اخبار داغ

مدیرکل استانهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

خانواده نخستین نهاد اصلاح فرهنگ/ چهار کتابخانه جدید در شهرضا در دست احداث است

خانواده نخستین نهاد اصلاح فرهنگ/ چهار کتابخانه جدید در شهرضا در دست احداث است
مدیرکل امور مجلس و استانهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: خانواده نخستین و مهمترین نهاد اجتماعی برای تغییر و اصلاح فرهنگ عمومی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، مرتضی محمدزاده، صبح امروز، در همایش فروغ صبح دانایی(2) که در سالن سرو مجموعه فرهنگی شهید مدرس شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: یکی از مهمترین تفاوتهای جوامع پیشرفته و توسعه یافته با دیگر جوامع در حوزه کتابخوانی و آمار مربوط به آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی با اشاره به شعار هفته کتابخوانی امسال اظهار کرد: مطالعه کتاب می تواند از طریق افزایش اطلاعات و سطح آگاهی خانواده ها در جهت ارتقاء فرهنگی جامعه موثر باشد.

,

مدیرکل امور مجلس و استانهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی با دارا بودن پیشینه فرهنگی باید پیشگام همه ممالک باشد و شرایط را برای رشد، بالندگی و دانایی همه فراهم کنند.

,

محمدزاده تأکید کرد: مطالعه کتاب و ترویج کتاب خوانی باید به صورت یک فرهنگ عمومی در خانواده و جامعه شکل بگیرد چرا که فرهنگ کتاب خوانی افراد را از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی مصون می دارد.

,

وی تصریح کرد: والدین در بسیاری از حوزه های تربیتی به عنوان الگویی اثرگذار نقش ایفاء می کنند اما اگر والدین بهای کافی به کتاب و کتاب خوانی در محیط خانواده بدهد فرزندان نیز گرایش بیشتری به فرهنگ مطالعه پیدا می کنند.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این همایش، اظهار کرد: کسی که قلم در دست می‌گیرد و اندیشه خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارد نیز در شمار کسانی است که در مسیر انبیا قدم بر می‌دارد.

,

حجت الاسلام محمدعلی انصاری، ادامه داد: کتاب و نویسندگی تا این اندازه در فرهنگ قرآنی و روایات ما از اهمیت بالایی برخوردار است، تا آنجا که خداوند به قلم قسم می‌خورد و نام دیگر معجزه آخرین پیامبر را کتاب می‌گذارد.

,

وی اظهار کرد: قلم و نگارش و نوشتن کتابها ابزاری برای انتقال فرهنگها از نسلی به نسل دیگر است بنابراین اگر این ابزار مهم در خدمت اندیشه اسلامی به کار گرفته شود آثار و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.

,

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: دشمنان ما در جریان جنگ سخت از افرادی مانند شهید همت و شهید بابایی و در زمان حاضر از افرادی مانند شهید حججی شکست سختی خورده‌اند به همین دلیل با همه توان خود برای مبارزه فرهنگی وارد عمل شده‌اند.

,

سرپرست فرماندار شهرضا، نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از مهمترین امتیازات شهرستان شهرضا برخورداری از کتابخانه های زیادی است که روزانه میزبان تعداد زیادی از علاقه مندان به مطالعه است.

,

محمد حسین داراب تأکید کرد: باید بسترهای لازم برای مطالعه در جامعه را فراهم کنیم زیرا توسعه خدمات فرهنگی در این زمینه نخستین و مهمترین گام در ایجاد توسعه پایدار است.

,

وی بیان کرد: در گنجینه اثار مکتوب شهرضا حدود 500 جلد کتاب از بیش از 180 نویسنده شهرضایی در دست است که به عنوان یکی از مهمترین افتخارات فرهنگی شهرستان محسوب می‌شود.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا گفت: در این شهرستان 11 واحد کتابخانه وجود دارد که چهار واحد از آنها نهادی و هفت عدد مشارکتی است، این در حالی است که کتابخانه های تخصصی زیادی در مراکز دانشگاهی و حوزه های علمیه شهرضا وجود دارد.

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا نیز در ادامه، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرستان در حوزه فرهنگ، ایجاد 36 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان بوده است.

,

محمدعلی جعفری، بیان کرد: لازم است فرهنگ مطالعه کتاب از سنین کودکی و نوجوانی در افاد نهادینه شود که ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی مهمترین اقدام در این زمینه است.

,

وی بیان کرد: نخستین انتشاراتی شهرستان در حدود دو ماه قبل افتتاح شد تا چرخه انتشار کتاب در شهرستان کامل شود.

,

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا، نیز د این آیین، از وجود 11 باب کتابخانه در این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر در این کتابخانه‌ها 104 هزار و 370 نسخه کتاب موجود است که مورد استفاده شش هزار و 586 نفر از اعضای آنها قرار دارد.

,

فاطمه پورخاقان همچنین با اشاره به امانت 105 هزار و 592 نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه‌های این شهرستان در یکسال گذشته، اظهار کرد: در همین مدت دو هزار و 223 جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های شهرضا اهدا شده است.

,

وی زیربنای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شهرضا پنج هزار و 821 متر مربع اعلام کرد و گفت: چهار باب کتابخانه جدید نیز در بخشهای مختلف شهرستان در دست احداث است.

,

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا از بهره برداری کتابخانه خیر ساز روستای قصرچم تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: مراحل عملیاتی و اجرایی ساخت کتابخانه‌های محله سروستان با 800 متر مربع زیر بنا، بخش منظریه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و خمینی آباد که توسط شهرداری شهرضا ساخته می شود نیز در حال پیگیری است.

,

پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: کتابخانه روستایی هونجان با همت مسولان جانمایی شده در حال جابجایی است، کتابخانه روستای کهرویه با کمک خیران راه اندازی شد و به دنبال راه اندازی کتابخانه روستای وشاره با کمک دهیاری روستا هستیم.

,

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته برنامه های فرهنگی زیادی در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان اجرا شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری همایش فروغ صبح دانایی (1) و رونمایی از 50 کتاب نویسندگان شهرضا در هفته فرهنگی،شب شعر شهدای مدافع حرم با حضور شاعران کشوری و استانی و برگزاری بیش از 50 نشست کتابخوان کتابخانه ای  و 30 نشست کتابخوان مدرسه ای اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه