اخبار داغ

استاندار مازندران:

باید با اتکا به نخبگان مازندرانی فصل نوینی در ارتباط دانشگاه‌ و صنعت به وجود آید

باید با اتکا به نخبگان مازندرانی فصل نوینی در ارتباط دانشگاه‌ و صنعت به وجود آید
استاندار مازندران گفت: باید با اتکا به نخبگان و دانشگاهیان مازندرانی فصل نوینی در ارتباط دانشگاه و صنعت به وجود بیاید و همگرایی لازم بین این دو بخش شکل گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بابل‌نوین، محمد اسلامی استاندار مازندران در همایش ملی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار کرد:  اتفاقی که در منطقه افتاد توطئه‌ای بزرگ با هدف نهایی تهدید انقلاب اسلامی و تجزیه کشور ایران بود که با درک، آگاهی و اقدام به موقع و هوشمندانه مقام معظم رهبری خاتمه یافت تا حامیان این توطئه در پریشانی قرار بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بابل‌نوین،, بابل‌نوین,
           
وی با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت‌های علمی کشور افزود: در جهت توسعه علمی و فناوری مازندران باید همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور را بشناسیم و با فکر و مدیریت درست بر ان سرمایه‌گذاری کرد.
  
این مسئول ادامه داد: تحلیل و نشر تعهد دانشگاه است که با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مرتبط این هدف تحقق خواهد یافت و انتقال دانش صورت می‌گیرد، جریان تبدیل علم و دانش به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت و تاثیرگذاری آن بر زندگی مردم باید جریانی زنده باشد و این فرآیند باید از حالت شعار، پوستر و بنر به یک کارکرد ماندگار تبدیل شود و باید بخش مهمی از پژوهش‌های ما در دانشگاه تقاضامحور و مساله‌محور باشد.
,
,
,
,

                 
استاندار مازندران تصریح کرد: انتظار داریم دغدغه نخبگان و مسئولان به مساله‌ای برای دانشگاه تبدیل شود و برای حل آن مطالبه‌گری داشته باشند، پژوهش‌های دانشگاهی باید با هدف رفع دغدغه مردم و در جهت اثربخشی در جامعه انجام شود.
                 
اسلامی با اشاره به مشکلات زیست محیطی مازندران گفت: محیط زیست مازندران آسیب‌دیده است، زیرساخت‌ها و فرصت‌های ما نمی‌تواند بدون توجه به مسایل زیست محیطی و توانمندسازی جوامع، مسیر درست را طی کند و فرصت‌ها مورد استفاده درست قرار گیرد، امروز با هزاران تن زباله در استان مواجهیم و پرسش این است که آیا زباله‌ها را نمی‌توان از همان مبدا و در خانه‌ها مدیریت کرد از این‌رو طرح تفکیک زباله از مبدا را به فرمانداران ابلاغ کردیم و به دنبال راه‌های ارزان قیمت، فوری و تاثیرگذار در خصوص مدیریت زباله هستیم.
                 
وی افزود: دانشگاه باید به صورت هدفمند و با توجه به نیاز جامعه نیروی انسانی تربیت کند  تا به حلقه صنعت وصل شود، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اگر فاقد مهارت باشند نمی‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، دانش‌آموخته‌ای که بیکار باشد یا دانش‌آموخته نیست یا در فرآیند تعلیم و تربیت مهارت پیدا نکرد.
               
استاندار مازندران اذعان کرد: صنعت هم باید با دانش حرکت کند اما متاسفانه حلقه‌های مفقوده و نگاه‌های متفاوت به صنعت و کسب‌و‌کار در استان وجود دارد.
                  
وی ادامه داد:  باید با اتکا به نخبگان و دانشگاهیان فصل نوینی در ارتباط دانشگاه و صنعت بوجود بیاید و همگرایی لازم بین این دو بخش شکل بگیرد به گونه‌ای که بتوانیم با پتانسیل‌سازی، هسته‌های دانشگاه و کسب‌و‌ کار را به هم مرتبط کنیم، در این راستا از دانشگاه مازندران خواستیم طرح ممیزی دانشجویان و دانش آموختگان را دنبال کند.
              
اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کسب‌و‌کارهای ذهنی بسیاری وجود دارد که بدلیل عدم شناخت درست از  بازار، فناوری و  مدیریت به فعلیت نرسید اما  می‌توان با متحدکردن ظرفیت‌ها و بوجود آوردن فرصت‌های پژوهشی و کمک حداقل اعتباری گره از کار آن باز کرد.
            
وی افزود: مازندران ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید به درستی از اقتصاد جنگل، گردشگری در حوزه بوم‌گردی و سواحل، اقتصاد کشاورزی و دریا به بهترین نحو بهره برد، متاسفانه تاکنون از فرصت‌های بی‌نظیر دریا در مازندران بهره‌گیری نشد، هیچ زیرساختی در استان مازندران برای گردشگری نداریم، گردشگری تاثیر آنچنانی در اقتصاد مازندران ندارد و فرصت اشتغالزا از محل آن ایجاد نشد در صورتی که گردشگری باید به صورت تورگردانی انجام شود تا هم برای دولت و هم برای شرکت‌ها و افراد شاغل در این رشته بهره ایجاد کند.
             
استاندار اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید رشته‌های حرفه‌ای، دانشی و مهارتی را ایجاد کنند، برندسازی مهم‌ترین سرفصل برای تولیدات استان و صادرات محصولات مازندران به بازارهای هدف است.
            
وی ادامه داد: اتاق فکر استان را با محوریت دانشگاه پیش‌بینی کردیم تا با انسجام فکری و وحدت نگاه در موضوعات برای تعیین اولویت‌ها، برنامه‌ها و در سایه همدلی، همگرایی و برنامه‌محوری، همه ظرفیت‌های استان را در راستای توسعه مازندران همگرا بکنیم.
            
اسلامی در پایان گفت:  نگاه ما از نظر طرح‌ریزی شهری و بهره‌برداری اقتصادی باید با نگاه کلانشهری اتفاق بیفتد تا به مازندرانی آباد فاقد مشکلات زیست محیطی، آسیب‌های اجتماعی و جامعه‌ای پرنشاط و زنده دست پیدا کنیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه