اخبار داغ

همزمان با دهه وقف؛

فاز اول بقعه امامزاده عبدالکریم(ع) کمیجان افتتاح شد+عکس

فاز اول بقعه امامزاده عبدالکریم(ع) کمیجان افتتاح شد+عکس
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنداب و نمایندگی اوقاف کمیجان گفت: به مناسبت هفته وقف مرحله اول بازسازی بقعه مبارکه امامزااده عبدالکریم (ع) یاسبلاغ کمیجان به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کریم نصراللهی ریس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خنداب و نمایندگی اوقاف شهرستان کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان با اشاره به احداث ساختمان جدید امامزاده عبدالکریم(ع) روستای «یاسبلاغ» و روند پیشرفت آن، گفت: از سال ۹۵ عملیات ساخت و گسترش این امامزاداه آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

وی با اشاره به میزان هزینه صرف شده برای احداث ساختمان جدید این امامزاده گفت: تاکنون ۱۴۰ میلیون تومان برای ساخت این امامزاده هزینه شده است که اداره اوقاف ۲۸ میلیون تومان از این مبلغ را هزینه را تقبل کرده و مابقی توسط خیرین پرداخت شده است.

,

نصراللهی تصریح کرد: به مناسبت هفته وقف فاز اول این طرح شامل تربت خانه و گنبد امامزاده با حضور مسئولان استان و شهرستان کمیجان و اداره اوقاف شهرستان خنداب به بهره‌برداری رسید.

,

بنا به گفته اهالی امامزاده عبدالکریم(علیه السلام) فرزند امامزاده محمد نورالدین(علیه السلام) بوده و نسب شریف وی با هشت واسطه به امام کاظم(علیه السلام) منتهی می شود. وفات این امامزاده در دهه اول قرن ششم هجری اتفاق افتاده است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه