اخبار داغ

رئیس اداره صنایع دستی شهرستان میناب:

15 هزار صنعتگر مینابی نیازمند تسهیلات مشاغل خانگی هستند

15 هزار صنعتگر مینابی نیازمند تسهیلات مشاغل خانگی هستند
رئیس اداره صنایع دستی میناب از شناسایی و صدور کارت مهارت برای ۱۵ هزار صنعتگر و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به ۱۶۰ متقاضی در این شهرستان خبرداد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله رحیمی رئیس اداره صنایع دستی شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 160 فقره پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تکمیل ودر نوبت پرداخت قرار داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

رئیس اداره صنایع دستی میناب افزود: تسهیلات پرداختی به صنعتگران فعال در عرصه های خوس بافی، گلابتون دوزی و حصیر بافی  دارای مدرک صنایع دستی در عرصه مشخص پرداخت می شود.

,

رحیمی از شناسایی 15 هزار صنعتگر در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: از این تعداد فقط 2 هزار نفر بصورت مستمر در عرصه های صنایع دستی فعال هستند که بیشتر آنها زنان خانه دار می باشند.

,

وی ابراز کرد: فعالان صنایع دستی فاقد گواهی فعالیت در عرصه مشخص می توانند با تهیه مدارک مورد نظر به صنایع دستی این شهرستان مراجعه کنند که در صورت موفقیت در یک آزمون برای آنها گواهی فعالیت صادر می شود.

,

این مقام مسئول گفت: 15 هزار صنعتگر مینابی نیازمند دریافت تسهیلات هستند که اگر تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود شاهد رونق و شکوفایی صنعت بومی و محلی این منطقه خواهیم شد.

,

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از صنعت بومی و محلی این منطقه به دلیل عدم استقبال از آن به  فراموشی سپرده شده لذا نیاز است برای احیاء دوباره صنعت فراموش شده تسهیلات بیشتری در اختیار فعالان صنایع دستی گذاشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه