اخبار داغ

یادواره ۵ هزار شهید مدافع حرم؛

وزیر دفاع: داعش اولین توطئه نبوده و آخرین هم نخواهد بود / روایت سردار سلامی از تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد / مهم‌ترین شاخصه شهیدان از منظر شهردار تهران

وزیر دفاع: داعش اولین توطئه نبوده و آخرین هم نخواهد بود / روایت سردار سلامی از تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد / مهم‌ترین شاخصه شهیدان از منظر شهردار تهران
یادواره ۵ هزار شهید مدافع حرم امروز با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، یادواره ۵ هزار شهید مدافع حرم امروز همزمان با نابودی گروه تروریستی داعش با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم افغانستانی، لبنانی، پاکستانی و ایرانی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

از نکات بارز این همایش می‌توان به تقارن برگزاری این مراسم با آزادی عراق و سوریه از دستان داعش و نابودی این گروه تروریستی اشاره کرد که عمده سخنان سخنرانان نیز حول محور همین موضوع بود.

,

گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) با اجرای دو قطعه از جمله قطعه معروف «سوره‌های سرخ» آغازکننده این برنامه بود.

,

سیدمحمود هاشمی، فرمانده یگان ویژه فاتحین نخستین سخنران این برنامه بود که طی سخنانی همراهی جوانان کشورهای اسلامی در نبرد با تکفیری‌ها را شاخص‌ترین ویژگی جبهه مقاومت دانست و عنوان کرد: روح عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی همواره کشور را از پرتگاه‌‌ها نجات داده است.

, روح عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی همواره کشور را از پرتگاه‌‌ها نجات داده است.,

مشروح سخنان سیدمحمود هاشمی را در اینجا بخوانید

, مشروح سخنان سیدمحمود هاشمی را در اینجا بخوانید, اینجا, اینجا,

سپس نوبت به امیر فرزاد اسماعیلی رسید تا برای سخنرانی پشت تریبون قرار بگیرد. اسماعیلی طی سخنانی اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و مدافع حرم هیچ تفاوتی باهم ندارد.

,

وی شهدا را ریشه‌های کشور معرفی کرد و گفت: درست است که از زلزله اخیر متاسف، اما این مصیبت با حضور رهبر معظم انقلاب در میدان آسان شد و به مردم روحیه داد.

,

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: امروز قاسم سلیمانی‌ها ثابت کردند که بزن و در روی دشمنان برای خودشان خواهد بود و امروز این یک شعار نیست. کشور جمهوری اسلامی ایران امروز به قتلگاه دشمنان تبدیل شده است.

,

مشروح سخنان امیر فرزاد اسماعیلی را در اینجا بخوانید

, مشروح سخنان امیر فرزاد اسماعیلی را در اینجا بخوانید, اینجا, اینجا,

اما یکی از میهمانان ویژه این مراسم، امیر حاتمی وزیر دفاع بود که به نابودی داعش اشاره و البته گوشزد کرد که کار و جهاد هنوز هم ادامه دارد چرا که دشمنان هنوز وجود دارند.

,

وی در ادامه بیان داشت: گروه داعش اولین نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود. امروز برای همه روشن است که ما با توطئه‌ای بزرگ مواجه بودیم و خداروشکر توانستیم آن را شکست دهیم و این یک آموزه حائز اهمیت است.

,

وزیر دفاع جبهه مقاومت را مکلف به ادای تکلیف دانست و گفت: مهم نیست که ما چه‌قدر توان داریم، مهم این است که ما با خدا هستیم و اوست که می‌تواند هر توطئه‌ای را شکست دهد. همه پشت این غول جنایتکار ایستادند اما آن چه که امروز رخ داد را مشاهده می‌کنید.

,

مشروح سخنان امیر حاتمی را در اینجا بخوانید

, مشروح سخنان امیر حاتمی را در اینجا بخوانید, اینجا, اینجا,

پس از اظهارات وزیر دفاع، مجید یراقبافان که اجرای این مراسم را برعهده داشت از حاضرین درخواست کرد تا مشت‌های خود را گره کنند و شعارهای استکبارستیزانه سر بدهند.

,

در ادامه نوبت به بخش اول تقدیر از خانواده‌های شهدای یگان فاتحین رسید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تقدیر از خانواده شهید مصطفی بدرالدین، شهید تقی ارغوانی نخستین شهید مدافع حرم شهرداری تهران، عیدالله باقری و محمدرضا دهقان اشاره کرد.

,

اما ادامه مراسم با سخنرانی محمدعلی نجفی همراه بود که وی نیز همانند سایر سخنرانان نابودی داعش را تبریک گفت و ابراز داشت: من در این مراسم نه برای سخنرانی، بلکه برای تنفس در این فضای معنوی و استشمام این عطر حاضر شده‌ام.

,

وی براین اساس تاکید کرد: ما از شهدا به بزرگی یاد می‌کنیم چرا که مایه بزرگی اسلام شدند و اجازه ندادند که عوامل استکبار بتوانند به ملت اسلامی نفوذ کنند و آسیب وارد سازند.

,

شهردار تهران مردمی بودن را از مهم‌ترین شاخصه‌های شهیدان دانست و گفت: شهیدحججی یک نفر نبود بلکه یک جریان بود؛ جریانی که در دل تاریخ جاری است. ما مطمئن هستیم تا زمانی که این جریان ادامه دارد، دنیای اسلام و جامعه مسلمین و هر گزندی که دنیای استکبار بخواهد وارد کند، مصون خواهد بود

,

مشروح سخنان شهردار تهران را در اینجا بخوانید

, مشروح سخنان شهردار تهران را در اینجا بخوانید, اینجا, اینجا,

پس از سخنان نجفی نیز نوبت به اجرای گروه سرود نسیم قدر رسید. اجرای قطعه معروف «ارغوان» و هم‌چنین رونمایی از اثر جدید ویژه یگان فاتحین از مهم‌ترین قسمت‌های این بخش بودند که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست.

,

سردار حسین سلامی آخرین سخنران این مراسم بود که عمده سخنانش را به تقدیر از خانواده‌های شهدا به دلیل صبر و بردباری و تقدیم کردن فرزندانشان اختصاص داد.

,

وی هم‌چنین عنوان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند که با این تهدید می‌توانند از روند گسترش انقلاب در بلاد اسلامی جلوگیری کنند و روند تحولات انقلاب را کند کنند اما آن چه رخ داد، این بود که گستره نفوذ انقلاب به واسطه همین تهدید پیش رفت.

,

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ذکر چند نمونه از تبدیل تهدیدها به فرصت توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: آن‌ها می‌خواستند در محاصره اقتصادی ما را فلج کنند اما ما از این تهدید، فرصت ساختیم.

,

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواستند ما را در انزوای سیاسی قرار دهند اما امروز نقش ایران در منطقه را مشاهده می‌کنید. آن‌ها ما را در محاصره فناوری قرار دادند اما ما امروز با قدرت دفاعی به سدی بازدارنده و اطمینان‌بخش در برابر دشمنان اسلام تبدیل شده‌ایم.

,

مشروح سخنان سردار سلامی را در اینجا بخوانید

, مشروح سخنان سردار سلامی را در اینجا بخوانید, اینجا, اینجا,

در پایان نیز مجری مراسم از علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل صرف نظر کردن از سخنرانی به جهت نزدیک‌ شدن به نماز مغرب و عشاء تشکر کرد.

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه