اخبار داغ

پوتین: ما مانع از فروپاشی سوریه شدیم

پوتین: ما مانع از فروپاشی سوریه شدیم
رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از فروپاشی سوریه تاکید کرد که ملت سوریه خودشان باید آینده شان را مشخص کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: ما مانع از فروپاشی سوریه شدیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پوتین گفت: ملت سوریه درباره آینده خود تصمیم گیری و آینده این کشور را مشخص می کنند و این روند آسان نیست. 

,

پوتین گفت: اقدامات مشترک مسکو، آنکارا و تهران مانع از فروپاشیدن سوریه شده است. ما اکنون به مرحله ای جدید رسیده‌ایم که اجازه می‌دهد راهکارهای سیاسی را در سوریه را اجرا کنیم.

,

وی افزود: راهکار سیاسی برای سوریه باید طبق روند مذاکرات ژنو پایه‌ ریزی شود و توافقات می‌تواند تمامیت ارضی سوریه را تقویت کند. بدون نقش سازنده روسیه، ایران و ترکیه، ممکن نبود درگیری‌ها در سوریه متوقف شود و به لطف کمک‌های این دو کشور، سوریه از فروپاشی حفظ شد و داعش شکست خورد.

,

پوتین گفت: گفتگوی داخلی باید شامل همه گروهها شود و این هدف برگزاری گفتگوی ملی است. گفتگو مفید است و توافقات تقویت وحدت اراضی سوریه را به دنبال دارد.

,

رئیس جمهور روسیه بیان کرد: ما موفق به ممانعت از تجزیه سوریه شدیم و فرصت واقعی برای توقف جنگ چند ساله در سوریه فراهم شده است.

,

وی ضمن تمجید از نقش ترکیه و ایران در روند آستانه گفت: بدون ایفای نقش ترکیه و ایران درگیری ها متوقف نمی شد. هدف از نشست سه جانبه تقویت روند تحولات مثبت در سوریه است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه