اخبار داغ

کارشناس حوادث مرکز بهداشت کاشمر خبر داد؛

نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی کاشمر را موتورسواران تشکیل می‌دهند/ مصدومیت بیش از 9 هزار نفر طی یک سال در حوادث کاشمر

نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی کاشمر را موتورسواران تشکیل می‌دهند/ مصدومیت بیش از  9 هزار نفر طی یک سال در حوادث کاشمر
کارشناس حوادث مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی در کاشمر را موتورسواران تشکیل می‌دهند از مصدومیت بیش از 9 هزار نفر طی یک سال گذشته در حوادث مختلف این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر اسحاق رحیم‌زاده امروز در جلسه شورای شهر کاشمر اظهار داشت: اهمیت سوانح و حوادث بر همگان آشکار است؛ چرا که در دنیا سومین و در ایران دومین عامل مرگ و میر به حساب می‌آید ضمن اینکه در کشور ما در سن زیر 40 سال اولین عامل مرگ و میر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

کارشناس حوادث مرکز بهداشت کاشمر ادامه داد: روزانه در دنیا سه هزار و 420 نفر در حوادث ترافیکی از بین می‌روند که این فقط نوک آن قله یخی است که ما مشاهده می‌کنیم و در کنار این تلفات تعداد زیادی نیز مجروح و معلول شده و یا آسیب‌های دیگر به آن‌ها وارد می‌شود.

,

 

,

رحیم‌زاده تأکید کرد: متأسفانه تعداد قربانیان حوادث ترافیکی در کشورهای کم‌ درآمد بیشتر است و در حالی که 54 درصد وسایل نقلیه دنیا در این کشورها وجود دارد؛ اما 90 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی هم در همین کشورها اتفاق می‌افتد.

,

 

,

وی با اشاره به آمار بالای قربانیان حوادث ترافیکی در ایران خاطرنشان کرد: ما تا آمار سالیانه 28 هزار قربانی حوادث ترافیکی هم پیش رفتیم ضمن اینکه تعداد تلفات انسانی ما در حوادث ترافیکی در یک دوره ده ساله به اندازه شهدای جنگ تحمیلی بوده است و به عبارتی در این 10 سال 213 هزار نفر در حوادث رانندگی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

,

 

,

کارشناس حوادث مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه در این شهرستان حدود یک سوم حوادث و سوانح را حوادث ترافیکی تشکیل می‌دهد گفت: در سال گذشته در کاشمر 9 هزار و 300 نفر مصدوم ناشی از حوادث مختلف داشته‌ایم که 4/28 درصد از این تعداد یعنی بالغ بر 2 هزار و 800 نفر را افراد مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی تشکیل داده‌اند.

,

 

,

رحیم‌زاده ادامه داد: 47 درصد مرگ و میرها در سال 95 در کاشمر در اثر حوادث ترافیکی اتفاق افتاده است که از مجموع این حوادث 50 درصد مربوط به موتورسواران، 18 درصد مربوط به خودرو و 32 درصد مربوط به عابر پیاده بوده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 229 مورد حادثه مختلف در کاشمر رخ داده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 554 حادثه در کاشمر رخ داده بود ضمن اینکه در پنج ماهه نخست امسال هزار و 434 حادثه ترافیکی در کاشمر اتفاق افتاده است که در مدت مشابه سال قبل میزان حوادث ترافیکی در این شهرستان هزار و 247 مورد بوده است و لذا شاهد افزایش حوادث و به ویژه حوادث ترافیکی در کاشمر هستیم.

,

 

,

کارشناس حوادث مرکز بهداشت کاشمر افزود: همچنین در پنج‌ ماهه ابتدای سال جاری 25 نفر در حوادث مختلف در کاشمر جان خود را از دست داده‌اند که 15 نفر از این تعداد در حوادث ترافیکی جان باخته‌اند و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد جانباختگان حوادث در کاشمر 27 نفر بوده که 13 نفر از آن‌ها در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده بودند و لذا در آمار قربانیان کل حوادث در کاشمر با کاهش و در قربانیان حوادث ترافیکی با افزایش مواجه هستیم.

,

 

,

رحیم‌زاده با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی در جامعه در جهت مقابله با حوادث اظهار داشت: افزایش آگاهی، تغییر نگرش و کسب مهارت‌های ایمنی در یک جامعه یک شبه به وجود نمی‌آید و نیازمند شروع تغییرات، تداوم حرکت، مدیریت قوی و عمل به تعهدات است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه