اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین خبر داد:

ادامه پایش مناطق زلزله زده برای معدوم سازی لاشه‌های تلف شده

ادامه پایش مناطق زلزله زده برای معدوم سازی لاشه‌های تلف شده
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین از ادامه پایش و لکه گیری مناطق زلزله زده برای معدوم سازی لاشه های تلف شده خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، ، شهریار پاکباز امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران ضمن عرض تاسف و تسلیت به خاطر وقوع زلزله اخیر که منجر به درگذشت و یا مصدوم شدن تعدادی از هموطنان شد، اظهار کرد: از همان ساعات ابتدای وقوع زلزله با توجه به حساسیت موضوع با حضور مسئولان ستادی و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستانها در اداره کل دامپزشکی استان کمیته فنی بحران زلزله تشکیل شد.

, گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دان, مرصاد،,

وی افزود: در این جلسه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برآورد شد و اکیپ های اداره کل دامپزشکی استان برای بررسی روستاهای درگیر به مناطق زلزله زده اعزام شدند و همزمان با کمک مسئولان اداره کل و سازمان دامپزشکی اقلام مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه تمامی روستاهای این شهرستان پایش شده است، گفت: کل تلفات شهرستان در اثر زلزله ۱۸ راس دام سبک، ۲ راس دام سنگین و ۵۰۰ قطعه طیور بود که معدوم سازی آنها انجام شد.

,

دکتر پاکباز بیان داشت: بیشتر تلفات در شهرستان سرپل ذهاب اتفاق افتاده است، چرا که در این شهرستان برخی از روستاها از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

,

وی از استقرار ستاد پشتیبانی عملیات دامپزشکی در شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: عملیات خدمت رسانی دامپزشکی با حضور ۶۵ اکیپ از ادارت کل دامپزشکی ۴ استان کشور(ایلام، همدان، لرستان و کردستان) در این مناطق برای جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها صورت گرفت.

,

این مقام مسئول با اشاره به انجام ضدعفونی جایگاه های دامی و حفر گودال تلفات برای لاشه دام های تلف شده توسط همکاران در این ۶۵ اکیپ، بیان داشت: همچنین اکیپ هایی از شهرستانهای استان همچون صحنه، اسلام آباد غرب، دالاهو و گیلان غرب به این مناطق اعزام شده اند.

,

به گفته رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین، تمامی اکیپ ها مجهز به دارو و موتور سم پاش به منظور ضد عفونی مکان های آلوده هستند و با همکاری ارگانهایی نظیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، ارتش، سپاه، بسیج و... موارد دفن بهداشتی لاشه ها را انجام می دهند.

,

دکتر پاکباز با بیان اینکه اکیپ پایش و مراقبت در حوزه شهرستان قصرشیرین همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به اینکه ساختمان شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب تخریب شده است، گفت: همکاران این شبکه در ساختمان شبکه دامپزشکی قصرشیرین مستقر هستند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اکیپ درمانی از استان تهران نیز برای انجام درمان رایگان در حال گشت زنی در منطقه هستند، گفت: پاکسازی اولیه انجام شده است.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان قصرشیرین در پایان از تمامی همکاران بخش خصوصی بخش دولتی، ارگان ها، نهاد ها، سمن ها و مسئولانی که در مناطق زلزله زده حضور داشتند سپاس گزاری کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه