اخبار داغ

سرپرست جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) مطرح کرد:

حضور فعال بسیج زنان در تمام دوران انقلاب از ابتدا تاکنون

حضور فعال بسیج زنان در تمام دوران انقلاب از ابتدا تاکنون
سرپرست جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیج زنان متناسب با شرایط روز جامعه و انقلاب درعرصه‌های مختلف چه در زمان جنگ و چه پس از آن ایفای نقش داشته‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رویا حید رزاده در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه بسیج جامعه زنان عنوان کرد: عمر بسیج زنان به عمر تشکیل خود بسیج باز می‌گردد، یعنی از همان شروع فعالیت بسیج جامعه زنان بسیج هم شروع به فعالیت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با بیان اینکه در این 38 سال جامعه زنان به عنوان شجره طبیه بسیج، رشد و نمو بالندگی داشته است، ادامه داد: بسیج زنان متناسب با شرایط روز جامعه و انقلاب درعرصه های مختلف چه در زمان جنگ و چه بعد از آن، ایفای نقش داشته است.

,

 

,

سرپرست جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) گفت: ما در عرصه های مختلف در بحث زنان در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بصیرت افزایی فعالیتهای خوبی داشته ایم ما مسائل مختلف زنان و خانواده را در جامعه رصد می کنیم و متناسب با آن برنامه ریزی و برنامه سازی ها در جهت سند چشم انداز ارائه می دهیم.

,

 

,

حیدرزاده با بیان اینکه سازمان بسیج زنان دو رسالت درون و برون سازمانی دارد، بیان کرد: در برنامه های درون سازمانی هدف تقویت مجموعه و رشد آن است، همچنین تربیت نیرو و ارتقاء بصیرت آنها از جمله اهداف درون سازمانی ما است.

,

 

,

وی ماموریت برون سازمانی را بخش فعالیتهای این سازمان با توجه به مسائل زنان جامعه از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بصیرت افزایی دانست و اظهار کرد: مشکلات هر جامعه با جامعه ای دیگر تفاوت دارد حتی محله با محله دیگر؛ برای همین ما ابتدا آسیب شناسی و براساس این آسیب شناسی برنامه های خود را در هر منطقه و گاهی هر محله برنامه ریزی و اجرا می کنیم.

,

 

,

سرپرست جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه مقام معظم رهبری به عنوان کسی که عمیق ترین نگاه را به همه ابعاد دارد در خراسان شمالی، 32 سوال کلیدی را مطرح کردند، ابراز کرد: این 32 سوال مبنای جهت و چشم اندازه بسیج جامعه زنان قرار گرفته است.

,

 

,

حیدرزاده یکی از مشکلات جامعه را طلاق و کاهش آمار ازدواج عنوان کرد و افزود: ما در جهت افزایش ازدواج طرح ازدواج پایدار، احیاء سنت حکمیت و واسطه گری پیوند مهر را در 39 مسجد محوری استان اجرا کردیم.

,

 

,

وی ادامه داد: 208 مهد قرآنی بسیج در سطح استان در مقطع 4 تا 6 ساله فعالیت می کند که در این مهدها محتوای مناسب با مفاهیم انقلابی و دینی به کودکان ارائه می شود.

,

 

,

حیدرزاده افزود: یکی از برنامه های مهمی که بسیج جامعه زنان برگزار کرده برگزاری اروهای جهادی فرهنگی، خدمات مشاوره ای در همه زمینه ها ازجمله مسائل تحصیلی، ازدواج، خانواده، پزشکی، حقوقی و غیره در محلات و مناطق روستایی استان است.

,

 

,

سرپرست جامعه زنان سپاه امام رضا(ع) ابراز کرد: در حوزه اقتصادی و کار آفرینی فعالیتهای خوبی انجام داده ایم از جمله کمک به اشتغال زنان بد سرپرست یا سرپرست خانواره را داشتیم همچنین برگزاری هسته های اصلاح الگو مصرف از دیگر برنامه‌های این قشر از بسیج است.

,

 

,

حیدرزاده با بیان اینکه زمان آن گذشته است که منتظر بمانیم تا مخاطب به سمت ما بیاید، باید ما به سراغ زنان جامعه برویم، بیان کرد: با ارائه شیوه های مختلف و شناسایی مسائل مورد نیاز جامعه زنان توانسته ایم اقشار مختلف زنان را به سمت بسیج سوق دهیم.

,

 

,

وی گفت: وقتی نیازها جامعه شناسی شوند و طبق آن برنامه ریزی و برنامه سازی صورت گیرید چون جامعه به آن مشکل مبتلا است ناخوداگاه به سمت برنامه هایی که در زمینه مشکلاتش است حرکت می کنند نمونه این موضوع را می توان در بحث طلاق دید، خراسان رضوی در رتبه های اول طلاق قرار داشت؛ اما با فعالیتهای بسیج جامعه زنان و سایر ارگان ها این رتبه به 8 تنزل پیدا کرد.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه