی دوران قبل از انقلاب برابری می کند.

,

وی خاطر نشان کرد: وقف از نظر ریالی افزایش چشم‌گیری داشته است که نشان از توجه مردم به مقوله وقف در یک جامعه اسلامی دارد.

,

عادلی بیان کرد: با برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و همکاری واقفان ۱۵۰۰ نفر از متقاضیان برای اولین بار در هفته آینده به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

,

این مسوول در پایان افزود: اداره اوقاف برای کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه موکب‌هایی که در عراق و کربلا از سوی این سازمان مستقر شده بودند را بلافاصله در این مناطق برپا کرده است.

,

انتهای پبام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه