اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

مردم از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی مازندران خودداری کنند

مردم از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی مازندران خودداری کنند
مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به سرمای هوا از اواخر هفته در استان، گفت: مردم از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی مازندران خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از عصر چهارشنبه به دلیل استقرار جریانات جنوبی شاهد افزایش دما و در ارتفاعات وزش باد خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: از چهارشنبه‌شب با شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهیم بود و از روز پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده به تناوب بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: دمای هوا در این روزها کاهش یافته و از روز جمعه بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

اصغری با توصیه به مسافران و ساکنان مازندران، گفت: مردم در هنگام تردد از حوزه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان و در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر حرکت کنند.

وی اضافه کرد: مردم از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان، از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت‌گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری شود.

احمدی ادامه داد: دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام عبور از مناطق برف‌گیر و کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی مانند ضدیخ و زنجیر چرخ احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده صورت دهند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در پایان به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد که ضمن آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی هم‌چون گذشته به خصوص در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه