اخبار داغ

آغاز غربالگری سلامت روان زلزله زدگان در کرمانشاه

آغاز غربالگری سلامت روان زلزله زدگان در کرمانشاه
کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان از آغاز غربالگری سلامت روان زلزله زدگان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛مهنازگودرزی نیا کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان درگفتگو باخبرنگارماضمن اعلام این خبرافزود: روانشناسان در اجرای این طرح به چادرهای برپا شده در مناطق زلزله زده می روند و افرادی را که دارای علایمی مانند ترس، اضطراب و وحشت زدگی هستند، شناسایی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

گودرزی نیا، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بروز بیماری های روانی در میان زلزله زدگان، عنوان کرد و یادآور شد علت تاخیر در اجرای طرح غربالگری از زمان وقوع زلزله این است که در ابتدا باید نیازهای اولیه زلزله زدگان مانند چادر و آب و غذا تامین شود و پس از آن مداخلات سلامت روانی صورت گیرد.

,

وی در ادامه از نصب پلاکت های آموزشی و توزیع بسته های آموزشی در خصوص سلامت روان در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: این بسته آموزشی به مردم این مناطق آموزش می دهند که چگونه با استرس خود کنار بیایند یا واکنش های غیرطبیعی آنان با توجه به وقوع زلزله، عادی است.

,

گفتنی است کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت سپیدان به همراه تیم سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از شنبه 27 آبان ماه به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه