اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف سوادکوه خبر داد:

ثبت 397 موقوفه در سوادکوه/ تعیین‌تکلیف حسینیه روستای دهمیان و امام‌زاده «سه‌تن‌برار»گزو

ثبت 397 موقوفه در سوادکوه/ تعیین‌تکلیف حسینیه روستای دهمیان و امام‌زاده «سه‌تن‌برار»گزو
رئیس اداره اوقاف و امور‌خیریه سوادکوه از ثبت 397 موقوفه در این شهرستان و تعیین‌تکلیف حسینیه روستای دهمیان وامام‌زاده «سه‌تن‌برار»گزو خبر‌داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوادکوه آنلاین، حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن عرض تسلیت زلزله در غرب‌کشور،  به حلول ربیع الاول ماه خوشی‌ها و اخبار سرور‌انگیز اشاره و اظهار کرد: وقف دارای سابقه کهن در تاریخ‌بشری است و واتیکان و دانشگاه‌های اکسفورد و هاروارد هم با هزینه خیرین اداره می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوادکوه آنلاین,

وی افزود: اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ وقف مورد تأکید است و در آموزه‌های دینی هم آمده است که وقف هم مانند فرزند صالح یا علم و اختراعی که به انسان‌ها نفع‌رسانی کند، پس از مرگ واقف به او سود می‌رساند.

رئیس اداره اوقاف سوادکوه خاطرنشان کرد: انسان به جاویدان‌ماندن علاقمند است و وقف یکی از راه‌های زنده‌ماندن نام فرد است و قانون مدون وقف وجود‌دارد.

سوادکوهی با اشاره به اینکه مناسب‌سازی محل بقاع متبرکه برای حضور زائران، مورد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: گردشگری‌دینی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور‌خیریه است و مشارکت مردم در این موضوع مورد توجه است.

وی با بی‌نظیر خواندن وجود دو امامزاده در محور اصلی تهران به شمال در سوادکوه را برای استان مازندران اظهار‌کرد: 397 موقوفه در سوادکوه ثبت‌شد که شامل 117 مسجد،154 حسینیه و 100 امام‎زاده است و این تعداد موقوفه با تعداد موقوفه‌های شهر‌های بزرگ استان مازندران برابری می‌کند.


رئیس اداره اوقاف سوادکوه از سرمایه گذاری 160 میلیون‌تومانی سال گذشته در 10 زیارتگاه این شهرستان خبر داد و گفت: ساختمان 4طبقه بایع‌کلا با 5 سوئیت خانوادگی و امکان اسکان 200 نفر به صورت اردویی وجود دارد و  2 موقوفه جدید برای نماز‌خانه بین‌راهی و اهدای زمین برای استفاده معلولین توانبخشی در سال 1396 وقف‌شد.

سوادکوهی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از امام‌زادگان شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از نسل امام موسی‌کاظم(ع) هستند و امام‌زادگان شاخص شهرستان مثل امام‌زاده عبدالحق از نوادگان امام سجاد(ع) و امام‌زاده ابوطالب(ع) از نوادگان امام‌حسن‌مجتبی(ع) هستند، افزود: تعداد 5 امام‌زاده شهرستان سوادکوه شجره‌نامه دارند و با‌توجه به اینکه در دوره‌ای تاریخی شاهد آتش‌زدن یا به‌چاه‌انداختن اسناد و اوراق معتبر و شجره‌نامه‌های امام‌زادگان توسط بهایی‌ها بودیم و قرار‌گیری استناد و اشیای تاریخی و امانت‌های مردم در امام‌زاده‌ها به دلیل امنیت امام‌زادگان بود.

وی با بیان اینکه حافظ حریم و عرصه موقوفه‌ها هستیم و فقط حکم هیئت‌امنا‌ها را صادر می‌کنیم و در امور داخلی آن دخالتی نداریم که در راستای اداره مردمی آن است و درباره وضعیت حسینیه روستای دهمیان و«گزو‌سه‌تن‌برار»، گفت: به درخواست هیأت‌امنا و اهالی روستای دهمیان بخش مرکزی سوادکوه در حال رایزنی برای حل مشکل حسینیه آنجا هستیم و با‌توجه به سند ثبتی 8 هزار‌ متری امام‌زاده «سه‌تن‌برار» گزو که با تفاهم‌نامه اداره اوقاف و منابع‌طبیعی ثبت شد و با‌توجه به عدم مشخص‌بودن وضعیت در‌آمد و هزینه آن و علاوه بر بحث مالی، وجود گزارش از ناهنجاری‌های فرهنگی و ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها اقداماتی برای ساماندهی این امام‌زاده با همکاری دادستانی شهرستان انجام می‌شود.
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه