اخبار داغ

رییس اوقاف و امور خیریه مبارکه مطرح کرد:

وجود ۱۲۰ مورد وقف و ۱۶ بقعه متبرکه در مبارکه

وجود ۱۲۰ مورد وقف و ۱۶ بقعه متبرکه در مبارکه
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه، گفت: ۱۶ بقعه متبرکه در شهرستان مبارکه وجود دارد که شش بقعه از آن‌ها شاخص هستند و ۱۱۰ مورد موقوفات متصرفی و ۱۰ مورد موقوفات غیر متصرفی در شهرستان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مبشری در گفت‌وگو با مبارکه‌نا، با اشاره به اینکه ۱۶ بقعه متبرکه در شهرستان مبارکه وجود دارد که شش بقعه از آن‌ها شاخص هستند، تصریح کرد: امامزادگان عزالدین محمد شهر مبارکه، سلیمان، نصرالدین محمد، سید محمد شهر دیزیچه، حلیمه خاتون شهر کرکوند و  شاه منظر خاتون (ع) روستای کوشکچه جز بقاع شاخص هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه‌نا,

این مسئول، بابیان اینکه در شش شهر شهرستان تعداد موقوفات متصرفی 110 مورد و موقوفات غیر متصرفی 10 مورد است، گفت: تعداد رقبات موقوفات متصرفی 424 و این رقبات شامل زراعی، مسکونی و تجاری و تعداد موقوفات غیر متصرفی 398 است.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ مورد موقوفات متصرفی و 10 مورد موقوفه غیر متصرفی داریم، افزود: شهرستان 181 مسجد، 28 حسینیه و یک تکیه وجود دارد.

,

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه، اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، اعزام مبلغان بومی به بقاع متبرکه باهدف ترویج فرهنگ وقف و برپایی ایستگاه‌های سلامت با همکاری هلال‌احمر در جوار بقاع متبرک اهم برنامه‌های مهم اوقاف در این دهه است.

,

وی بیان کرد: یکهزار جلد کتاب فقهی، مذهبی و اجتماعی در دهه وقف از محل موقوفات منطبق، خریداری و به کتابخانه‌های حوزه علمیه، کتابخانه‌های عمومی، بقاع متبرکه و مساجد اهدا می‌شود.

,

مبشری با اشاره به ایجاد محلی برای ازدواج آسان در شهرستان، تصریح کرد: یکی از سوئیت‌های امامزاده عزالدین محمد(ع) با همکاری اوقاف و هیئت‌امنا امامزاده، برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان با تمامی امکانات اتاق و سفره عقد در اختیار عموم مردم قرارگرفته است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه