اخبار داغ

بارش باران و آبگرفتگی معابر در چرام/ وقتی مسئولان شهری در خواب پاییزی هستند

بارش باران و آبگرفتگی معابر در چرام/ وقتی مسئولان شهری در خواب پاییزی هستند
مردم دیار همیشه سبز چرام که با خوشحالی غیرقابل وصفی به استقبال بارشهای پاییزی رفته اند،هنوز با مشکلاتی همچون گرفتگی جداول،معابر و خیابان های شهری روبرو هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل چرام؛یکی از ثمرات بزرگ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی در دهه اخیر شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده که توسط رأی مردم تعیین می شود در همین زمینه با انتخاب شوراها و اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر روند آزاد تبادل دانش،بینش ،نظارت و آرای مردم گامی مهم در واگذاری امور به سازمان های محلی برداشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چرام, .,

 

,

شوراهای شهری و روستایی تبلور حضور مردم،دیدگاه ها،افکار،خواسته ها،نیازها و تمایل مردم در صحنه ی برنامه ریزی می دانند.

,

 

,

شورای شهر به عنوان یک عنصر از مدیریت شهری در اداره شهرها در سطح محلی نقش مهمی را بر عهده گرفته است و تشکیل شوراهای اسلامی شهرها می تواند نقطه عطفی در برای مدیریت مشارکتی در ایران باشد.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

باید این نکته را هم بیان کرد که مدیریت شهری زمانی می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد که در چهارچوب سیاست های شهری صحیح و برنامه ریزی شده حرکت کند، یکی از ویژگی های سیاست شهری خوب مشارکتی بودن آن است یعنی جایگاهی که گروههای مختلف شهروندان در تدوین، اجراء و ارزیابی آن نقش داشته باشند و در ایران تنها نهادمحلی مشارکتی که توان تأثیر بر سیاست گذاری شهری را دارد شورای شهر است.
 

, .,
,

شوراها از جمله سازمانهایی هستند که برای تحقق مشارکت مردم در فرآیند تصمیم گیری،برنامه ریزی،نظارت و اجرای سیاست گذاری ها در سطوح محلی ومنطقه ای فعالیت می کنند و از این طریق زمینه حضور و مشارکت مردم در امور مربوط به خودشان فراهم می کنند و به همین دلیل، شوراها به عنوان سازمان. محل اطلاق می شود که یک نوع حضور نهادینه شده مردم و منشأ شکل گیری خدمات شوراها است.

, .,

 

,

شهر چرام یکی از شهرهای شهرستان چرام با فاصله 15 کیلومتری از شهرستان کهگیلویه واقع شده و یکی از شهرستانهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

چند روزی است که استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد میزبان اولین باران پاییزی خود بود و چرام که پس از چند سال اسم شهرستاانی را به خود گرفته است،از این ماجرا برخوردار بوده و هنوز که هنوز است با مشکلات ابتدایی و متعددی روبرو است که شاید در یک شهر وجود نداشته باشند.

,

 

,

مردم دیار همیشه سبز چرام  که با خوشحالی غیرقابل وصفی به استقبال بارشهای پاییزی رفته اند،هنوز با مشکلاتی همچون گرفتگی و آبگرفتگی جداول،معابر و خیابان های شهری روبرو هستند.

,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

این گزارش درحالی است که آبگرفتگی معابر و جداول چرام در برخی مناطق شهر به شدتی زیاد بود که تردد خودروها به کندی و با مشکلات زیادی صورت می گرفت.

,

 

,

علی نوری شهردار چرام نیز در کمیته برنامه ریزی شهرستان هم بر بهسازی معابر،کمربندی غربی شهر و ترمیم پارک ولایت و بوستان شهدای گمنام تاکید کرده است.

,

 

,

باید پذیرفت که جداول و معابر شهر هم کشش هدایت این حجم از آب را به خارج از شهر ندارند و هم به صورت جدی نیازمند بازسازی مجدد.

, .,

http://choram.ir

, http://choram.ir,

انتظار می رود که در برنامه کوتاه مدت شورای اسلامی شهر چرام کارهای زیرساختی و کاربردی(البته با قبول تمام نواقص)،در هفته های آینده و پس از بارندگی به بخش مهم زیباسازی شهر و ترمیم مشکلات اساسی شهروندان همچون بازسازی معابر توجه ویژه شود.

,

 

,

 

,

لازم به یادآوری است که در چنین روزهایی همشهریانمان در حاشیه شهر و مسکن مهر از نبود معبر مناسب و … رنج می برند که این مهم همت تمام ارگان های مربوطه را می طلبد.

,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه