اخبار داغ

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

طرح محب توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود/6 تیم فوریتی محب در استان فعال است

طرح محب توسط بهزیستی زنجان اجرا می شود/6 تیم فوریتی محب در استان فعال است
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه حوادث و بلایا نه تنها جسم انسان را آسیب می زند بلکه بر روح و روان آنان نیز آسیب هایی را وارد می کند، گفت: دوره آموزشی و بازآموزی طرح محب در برخورد با بلایا و حوادث در استان زنجان اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گل نساء آقا محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، با بیان اینکه حوادث طبیعی خسارات زیادو جبران ناپذیری را به دنبال دارد و آنچه مهم و ضروری است اتخاذ تدابیر و راهبردهایی است که خسارت های وارده را تا اندازه ای کاهش می دهد، اظهار کرد: انسان و جامعه مدنی خود به عنوان بزرگترین و بهترین سرمایه می تواند نقش کلیدی در کاهش آسیب ها داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی ابراز کرد: برنامه حمایت های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا برنامه هایی هستند که هدفشان بهبود روانشناختی اعضاء جامعه علاوه بر بهبوداجتماعی جوامع در کل است.

,

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مداخلات روانی اجتماعی شامل طیف گسترده ای از خدمات در حوزه سلامت روان است، عنوان داشت: سلامت روان شرایطی از رفاه عاطفی و روانی است که فرد قادر است با استفاده از توانایی های عاطفی و شناختی خود عملکرد مناسبی داشته باشد و نیازهای روز مزه زندگی خود را تامین کند.

,

آقا محمدی افزود: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیر دولتی است که در آن روانشناسان ، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره بنام گروه های فوریتی محب بصورت داوطلبانه فعالیت می کنند.

,

وی تصریح کرد: چالش امدادگران روانی اجتماعی همکاری با جمعیت آسیب دیده و تسهیل تلاش آنها برای بازیابی عملکرد جامعه جهت بازسازی جامعه بر مبنای نقاط قوتشان است.

,

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان آموزش های تخصصی از جمله مدیریت استرس ، مقابله با اضطراب ، کنترل خشم ، مشاوره سوگ ، کمک های اولیه روانشناختی ، بهداشت روانی در بلایا ، برای گروه های فوریتی را از اهداف اصلی فعالیت این گروه بر شمرد و ادامه داد : آموزش مهارت های مقابله با استرس و اضطراب برای محلات ، برای توانمند سازی از دیگر اهداف این طرح است.

,

آقا محمدی اضافه کرد: گروه فوریتی محب بصورت داوطلبانه و از ارگان های مختلف از جمله بهزیستی ، هلال احمر ، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مددکاری ، روانشناسی و اساتید دانشگاه که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد ه و در این امر مهم فعالیت می نمایندتشکیل شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در حال حاضر 6 تیم فوریتی محب و 15 محله محب در شهرستان های ابهر ، خرمدره ، خدابنده ، طارم و ماهنشان تشکیل شده است که بصورت تخصصی آموزش دیده و آماده مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری ارائه خدمات می کنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه