اخبار داغ

تحلیل مشاور رئیس مجلس از آغاز و پایان داعش:

60کشور حامی داعش بودند اما ایران مظلومانه از جبهه مقاومت حمایت کرد/ایران اسلامی طلایه دار مقاومت 6 ساله علیه داعش در منطقه است

60کشور حامی داعش بودند اما ایران مظلومانه از جبهه مقاومت حمایت کرد/ایران اسلامی طلایه دار مقاومت 6 ساله علیه داعش در منطقه است
مشاور رئیس مجلس با اشاره به حمایت 60 کشور از داعش و کمک رسانی به او ، گفت: ایران اسلامی طلایه دار مقاومت 6 ساله علیه داعش در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  منصور حقیقت پور در گفتگو با قم فردا با اشاره به نابودی داعش ، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک ظرفیت و پتانسیل انقلابی و مقاومتی توسط ایران به جهان اسلام ارائه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: عمده خریداران این تفکر و اندیشه جریانات شیعی در دنیا مانند حزب‌الله لبنان و جوانان انقلابی در عراقی بودند، این جریانات مشتریان خوبی برای این فکر و اندیشه شدند .

,

مشاور رئیس مجلس عنوان داشت: کم‌کم جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی توانست این پتانسیل انقلابی را از جامعه شیعی فراتر ببرد و بسیاری از جوانان انقلابی اهل سنت هم که دلی در اسلام و انقلاب داشتند به این کاروان پیوستند و در مقابل استکبار ایستادند.

,

وی گفت: این عمل جهان اسلام خصوصاً اهل سنت باعث نگرانی استکبار مخصوصاً آمریکایی ها در منطقه شد به همین دلیل طرح را آماده کردند مبنی بر این‌که پتانسیل جهادی و انقلابی اهل سنت به نحوی از این غافله انقلابی شیعی که توسط امام و رهبران دینی مدیریت می شود را جدا کنند.

,

حقیقت پور افزود: این نطفه تمام تلاش ها و انحرافاتی است که استکبار توانست در جریانات اسلامی ایجاد کند و با این فکر و اندیشه جریانی را به نام عرب های افغان با محوریت عربستان ایجاد کردند، یعنی وقتی دریافتند که بسیاری از جوانان از کشور های اسلامی به افغانستان می آیند و بافکر و اندیشه انقلاب ایران آشنا شده و ماندگار می شوند تا به مردم مظلوم افغانستان در مقابل روس ها(جنگ شوروی) کمک کنند.

,

ایران اسلامی طلایه دار مقاومت 6 ساله علیه داعش در منطقه است

, ایران اسلامی طلایه دار مقاومت 6 ساله علیه داعش در منطقه است,

وی بیان داشت: کم‌کم استکبار موفق شد در غالب جهاد و مقاومت سنی با محوریت عربستان جریانی شبیه جریان عرب های افغان را ایجاد کند که بعداً از دل این جریان القاعده، طالبان و... به وجود آمد، در کل هدف استکبار این بود که بر موج انقلابی گری بر جهان اهل سنت سوار شود تا بتواند آن را مدیریت کند به گونه ای که اولاً از انقلاب اسلامی ایران دور باشند و دوماً یک هماهنگی بین این جریان و آمریکا به وجود بیاورند و بعد هم درجایی که می خواهند استفاده کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: جوان های انقلابی اهل سنت به نام عرب های افغان با انگیزه جهاد وارد افغانستان می شوند تا با سلاح آمریکایی در مقابل شوروی بجنگند؛ آن‌ها می خواهند با پول عربستان با آمریکا و با تعالیم تشکیلات سلفیه و وهابیت عربستان با کمونیست مبارزه کنند؛ اما پایه ریزی این فکر و انگیزه غلط است.

,

وی اضافه کرد: بعد از این که افغانستان تعیین تکلیف شد این فکر و ایده را در منطقه خاورمیانه پیاده کردند تا شروع به سازماندهی مجدد جوانان به ظاهر انقلابی ولی وابسته به تفکر و اندیشه سلفی کنند، استکبار هزاران مدرسه و حوزه علمیه برای تولید این تفکر و تولید این افراد در افغانستان، پاکستان و یمن و... ایجاد کردند.

,

حقیقت پور ادامه داد: آمریکایی‌ها وقتی نتوانستند در عراق بمانند تصمیم گرفتند این جریان دست‌ساز خود را بر منطقه مسلط کنند تا بتوانند از طریق آن تغییراتی مانند تقسیم بندی عراق و سوریه در خاورمیانه بدهند و همین طور جلو بروند و جریان های انقلابی خاورمیانه را تقسیم کنند تا زمینه سلطه و حاکمیت کامل برای آمریکا و صهیونیسم  فراهم شود.

,

وی بیان داشت: سلاح آمریکایی، تدابیر انگلیسی، پول سعودی ، حمایت امارات ، بعضاً کمک‌های ترکیه و غربی های و اسرائیلی ها باعث ایجاد جریانی به نام حکومت اسلامی عراق و شام تحت عنوان داعش شد، ضمن اینکه جریانی انقلابی را مدیریت کردند و تلاش کردند سرزمین های اسلامی را به تصرف در بیاورند و به دولت ها ضربه وارد کنند.

,

مشاور رئیس مجلس با اشاره به اینکه چیزی حدود 500میلیارد دلار فقط خسارت مادی به دولت ها زده اند، گفت:  داعش چهره بسیار زشت، خشن و وحشتناک از اسلام را به مردم و دنیا نشان دادند این گروهک شروع کرد زشت ترین اقداماتی که در دنیا تاکنون سابقه نداشته است را انجام دهند مثل کندن پوست یک بچه ، تجاوز به زن در مقابل چشمان همسر، آتش و منفجر کردن اسیر و... می باشد.

,

وی بیان داشت: از سویی دیگر با محوریت جمهوری اسلامی ایران و با دیپلماسی جهادی، توسعه تفکر مقاومت در منطقه در مقابل استکبار قرار گرفت به طوری که روسیه هم از این تفکر حمایت کرد و در این راه دولت و مردم عراق، سوریه و لبنان هم پای کار آمدند و یک مبارزه شش ساله در منطقه صورت گرفت.

,

نماینده سابق مجلس با اشاره به ایجاد مثلت روحانیت شیعی مقام معظم رهبری، آیت الله سیستانی و سید حسن نصرالله در منطقه که در رأس آن مقام معظم رهبری قرار دارد، گفت: امروز هم ذخیره ای که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در سپاه ایجاد کرد به نام نیروی قدس سپاه به عنوان میدان دار و عامل پیشرفت آن اندیشه راهبردی در صحنه آمدند و تحول بزرگی را ایجاد کردند.

,

  60کشور حامی داعش بودند اما ایران مظلومانه از جبهه مقاومت حمایت کرد

,

وی تصریح کرد: حدود 60کشور حامی داعش بودند که پول و امکانات به او می دادند و ما غریبانه و مظلومانه  از این جریان حمایت کردیم و خدا خواست مجدداً خون بر شمشیر، صداقت بر پلیدی، مستضعفین بر مستکبرین پیروز شود.

,

حقیقت پور با اشاره به اینکه این پیروزی بزرگی است که تاریخ آینده خاورمیانه اسلامی را ورق خواهد زد، ابراز داشت:  ای کاش این پیروزی تلنگری باشد بر کج فهمان و کج اندیشان منطقه که بر علیه تفکر ناب مقاومتی جهان اسلام اقدامی انجام ندهند.

,

وی ادامه داد: ترکیه در ابتدا محل ترانزیت تروریست ها به سوریه بود اما در ادامه ورق برگشت و ما هم خوشحالیم که ورق برگشت و بسیار تعصب می خوردیم که چرا اردوغان در مقابل تفکر شیعی و انقلاب می ایستد.

,

مشاور رئیس مجلس  خاطرنشان کرد: از اینکه ترکیه هم به اردوی مقاومتی برگشت بسیار خوشحال هستیم و ترکیه هم در این پیروزی شریک است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه