اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف شهرستان گلپایگان:

ساخت زائرسرای امامزاده ۱۷ تن نیازمند سرمایه گذار است/ گلپایگان ۹۰۰ موقوفه و ۲ هزار و ۳۵۱ رقبه دارد

ساخت زائرسرای امامزاده ۱۷ تن نیازمند سرمایه گذار است/ گلپایگان ۹۰۰ موقوفه و ۲ هزار و ۳۵۱ رقبه دارد
رئیس اداره اوقاف گلپایگان با اشاره به وجود هزار و ۵۰۰ متر زمین برای احداث زائر سرا در محوطه امامزاده ۱۷ تن گفت: برای احداث این زائر سرا در صورت وجود سرمایه گذار همکاری لازم را انجام خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیارعالمان؛ حجت الاسلام علی طاهری امروز بعدازظهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در اداره اوقاف به مناسبت هفته وقف تشکیل شد، اظهار کرد: ساخت زائرسرای امامزاده 17 تن نیازمند سرمایه گذاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارعالمان, حجت الاسلام علی طاهری امروز بعدازظهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در اداره اوقاف به مناسبت هفته وقف تشکیل شد، اظهار کرد: ساخت زائرسرای امامزاده 17 تن نیازمند سرمایه گذاری است.,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان اینکه ساخت یک زائر سرا برای این امامزاده به جذب توریست و گردشگر و هم زائر کمک می کند، عنوان کرد: امامزاده هایی چون مشهد اردهال، آقاعلی عباس در استان به دلیل وجود امکانات رفاهی زائر زیادی را به خود جذب کرده است.

,

وی با اشاره به وجود هزار و 500 متر زمین برای احداث زائر سرا در محوطه 17 تن، بیان کرد: در صورت وجود سرمایه گذار برای احداث این زائر سرا همکاری لازم را خواهیم کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه افزود: کاروانسرای روستای در نیز یکی دیگر از موقوفات است که جنبه تاریخی نیز دارد و چنانچه سرمایه گذاری بتواند این مکان را بازسازی کند این مکان را در اختیارش قرار خواهیم داد.

,

16 وقف جدید در سال 96 به ثبت رسید

, 16 وقف جدید در سال 96 به ثبت رسید, 16 وقف جدید در سال 96 به ثبت رسید,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، گفت: 16 وقف جدید در سال 96 به ارزش 2 میلیارد و 200 تومان به ثبت رسید.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به میزان جمعیت و سرانه وقف در شهرستان های استان، خاطرنشان کرد: گلپایگان با وجود کمی جمعیت نسبت به برخی شهرستان ها بیشترین میزان وقف را در استان طی ماه های گذشته به خود اختصاص داد.

,

وی افزود: این نشان دهنده دینداری و علاقه مردم این منطقه به خیرات است.

,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، تصریح کرد: روضه خوانی، قران، تشویق جوانان به مسجد، اعیاد مذهبی از جمله نیات وقف کنندگان بود.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری بیشترین میزان موقوفات را در شهرستان مربوط به ترویج قران دانست و عنوان کرد: موقوفات ماه های گذشته عمدتا زمین کشاورزی، ملک مسکونی دو طبقه و یک زمین تجاری بوده است.

,

گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه دارد

, گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه دارد, گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه دارد,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، گفت: گلپایگان اکنون 900 موقوفه و 2 هزار و 351 رقبه(تعداد مستاجر موقوفات) دارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه هر امامزاده سالانه هزینه های عمرانی، جاری و فرهنگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در طی یکسال گذشته 392 میلیون تومان صرف هزینه های عمرانی امامزادگان شهرستان شده است که محل تامین آن نذورات مردمی امامزادگان و فروش قبر در این بقاع بوده است.

,

وی ادامه داد: 74 میلیون تومان هزینه های جاری امامزادگان شده است که از جمله آن ها می توان به هزینه آب، برق، خادم، سیستم های سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد.

,

وی افزود: هزینه های فرهنگی صورت گرفته در این بقاع 36 میلیون تومان بوده است.

,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، تصریح کرد: کل هزینه انجام شده در بقاع متبرکه 502 میلیون بوده است.

,

موقوفه کافی برای کمک به فقرا نداریم

, موقوفه کافی برای کمک به فقرا نداریم, موقوفه کافی برای کمک به فقرا نداریم,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه موقوفه زیادی برای کمک به فقرا نداریم، اظهار کرد: موقوفه صرف شده برای فقرا تنها 2 میلیون تومان بوده است.

,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان هزینه بیش از 350 میلیون تومانی موقوفات، یاداور شد: 39 میلیون تومان هزینه توسعه مساجد، 114 میلیون تومان هزینه بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه،  4 میلیون تومان هزینه حمام، 103 میلیون هزینه روضه خوانی، 14 میلیون هزینه قران و ترویج قرآن، 36 میلیون هزینه توسعه موقوفات، 25 میلیون هزینه حفظ موقوفات بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه گلپایگان 138 امامزاده و بقعه متبرکه دارد مطرح کرد: امامزاده روستای حاجیله و بقعه آخوند ملاحسین شهید نیز به این آمار اضافه خواهند شد.

,

آرادسازی محدوده 17 تن گلپایگان

, آرادسازی محدوده 17 تن گلپایگان, آرادسازی محدوده 17 تن گلپایگان,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری از آزادسازی 550 میلیون تومانی در محدوده امامزاده 17 تن خبر داد و گفت: یک منزل مسکونی به ارزش 300 میلیون تومان و یک مغازه تجاری به ارزش 250 میلیون تومان خریداری شد که برای تهیه این پول وام گرفته شد.

,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان، خاطرنشان کرد: وام گرفته شده در سالهای آینده با استفاده از نذورات مردمی بازپرداخت خواهد شد.

,

وی افزود: امامزاده 17 تن در شهرهای شیراز، خمین، تهران (روستای وهن آباد تهران که فرودگاه امام خمینی جز این محدوده است)، قسمتی از گوگد، قسمتی از محله کنجدجان، قسمتی از وانشان و ویست موقوفه دارد.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به توسعه 3 هزار متری در امامزاده ابراهیم اشاره کرد و تصریح کرد: این زمین با کمک خیران و همکاری مالک زمین خریداری شده است.

,

رئیس اداره اوقاف گلپایگان با بیان اینکه با رای دادگاه موقوفه میرزا یحیی خوان که قبل از انقلاب تصرف شده بود و ارزشی معادل سه میلیارد تومان داشت بازپس گرفته شد، گفت: موقوفه دیگری(خدیجه خانم) که حدود 20 سال در تصرف دیگران بود و ارزشی معادل دو میلیارد و 500 تومان داشت به موقوفات بازگشت.

,

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه بیان کرد: حمام تاریخی و وقفی خیابان طالقانی طبق قراردادی با سرمایه گذار بازسازی و به رستوران سنتی مبدل می شود.

,

وی از انتشار اوراق مشارکت در وقف برای افرادی که توانایی لازم برای اهدا موقوفات بزرگ را ندارند خبر داد و مطرح کرد: کسانی که توانایی برای وقف ملک ندارند می توانند با پرداخت مشارکتی اوراق حتی با مبالغ اندک به خرید یک ملک کمک کنند و تا ابد از آثار اخروی وقف برخوردار باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه