اخبار داغ

تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود

تلگرام فعلا فیلتر نمی‌شود
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فعلا مسدود کردن شبکه های موبایلی پیام رسان خارجی در دستور کار نیست و دلیل فیلترینگ اپلیکیشن «ویز» صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن فیروزآبادی گفت: مزیت استفاده از پیام رسان‌های داخلی این است که اگر در فعالیت نرم افزارهای خارجی به هر دلیلی محدودیتی اعمال شد، در فعالیت آن ها اختلال ایجاد نشود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش مهر، گفت کاربران فضای مجازی از پیام رسان های داخلی استفاده کنند و فعلا مسدود کردن پیام رسان‌های خارجی در دستور کار نیست، اما همه کانال‌ها و شبکه‌هایی که به طور غیر رسمی با بهره گیری از نرم افزارهای خارجی در کشور­ فعال هستند، حتما در کنار آن، از ­شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی نیز استفاده کنند.

,

استفاده از پیام رسانهای داخلی در مدارس

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با بیان اینکه اخیرا جلسه‌ای با وزیر­ آموزش و پرورش داشتیم، افزود: در این جلسه مقرر شد تا این وزارتخانه برنامه استفاده از پیام رسان‌های داخلی در مدارس را به طور جدی پیگیری کند.

,

فیروزآبادی ­خاطرنشان کرد: تبیین این برنامه به دلیل آن است که تا حد امکان از اثرهای منفی فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی کاسته شود.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با اشاره به اینکه در فضای مجازی بخشی از کار بر عهده وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: مسئولیت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی نیز به عهده قوه قضائیه است.

,

فیروز آبادی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدهایی دارد، ­گفت: به طور مثال در حادثه زلزله غرب کشور هم جوسازی‌هایی علیه دولت و هم حرکت در جهت ایجاد­ وحدت ملی و جمع آوری کمک را­ از طریق فضای مجازی شاهد هستیم.

,

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیاست گذاری ­و­ تصمیم گیری‌های کلان و ­فرا قوه‌ای در زمینه فضای مجازی به عهده شورای عالی فضای مجازی است.

,

دلیل مسدودشدن «ویز» صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اهمیت صیانت از حریم خصوصی مردم در فضای مجازی، ­گفت: نرم افزار کاربردی «ویز» با تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسدود شده است.

,

فیروزآبادی افزود: این نرم افزار یک مرتبه با توجه به اینکه تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بود مسدود شد که اکنون مالکیت آن به آمریکا تعلق گرفته است و علت مسدود شدن آن نیز همان موضوع ­مالکیت این نرم افزار است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این نرم افزار اطلاعاتی که مربوط به حریم خصوصی مردم است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

فیروزآبادی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم بیش از اینکه اقدامات سلبی انجام شود، کاربران از خدمات­ نرم افزارهای مشابه داخلی استفاده کنند، ­­افزود: یکی از نکاتی که در شورای عالی فضای مجازی مورد توجه قرار دارد حفظ حریم خصوصی مردم کشور ­است.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون استفاده از اطلاعات حریم خصوصی مردم در خدماتی مانند حمل و نقل، کالا رسانی و خرید و فروش افزایش پیدا کرده است و متاسفانه در این زمینه استانداردهای حفاظتی و امنیتی رعایت نشده است.

,

فیروز آبادی گفت: قرار است با کمک قوه قضاییه مقرراتی در این زمینه تدوین شود.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­همچنین توسعه آموزش عمومی در حوزه سواد دیجیتالی و سواد فضای مجازی را از برنامه‌های این شورا بیان کرد.

,

وی گفت: ­نگاه این شورا اقدامات پیشگیرانه و صیانتی در حد توان به ویژه در موضوعاتی مانند مفاسد اخلاقی و ​تروریسم است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی ­با اشاره به ­سرعت بالای انتشار مطالب در فضای مجازی­، گفت: در دنیا برای مبارزه با این معضل از روش‌های محدود سازی و آموزش استفاده می‌شود.

,

فیروزآبادی تاکید کرد: خانواده‌ها، ­مدارس، مساجد و سایر گروه‌های مرجع مانند روحانیان، ­استادان دانشگاه­ و دانشگاه‌ها در آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی نقش آفرین هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه