اخبار داغ

بخشدار مرکزی جاجرم خبر داد؛

اعزام نخستین کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به گلستان

اعزام نخستین کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به گلستان
بخشدار مرکزی جاجرم از اعزام کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به منظور معرفی و تبادل محصولات و تولیدات این شهرستان و بهره گیری از فرصت های اقتصادی ، خدماتی در آذر ماه سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، امیر گواهی بخشدار مرکزی جاجرم در جلسه هماهنگی اعزام کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به استان گلستان- شهر گرگان که با حضور رئیس جهاد کشاورزی ، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کشاورزان و باغ داران شهرستان جاجرم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد از اعزام کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به منظور معرفی و تبادل محصولات و تولیدات این شهرستان و بهره گیری از فرصت های اقتصادی ، خدماتی در آذر ماه سال جاری خبر داد.
 
وی در ادامه به معرفی توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان جاجرم در بخش های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی و تولید محصولات لوکس همچون پسته و زعفران جاجرم پرداخت و اظهار داشت : پسته و زعفران تولید شده در جاجرم از کیفیت بسیار بالا در سطح کشور برخوردار است اما آنگونه که باید معرفی نشده و نحوه ارائه این محصولات در بازارهای امروزی منطبق بر مدیریت صحیح عرضه و تقاضا نبوده و برند سازی این محصولات مورد غفلت واقع گردیده است.
 
گواهی با تاکید بر نقش رسانه و مطبوعات در معرفی پتانسل ها و استعدادها و ظرفیت فضای مجازی در شناساندن تولیدات شهرستان جاجرم در سطح ملی اشاره نمود و افزود : استفاده از ظرفیت رسانه برای معرفی شناسنامه منطقه بسیار ضروری است و معرفی داشته ها و ظرفیت های  شهرستان بستگی دارد به حضور و فعالیت مدیران و همچنین تولید کنندگان شهرستان در فضای مجازی و بهره مندی از رسانه های مختلف.
 
وی تصریح کرد :رسانه تنها صدا و سیما و خبرگزاری ها نیست بلکه استفاده از ابزار نو نیز می تواند رسانه باشد که  خود را به دنیا معرفی کنیم و باید توجه داشته باشیم که در نوع ارائه محصولات شهرستان جاجرم بسیار ضعیف عمل کرده ایم زیرا ۹۰درصد نوع ارائه محصولات مربوط به نحوه طراحی؛ تولید ؛ توزیع و بازاریابی محصول می باشد که در قالب فرایند زنجیره ارزش تعریف می گردد که در این مقوله تاکنون فعالیت چشمگیری نداشته ایم.
 
وی خاطر نشان کرد :اعزام نخستین کاروان اقتصاد مقاومتی شهرستان جاجرم به گلستان در تاریخ ۸و ۹آذر ماه برگزار می شود که طی آن یک بازار دو طرفه بین جاجرم و گرگان در استان گلستان برگزار خواهد شد که از طریق  آن  می توان افزایش رونق اقتصادی منطقه را پیش بینی کرد و از تجربیات دیگر تولید کنندگان بهره برد که در این سفر دو روزه با ارائه محصولات کشاورزی همچون پسته ،زعفران و گیاهان داروئی منطقه جاجرم را  نیز معرفی خواهیم کرد.
 
بخشدار جاجرم در ادامه افزود :با توجه به  مبادله بسیاری از کالاهای گمرکی خراسان شمالی از طریق گمرک ریلی خراسان رضوی و عدم رضایت تولید کنندگان استان از این روند، استفاده از  گمرک ریلی شهرستان جاجرم جهت ارسال محصولات سطح استان در دستور کار مسئولین استان قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه پسته و کارگروه زعفران در شهرستان جاجرم افزود : در جلسات تخصصی کارگروه های ذکر شده که به زودی برگزار خواهد شد میزبان یکی از مسئولین تالار بورس خراسان شمالی خواهیم بود و از این ظرفیت برای ورود و معرفی محصولات لوکس حوزه کشاورزی شهرستان جاجرم به تالار بورس کالای خراسان شمالی استفاده خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نامور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاجرم بخش کشاورزی مظلوم است ابراز داشت: کشاورزان شبانه روزی تلاش می کنند تا محصول به بارداری برسد اما زمان فروش دلال ها وارد می شود و به پایین ترین قیمت از کشاورزان می خرند و به چندین برابر قیمت به فروش می رسانند.

,

وی با بیان اینکه زیر ساخت های شهرستان جاجرم ضعیف است گفت: هنوز پسته جاجرم شناخته شده نیست و باید تلاش کرد تا زعفران و پسته تبدیل به یک برند شوند.

قاسمی مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان جاجرم نیز در این جلسه از آمادگی این شرکت جهت مشارکت و سرمایه گذاری در سورتینگ ( فرآیند بسته بندی) محصولات پسته و زعفران جهت ارائه این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد.
 
ارائه برخی توضیحات و گزارش ها از سوی مدیران جهاد کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جاجرم و بیان نظرات و پیشنهادات تولید کنندگان و کشاورزان از دیگر بخش های این جلسه بود.

,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه