اخبار داغ

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد:

60 درصد تصرفات استان یزد مربوط به مناطق ییلاقی است

60 درصد تصرفات استان یزد مربوط به مناطق ییلاقی است
رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تشکیل 182 فقره پرونده پیرامون تصرف غیر مجاز اراضی ملی در سطح استان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، گفت: در شش ماهه اول سال جاری 182 فقره  پرونده پیرامون تصرف غیر مجاز اراضی ملی در سطح استان تشکیل شده و در همین مدت زمان 15 هکتار از اراضی ملی به موجب احکام صادره از دادگاه خلع ید و قلع و قمع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

کاظم اسلامی با بیان اینکه بیشترین تصرفات عرصه ­های ملی در مناطق ییلاقی و شهرستان‌های تفت و مهریز صورت می‌گیرد، افزود:  می­توان گفت بیش از 60 درصد از تصرفات صورت گرفته مربوط به این مناطق می­باشد.

,

وی دلایل بیشترین تصرفات در مناطق ییلاقی استان را سودجویی و ثروت اندوزی افراد فرصت طلب دانست و ادامه داد:  با توجه به اینکه این مناطق دارای آب و هوای مطلوب بوده و  این امر باعث افزایش تقاضای این اراضی شده است و از طرفی قیمت بالای این اراضی باعث شده تا زمین خواران و سود جویان در این مناطق تعرض بیشتری داشته باشند.

,

اسلامی در خصوص اقدامات پیشگیرانه‌ای که این اداره در راستای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و کاهش زمین­خواری در استان انجام داده است، گفت: گشت و مراقبت­های مستمر مامورین یگان حفاظت ، تثبیت اراضی ملی بوسیله اجرای طرح کاداستر، استفاده از نیروهای محلی در قالب همیاران طبیعت و صدور کارت همیار برای علاقه­مندان به محافظت از اراضی ملی، اجرای تبصره قانونی مبنی بر رفع تصرف به محض اطلاع ، طرح موضوع پرونده­های حائز اهمیت در شورای حفظ بیت­المال و منابع طبیعی و اخذ تصمیمات بسیار قاطع و موثر از جمله این اقدامات است.

,

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد  اعلام کرد: تاکنون اکثر متصرفین و زمین­خواران شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌ و اکثریت آنها بر اساس احکام صادره از دادگاه محکوم به استرداد زمین، جزای نقدی و مجازات حبس شده اند و احکام صادره نیز اجرا شده است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه ای که اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان انجام داده است خوشبختانه در سال‌های اخیر با کاهش پدیده شوم زمین­­خواری مواجه هستیم به طوری که در این خصوص شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 10 درصدی را داشته‌ایم.

,

اسلامی تأکید کرد: نکته با اهمیتی که وجود دارد اینکه افراد زمین خوار با استفاده از قولنامه و اسناد جعلی خود را مالک عرصه­های ملی معرفی و با فریب افراد به فروش آنها اقدام می­نمایند. لذا از خریداران این اراضی تقاضا دارد قبل از خرید و یا انجام هرگونه معامله با مراجعه به مراجع ذیصلاح از صحت اسناد و مدارک و وضعیت اراضی اطلاع کافی حاصل نمایند.

,

وی خاطرنشان کرد: هم استانی­ های عزیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک و یا تعرض به اراضی ملی می­توانند با مراجعه حضوری به ادارات  و واحدهای منابع طبیعی گزارشات خود را در زمینه تخریب و تعرض اعلام نمایند؛ همچنین سامانه تلفن رایگان 1504 بصورت شبانه روزی جهت دریافت گزارشات مردمی در خدمت هم وطنان می­باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه