اخبار داغ

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر:

«انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر» فعال‌ترین انجمن خیرین استان است

«انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر» فعال‌ترین انجمن خیرین استان است
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با اشاره به فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز این شهرستان، این انجمن را فعال‌ترین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان معرفی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر محمدرضا بدیع‌زادگان امروز در گردهمایی انجمن خیرین کتابخانه‌‌ساز کاشمر در محل کتابخانه مشارکتی 14معصوم(ع) اظهار داشت: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر اسفندماه سال 91 به عنوان اولین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان خراسان رضوی و حتی قبل از تشکیل انجمن خیرین استان کار خود را آغاز کرد و تاکنون فعال‌ترین انجمن در سطح این استان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: در طول مدت فعالیت این انجمن پروژه‌های مختلفی توسط خیرین به مرحله اجرا درآمده است که راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی 14معصوم(ع) با هزار و 150 متر مربع زیربنا در دو طبقه توسط آقای محمدحسن داودی یکی از پروژه‌های خیرساز این شهرستان است.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر تأکید کرد: این کتابخانه هم اکنون در حال واگذاری به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است تا به این طریق بتوانیم از امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوب آن استفاده کنیم به ویژه آنکه این کتابخانه در منطقه‌ای واقع شده است که حدود 5هزار خانواده در قالب مسکن مهر و تعاونی‌های مسکن در آن ساکن شده‌اند و اغلب خانواده‌ها نیز کسانی هستند که فرزند دانش‌آموز دارند.

,

 

,

وی ادامه داد: کتابخانه شهید صادقی در مسجد امام حسن عسکری(ع) نیز دیگر کتابخانه‌ای است که توسط خانواده سردار شهید صادقی تجهیز و راه‌انداز شده است و باید گفت حضور در حوزه کتابخانه‌ها نیاز به یک وسعت دید دارد چرا که متأسفانه هنوز حضور و کمک به این حوزه در بین مردم چندان باب نیست و لذا اینکه یک خانواده شهید به این موضوع ورود می‌کنند نشان از این دارد که این وسعت دید و نگاه در این خانواده معظم شهید وجود دارد و ما هم اکنون شاهد هستیم که بسیاری از خردسالان و کودکان از کتابخانه فوق استفاده می‌کنند.

,

 

,

بدیع‌زادگان گفت: همچنین کتابخانه شهید غفوری در روستای فرگ که از سال 92 به عنوان یک کتابخانه مشارکتی افتتاح شده است هم اکنون توسط خانواده شهید غفوری در حال احداث ساختمان جدید با متراژ 110 متر مربع است تا پس از انتقال به این ساختمان تبدیل به کتابخانه نهادی شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه شهید سلیمان‌نژاد در روستای اوندر بخش کوهسرخ نیز توسط خیرین تکمیل و راه‌اندازی شد و از یک سال پیش به عنوان یک کتابخانه نهادی شروع به فعالیت کرده است ضمن اینکه استقبال کودکان و نوجوانان روستایی از این کتابخانه بسیار خوب است و این شاید به دلیل کمبود امکانات تفریحی در روستاهاست.

,

 

,

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر ادامه داد: کتابخانه فدک روستای فدافن نیز که ساختمان آن به مدت سه سال به دلیل عدم تجهیز مناسب بلااستفاده مانده بود توسط خیرین و بسیج سازندگی تجهیز و از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون یکی از کتابخانه‌های موفق روستایی در سطح کشور به حساب می‌آید به عنوان مثال در جشنواره کتابخوانی رضوی سه هزار و 600 شرکت‌کننده داشت که بیشترین شرکت‌کنندگان را در بین کتابخانه‌ها به خود اختصاص داده بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در روستاهای تل‌آباد، مغان و عارف‌آباد هم نسبت به راه‌اندازی کتابخانه اقدام کنیم گفت: برخی روستاهای ما به دلیل جمعیت زیاد نیاز مبرم به کتابخانه دارند به عنوان مثال در روستاهای قوژد، ایور و طرق که برخی از آن‌ها بالای چهار هزار نفر جمعیت دارند لازم است با همکاری خیرین و اهالی این روستاها شاهد راه‌اندازی کتابخانه باشیم چرا که وجود یک کتابخانه در این روستاها می‌تواند سرنوشت کودکان این روستاها را تغییر دهد.

,

 

,

بدیع‌زادگان اظهار داشت: متأسفانه با این حجم کاری که توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز کاشمر انجام شده و نه فقط کاشمر بلکه شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن را هم در بر گرفته و در دستور کار خود دارد؛ اما اطلاع‌رسانی ما اندک بوده است و بسیاری از مردم کاشمر از فعالیت‌های این انجمن اطلاع ندارند و لذا در تلاش هستیم نسبت به اطلاع‌رسانی بیشتر اقدام کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه