اخبار داغ

خودکفایی در کودهای فسفاته تا ۴سال آینده

خودکفایی در کودهای فسفاته تا ۴سال آینده
ایران تا 2 سال آینده در تولید کودهای پتاسه و تا 4 سال آینده در تولید کود فسفاته خودکفا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در نشست خبری در نمایشگاه بین‌المللی باغبانی تهران اظهار کرد: باشگاه مشتریان یکی از خدمات ارائه‌شده توسط این شرکت به بهره‌برداران بخش کشاورزی است که تاکنون توانسته در تمامی استان‌ها شعبه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حمید رسولی با بیان اینکه برای عضوهای این باشگاه خدماتی همچون آزمون خاک با کمترین هزینه، معادل یک‌سوم قیمت آزمایشگاه‌های دیگر انجام می‌شود، گفت: در این باشگاه همچنین با سازمان هواشناسی کشاورزی پروتکل‌های خوبی به امضا رسیده و بهره‌برداران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز هواشناسی را در اختیار بگیرند.

,

وی افزود: سفارش‌گذاری به‌صورت تلفنی و استفاده از خدمات بانکی از دیگر خدمات این باشگاه محسوب می‌شود.

,

رسولی با اشاره به نحوه عضویت در این باشگاه، عنوان کرد: از طریق سامانه 1559 ، امکان ارائه بسیاری از خدمات به کشاورزان فراهم می‌شود.

,

 وی ادامه داد: این باشگاه تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی را به عضویت خود درآورده و در تمامی کشور فعال است.

,

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره وضعیت سبد کودی کشاورزان، یادآور شد: در حال حاضر بخش بزرگی از سبد کودی کشاورزان از تولید داخل تأمین می‌شود به نحوی که امسال 12 مرحله مناقصه داخلی و تنها سه مناقصه بین‌المللی برای خرید کودهای فسفاته و پتاسه برگزار شد.

,

رسولی تأکید کرد: در سال گذشته برای تأمین سولفات پتاسه کمتر از 15 هزار تن با شرکت‌های داخلی قرارداد بسته شد اما امسال این قراردادها به بیش از 50 هزار تن رسید.

,

به گفته رسولی در سال جاری بیش از 70 درصد برنامه کودی از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین شده و سهم واردات ناچیز بوده است.

,

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره برنامه تأمین سه کود ازته، فسفاته و پتاسه این شرکت گفت: برای سال جاری دو میلیون و 305 هزار تن بود که تا امروز یک میلیون و 765 هزار تن تدارک شده و 1.5 میلیون تن تأمین و تحویل بهره‌برداران بخش کشاورزی شده است.

,

رسولی یادآور شد: برای کشت پاییزه نیز تأمین 900 هزار تن از این سه نوع کود مدنظر بود که 100 درصد آن محقق شد.

,

وی قیمت انواع کود را بدون تغییر عنوان کرد و گفت: با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت امسال قیمت کودهای شیمیایی تغییری نداشت و با قیمت سال قبل عرضه می‌شد و بیش از یک سال است قیمت کودهای پتاسه، فسفاته و ازته تغییری نیافته است.

,

رسولی باتاکید بر اینکه در مصرف کودهای شیمیایی نسبت به میانگین جهانی در رده پایین‌تری قرار داریم، افزود: در سال 2014 میلادی ایران در رتبه 114 مصرف کودهای شیمیایی بود و همچنان دارای فاصله زیادی با میانگین مصرف کود در جهان دارد.

,

وی بیان کرد: مصرف کودهای شیمیایی در کشور ما کمتر از نیم درصد است، در صورتی که متوسط جهانی برای هر هکتار رقم 220 کیلوگرم را تعریف کرده است.

,

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درباره برنامه‌های جدید این شرکت گفت: برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های آموزشی در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفته و تا امروز 14 کارگاه آموزشی و 11 نمایشگاه برگزار شده است.

,

رسولی تنوع‌بخشی به سبد کودی شرکت خدمات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های این شرکت برشمرد و ادامه داد: بر اساس آخرین آمار 28 نوع کود کشاورزی قرارداد رسمی دارد و 10 نوع کود دیگر نیز در حال بررسی است تا به سبد کودی کشاورزان اضافه شود.

,

وی پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری 38 تا 48 نوع کود کشاورزی با کیفیت به سبد کودی کشاورزان افزوده شود.

,

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکید کرد: تاکنون 12 کارگزار کودی که دارای تخطی از استانداردها بوده‌اند شناسایی و پلمپ شده‌اند و بر همین اساس می توان ادعا کرد که کیفیت کودهای کشاورزی موجود بسیار مناسب است.

,

رسولی در پایان گفت: میزان مصرف کودهای کشاورزی در کشور رشد خوبی دارد و امیدواریم طی سال‌های آینده به میانگین جهانی نزدیک شویم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه