اخبار داغ

وصل مجدد آب آشامیدنی مدرسه ای در میناب بعد از 10 روز بلاتکلیفی

وصل مجدد آب آشامیدنی مدرسه ای در میناب بعد از 10 روز بلاتکلیفی
قطعی آب آشامیدنی مدرسه قرآن و عترت روستای بلبلی میناب پس از 10 روز بلاتکلیفی دانش آموزان وصل مجدد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، مسئله بی آبی و کمبود آب در شهرستان میناب در سایه  برخی بی تدبیری های صورت گرفته نه تنها باعث نارضایتی عمومی مردم شده بلکه نگرانی دانش آموزان این شهرستان را هم به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

قطع شدن آب شرب مدرسه قرآن و عترت روستای بلبلی شهرستان میناب به مدت  10 روز بلاتکلیفی با عث شد تا دانش آموزان آب آشامیدنی خود را از خانه بیاورند یا از خانه های اطراف این روستا با دبه های پلاستیکی آب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

,

در همین رابطه طی اعلام مدیر آموشگاه قرآن و عترت روستای بلبلی مبنی بر قطعی چند روزه آب شرب این آموزشگاه به روستای بلبلی رفتیم تا از نزدیک این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم، در ابتدای خیابان اصلی به سمت مدرسه قرآن و عترت بلبلی گود برداری زمین را مشاهده کردیم که معلوم شد لوله انشعاب آب شرب در حال توسعه دادن می باشد.

,

یکی از اهالی این روستا گفت: حال آن هم اگر توسعه لوله های آب شرب روستا در کار باشد، چرا پروژه ای که زمانبر است و زمانی که دانش آموزان در حال تحصیل هستند و هیچ منبع ذخیره آب برای استفاده دانش آموزان انجام نگرفته، شروع بکار می کنند.

,

وی افزود: من خودم شاهد ماجرا بودم که مدیر مدرسه به همراه دانش آموزان از پشت دهیاری روستا آب مورد نیاز دانش آموزان با دبه های پلاستیکی تهیه می کرد.

,

این شهروند اضافه کرد: با وجود نبود آب در این آموزشگاه اما یک روز هم نشد که مدیر آموزشگاه به نشانه نبود آب مدرسه را تعطیل کند بلکه روزانه آب این آموزشگاه از بیرون تهیه می کرد تا دانش آموزان هیچ مشکلی در امر تحصیل نداشته باشند.

,

معضل قطعی آب نه تنها مشکلاتی برای دانش آموزان به همراه داشت بلکه والدین آنها نیز از این موضوع نگران بودند، یکی از والدین دانش آموزان گفت:  اگر قرار بود تصمیمی در این رابطه گرفته شود نیاز بود در زمان تعطیلی مدارس  انجام می شد نه اینکه در زمانی که دانش آموزان در حال تحصیل هستند.  

,

 وی ادامه داد: همه ما می دانیم که مشکل بی آبی در شهرستان میناب یک مشکل جدی است اما برخی بی تدبیری و برخورد های سر سری مسئولان باعث شده که آب این روستا در طول هفته دچار قطعی شود و اهالی آب نداشته باشند.

,

این والدین دانش آموز که نخواست نام وی در خبر برده شود افزود: امیدواریم مسئولان آبفای روستایی با تقسیم قطعی آب در سطح شهر کمی نیز به رعایت عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی توجه داشته باشند نه ایکه هر روز آب یک منطقه را قطع کنند.

,

حسین مرادی دهیار روستای بلبلی پیرامون قطعی آب شرب و نبود آب برای دانش آموزان این روستا گفت: بنا بر درخواست های مکرر مردم مبنی بر توسعه آب شرب در روستا به دیلیل فرسودگی و ترکیدگی لوله های آب شرب اقدام به توسعه انشعاب در این روستا کرده ایم.

,

وی افزود: در این پروژه لوله های انشعاب جدید به طول 40 متر برای استفاده بهتر و کاستن دغدغه های مردم روستا اضافه کردیم که با پیگیری های زیاد توانستیم وصل مجدد آب شرب به اهالی روستا انجام دهیم.

,

دهیار روستای بلبلی ادامه داد: با توسعه شبکه انشعاب آب جدید دیگر مشکلی در هدر رفت آب نخواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه