اخبار داغ

در اولین دوره آموزشی شوراهای اسلامی مطرح شد؛

شوراها با اشراف به منطقه و بدون درگیری و اختلاف، شهر را مدیریت کنند/ توجه به آموزش یکی از راه‌های ارتقاء اطلاعات

شوراها با اشراف به منطقه و بدون درگیری و اختلاف، شهر را مدیریت کنند/ توجه به آموزش یکی از راه‌های ارتقاء اطلاعات
اولین دوره توجیهی آموزشی شوراهای اسلامی 26 شهر، 10 شهرستان جنوب خراسان رضوی در بجستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی طی پیامی به اولین دوره توجیهی آموزشی شوراهای اسلامی 26 شهر، 10 شهرستان جنوب خراسان رضوی که طی امروز در سالن یاقوت بجستان برگزار گردید ضمن بیان اهمیت شورا در اسلام و در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: شورا یک نهاد اجتماعی برآمده از متن قانون است که حلقه درجمهوریت نظام اسلامی و ریشه در مردم سالاری دینی دارد و بر مبنای یک مدیریت مشارکتی تعامل گرا شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

استاندار خراسان رضوی در این پیام که توسط فرماندار بجستان قراِئت شد افزود: در بیان اهمیت شورا همین بس که هشت اصل قانون اساسی به این امر مهم اختصاص یافته و شوراهای اسلامی را یکی از ارکان تصمیم گیری وکشور معرفی نموده و در راستای تصمیم گیری و تصمیم سازی و در امور وظایف سنگین نقش مهمی بر دوش شوراها ی اسلامی نهاده است بدین منظور پرداختن صحیح به امور توسعه حوزه کاری شوراها مستلزم اشراف کامل و پرورش سطح آگاهی در حوزه های مختلف خصوصا قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوطه است.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از راههای ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی و هدایت صحیح امور در شوراها اسلامی توجه به مداومت امرمهم اموزش است که قطعا در نظام مند کردن و ارتقاء جایگاه شوراها بسیار تاثیر گزار خواهد بود.

,

 

,

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان گفت: با توجه به نقش تصمیم گیری و تصمیم سازی شوراها امر آموزش نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و خدا را شاکریم که به عنوان اولین شهر در اولین دوره از دوره های آموزشی و ارتقاء سطح آگاهی های اعضای شورا ها تونسته ایم قدمی بر داریم که این گردهمایی با تلاش شبانه روزی یک ماهه پرسنل فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بجستان امروز در این شهر برگزار گردد.

,

 

,

وی اذعان کرد: این دوره آموزشی در جهت پیشبرد اهداف شهرداریها در استان و این مقدمه کار آگاهانه باشد هر چند همه اعضای شوراها برگرفته از متن مردم و منتخب مردم هستند ولی بحث آموزش اهمیت  و ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و امروز بجستان توفیق میزبانی این دوره آموزشی را پیدا کرده است.

,

 

,

معاون مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان روضوی اظهار کرد: آموزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است و هر چه سرمایه گذاری بهتر کنیم نتایج بهتری حاصل خواهد شد و امروز اعضای شوراهای اسلامی در دوره آموزشی توجیهی پا می گذارند که اگر تا کنون اشکالات و یا تخلفات احتمالی در این زمینه صورت گرفته باشد که به دلیل عدم وقوف بر قانون بوده  نیز مرتفع شود.

,

 

,

ذاکر افزود: مدیریت شهری یکی از مشکلترین مدیریت ها است و نیاز است مسائل روز و علمی مدیریت جهت آشنایی با قوانین و مقررات و ضوابط توسط کارشناسان در این دوره ها آموزش داده شود که امور به بهترین نحو به سر انجام برسد و همه اینها با توجه به بررسی های انجام شده که امروز جمعیت شهری بر عکس گذشته با آمار 70 درصدی بیشتر از روستایی می باشد و این خود توجه بیشتری را در این زمینه می طلبد.

,

 

,

وی اذعان کرد:  دولت هر چه بزرگتر باشد به دلیل اینکه هزینه های  زیادی را می بلعد سر بار جامعه بوده و نخواهد توانست به نحو احسن خدمات دهی کند و لذا شوراها می توانند کمک دولت باشند، شوراها با اطلاع از منطقه بدون درگیری و اختلاف لازم است شهر را مدیریت کنند و با نظارت بر مدیریت شهری که بحث مهمی است بهتر خواهند توانست تصمیم گرفته و از انحرافات و اختلافات نیز پیشگیری کنند.

,

 

,

وی جذب مشارکتهای مردمی را لازمه توسعه دانست و افزود: شوراها برای شهر برنامه ریزی کلان کنند نه برای شهرداری و با این نگاه از همه ظرفیتها استفاده کنند و ظرفیت فرهنگی در این نگاه از همه مهمتر است که باعث توسعه شهر نیز می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه