اخبار داغ

سردار کریمی:

جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید

جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به حضور موثر بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: جنگ تحمیلی با کمک بسیج مردمی و تفکر بسیجی با اعتماد به خداوند و نه براساس تفکرات نظامی پیروز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه اخلاق مدیران تفرش که با حضور جمعی از مسئولان و بسیجیان تفرش در مصلی ولایت این شهرستان برگزار شد، با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه است که به دست معمار کبیر انقلاب اسلامی غرس شد که دارای مبانی و منظومه فکری بلند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

, ,

کریمی با اشاره به اصول اعتقادی بسیج، اظهار کرد: اسلام، حاکمیت اسلام و قوانین، اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و اعتقاد به خط و سیره امام(ره) و رهبری از جمله اصول اعتقادی بسیج است. یک بسیجی به این اصول اعتقاد دارد و در عمل هم بر اساس آنها به وظایف خود عمل می کند.

,

وی با بیان این مطلب که بسیج محدود به افراد سازمان یافته نیست، افزود: هر فردی که قلبش برای اسلام، انقلاب، و حکومت اسلامی می تپد و در این راستا قدم برمی دارد بسیجی است. بسیجی در هر لباسی است و برای رفع مشکلات جامعه با تفکر بسیجی ایفای نقش می کند. دایره بسیجی بودن، وسیع و تمام امت اسلامی را در برمی گیرد.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی «دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب» را یکی از شاخصه های بسیجی بودن برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی براساس مبانی دینی شکل گرفته و رهبر آن یک مرجع عالیقدر و اسلام شناس است. یک بسیجی همواره سعی می کند که از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع کند.

,

کریمی التزام عملی به ولایت فقیه را یکی دیگر از شاخصه های بسیجی عنوان و بیان کرد: یک بسیجی همواره گوش به فرمان ولی امر خود است و سخنان رهبر و ولی خود را فصل الخطاب می داند.

,

وی در خصوص یکی دیگر از شاخصه های بسیجی اضافه کرد: احترام به جایگاه روحانیت و مرجعیت از دیگر شاخصه های بسیجی است. اسلام بدون روحانیت همانند جامعه بدون طبیب است. هر فردی اگر بخواهد براساس مبانی فکری، کار درستی انجام دهد باید به دین شناسان احترام و جایگاه آنها را حفظ کند در غیر این صورت به خطا می رود.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، «ساده زیستی» را یکی دیگر از شاخصه های بسیجی دانست و گفت: اشرافی‌گری یکی از آفت های هر جامعه ای است. بنابر فرمایش امام صادق(ع) «اگر کسی به دنبال طلب رحمت واسعه است باید پشت سر امام و پیشوای خود حرکت کند و ثبات قدم داشته باشد و زره سختی ها را بر تن بپوشاند.»

,

سردار کریمی اعتقاد به آزادی های مشروع و مردم سالاری دینی را یکی دیگر از شاخصه های بسیجی عنوان و بیان کرد: یک بسیجی واقعی در مسیر آزادی های مشروع گام برمی دارد و برای مردم تلاش می کند. آزادی در چارچوب دین متضاد با بی بندو باری است. اگر کسی بخواهد حقوق شهروندی را اجرا کند خودش را آزاد نمی گذارد.

,

جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید

, جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید, جنگ تحمیلی با تفکر بسیجی به پیروزی رسید,

سردار کریمی «عدالت محوری و مبارزه با فساد» را یکی دیگر از شاخصه های بسیجی برشمرد و ادامه داد: یکی از شاخصه های دین اسلام، عدالت است و انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به وقوع پیوسته است. اگر امروز فاصله طبقاتی و بی عدالتی وجود دارد نباید این مسائل را به اصل انقلاب ربط داد چراکه این مسئله ناشی از عملکرد بد افراد، عدم نظارت ها و... است.

,

وی «تاکید به پیشرفت همه جانبه کشور» را از دیگر شاخصه های بسیجی دانست و اظهار کرد: ملت و کشور ایران پس از جنگ با تفکر بسیجی مسئله «ما می توانیم» را اثبات کرد و توانست پیشرفت همه جانبه ای داشته باشد. پیشرفت‌های کشور با تکیه بر دانش بومی قدرت بازدارندگی ایران را افزایش داده و پشت دشمن را به لرزه درآورده است.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی «التزام و اعتقاد به وحدت در جامعه» را از دیگر شاخصه های بسیجی برشمرد و گفت: یک بسیجی تمام تلاش خود را می کند تا جامعه را به تفرقه نکشاند. تفکر بسیجی به دنبال ایجاد وحدت و جذب حداکثری است.

,

سردار کریمی «بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی» را از ویژگی های برجسته بسیجی عنوان و اضافه کرد: مسیر استکار ستیزی را امام(ره) و مقام معظم رهبری تبیین کرده اند. ه مستکبران خود برتربین هستند و نفع خود را می خواهند که در این راه از هیچ ظلم و جنایتی فروگذار نیستند.

,

وی «استقلال طلبی و موضع گیری صریح در برابر دشمن» و «اداره امور براساس موازین اسلامی، قانون محوری و حسن تدبیر و عطوفت با مردم» را از دیگر شاخصه های یک بسیجی عنوان کرد.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به حضور موثر بسیج از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: در جنگ تحمیلی نیز با کمک بسیج مردمی و تفکر بسیجی با اعتماد به خداوند و نه براساس تفکرات نظامی پیروز شدیم.

,

سردار کریمی با بیان این مطلب که قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نقش موثری در سازندگی کشور داشته است، خاطر نشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی تاکنون قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) با همکاری نیروهای بسیجی توانسته اقدامات موثری در سازندگی کشور اجرایی کند و منشا اثرات مهمی باشد و امروز خار چشم دشمنان باشد.

,

پیشرفتهای امروز کشور مرهون تفکر بسیجی است

, پیشرفتهای امروز کشور مرهون تفکر بسیجی است, پیشرفتهای امروز کشور مرهون تفکر بسیجی است,

حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش نیز در این مراسم گفت: بسیج به معنای حضور و آمادگی در هر نقطه ای برای رفع مسائل جامعه است. پیوند میان بسیجیان و امام زمان(عج) ناگسستی است؛ بسیج در همه اقشار وجود دارد و پیشرفتهای امروز کشور مرهون تفکر بسیجی است.

,

, ,

خدامی اظهار کرد: بسیج برگرفته از فرهنگ قرآنی است که دارای چارچوب فکری اسلام جهادی و قرآنی است که فیوضات آن به همه بخش‌ها می رسد. بسیجی در هرلباسی وجود دارد و هرکسی که کشور خود را تقویت می کند، در برابر دشمنان ایستادگی و از انقلاب و اسلام دفاع می کند یک بسیجی است.

,

قرائت زیارت عاشورا و خیرمقدم گویی توسط فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفرش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه