اخبار داغ

پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل:

پایان داعش، پایان مقاومت نیست / ما به دنبال جهانی کردن اسلام و انقلاب هستیم

پایان داعش، پایان مقاومت نیست / ما به دنبال جهانی کردن اسلام و انقلاب هستیم
پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل با بیان اینکه داعش در موقعیت نظامی و ژئوپولتیکی به نقطه پاین خود رسیده است گفت: پایان داعش، پایان مقاومت نیست زیرا ما به دنبال جهانی کردن اسلام و انقلاب هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،طی روزهای اخیر خبری در رسانه ها منتشر شد که ثقل توجهات جهانی قرار گرفت و همه دیدیم و شنیدیم که سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی رسما پایان شجره خبیثه داعش را در سوریه و عراق اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

اما آیا واقعا این نقطه پایان داعش بود و جهان استکبار و پدید آورندگان داعش دندان طمع تسلط بر خاورمیانه را با این شکست خواهند کشید؟ آیا کار محور مقاومت در این مرحله به آخر رسیده است؟

,

 

,

اینها سوالاتی است که تلاش کردیم طی گفتگو با "دکتر مجید صفاتاج" پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی و روابط بین الملل به آن دست یابیم.

,

 

,

دکتر مجید صفاتاج در گفتگو با خبرنگار نافع، اظهار کرد: زمانی که آمریکا که در رأس سلطه جهان است با کشورهای هم پیمان خود در منطقه از جمله عربستان، قطر، ترکیه و همچنین متحدان اروپایی خود بحران سازی در سوریه و عراق را آغاز کردند بر این تصور بودند که ظرف مدت ۲ هفته تا دوماه فروپاشی محور مقاومت و کشورهای سوریه و عراق ایجاد شده و امکان هجمه همه جانبه نظامی به ایران میسر می شود.

,

 

,

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش در این طراحی، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدنظر داشتند اما در محاسبات خود دچار تکرار اشتباهی از جنس همان اشتباهی شدند که با تطمیع صدام حسین در تلاش بودند تا نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند.

,

 

,

کارشناس ارشد روابط بین الملل و پژوهشگر حوزه صهیونیسم بزرگترین اشتباه آمریکا در این تحقق اهداف را غفلت از نیروهای مقاومت مردمی و با انگیزه برشمرد و گفت: طی ۸ سال دفاع مقدس این نیروهای با انگیزه در بسیج بروز و ظهور پیدا کردند و در فتنه اخیر حضور این افراد را در نیروهای مقاومت و گروه های حشد الشعبی شاهد بودیم.

,

 

,

وی عنوان کرد: حضور نیروهای مقاومت، با حضور علنی حزب ا... لبنان در سوریه شکل گرفت و به دنبال آن سازماندهی که نیروی قدس سپاه در تیپ فاطمیون از نیروهای مردمی افغانستانی و در تیپ زینبیون از نیروهای مردمی پاکستانی و دیگر نیروهای مردمی شکل داد نخستین سدهای مستحکم مقاومت را در برابر داعش ایجاد کرد.

,

 

,

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی تصریح کرد: حکم آیت ا... سیستانی به عنوان مرجعیت دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری سبب شد در این رویه حضور نیروهای مردمی مرحله به مرحله و منطقه به منطقه ورق را به نفع جبهه مقاومت بازگرداند.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این امر که در جغرافیای نظامی این منطقه، دیگر داعش وجود ندارد بیان کرد: این به آن معنا نیست که تفکر داعشی نیز ناپدید و محو شده است چراکه با تلاش هایی که برای گسترش و نشر فرقه ضالّه وهابیت انجام می شود و برنامه هایی که رژیم صهیونیستی و امریکا با هزینه و همراهی آل سعود داشته و دارند باید منتظر فتنه ها و توطئه های جدید بود.

,

 

,

فتنه انگیزی ها در خاورمیانه ادامه دارد

, فتنه انگیزی ها در خاورمیانه ادامه دارد, فتنه انگیزی ها در خاورمیانه ادامه دارد,

صفاتاج با اظهار به این امر که فتنه انگیزی ها برای تسلط بر خاورمیانه ادامه دارد تصریح کرد: فتنه اخیر این گروه در برنامه ریزی برای جداسازی اقلیم کردستان از عراق رقم خورد که با شکست مواجه شد و در فتنه ای دیگر سعی کردند با استعفای اجباری سعد حریری بلوا و آشوب در لبنان ایجاد کنند.

,

 

,

وی متذکر شد: داعش و تروریس تکفیری هرچند از نظر جغرافیای نظامی و ژئوپولوتیکی شکست خورده اند اما نیروهایی که موفق به گریز شده اند و تفکر وهّابی که همچنان جاری است می تواند باعث وقوع اتفاقات امنیتی دیگری مانند آنچه روز گذشته در عراق طی یک انفجار تروریستی رقم خورد شود.

,

 

,

مؤلف دانشنامه فلسطین ادامه داد: عملیات های تروریستی این افراد با حمایت آل سعود و رژیم صهیونیستی و آمریکا ادامه خواهد داشت و نمی توان پایان داعش را پایان تفکر ضالّه وهابیت و پایان فتنه و توطئه علیه ملت های مسلمان منطقه عنوان کرد.

,

 

,

مقاومت همچنان در جریان است

, مقاومت همچنان در جریان است, مقاومت همچنان در جریان است,

وی ضمن تأکید بر این امر که علیرغم پایان حکومت جغرافیایی داعش، مقاومت همچنان پابرجاست تبیین کرد: مقاومت باید خود را برای طرح ها و تهدیدات نظامی علیه نظام و انقلاب اسلامی همچنان آماده نگاه دارد و همچنین تلاش خود را در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پرقوت ادامه دهد.

,

 

,

صفاتاج خاطرنشان کرد: مقاومت همچنان در جریان است و باید ضمن خنثی سازی تلاش های دشمن، نگاه کلان را برای به ظهور حضرت بقیه الله الاعظم حفظ کند تا همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند این انقلاب به انقلاب ظهور حضرت پیوند خورده و جهانی شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ما به  دنبال جهانی کردن اسلام و انقلاب هستیم افزود: با نگاهی به عقب می بینیم که زمانی که جنگ تحمیلی علیه ایران آغاز شد در نقطه آغاز بودیم و امروز در جایی ایستاده ایم که حتی یکی از احزاب کشور سوئیس رسما و علنا از  رسمی شدن اسلام در سوئیس حمایت می کند و این نشان از گسترش اسلام در جای جای جهان دارد که ما باید در این مسیر پرتلاش تر و هدفمند تر از قبل ظاهر شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه