اخبار داغ

ضعف استان در جذب تسهیلات بخش رونق ،صدای استاندار همدان را درآورد؛

حاجی بابایی: یک هشتم از ظرفیت اشتغال باید با بودجه دولتی ایجاد شود

حاجی بابایی: یک هشتم از ظرفیت اشتغال باید با بودجه دولتی ایجاد شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی طی بررسی ها میبینیم بودجه یک استان دوبرابر استان دیگری هم سطح و پایه خودش می شود گفت: باید بودجه ریزی در کشور دارای استاندارد و ظرفیت مشخصی شود و عدالت در توزیع بودجه مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،حمیدرضا حاجی بابایی در همایش تبیین و نحوه اجرای برنامه های اشتغال فراگیر (رسته های منتخب و اشتغال روستایی) ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در مقابله با داعش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران، همه مؤلفه ها و شرایط لازم را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور به دست گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال طی هماهنگی با دستگاه ها در جهت ایجاد اشتغال مناسب اگرچه سخت اما لازم است چراکه ما امروز در این مسیر اختیار نداریم بلکه اضطرار داریم.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ردیف های فراوان بودجه و تبدیل بودجه به بودجه عملیاتی عنوان کرد: قانون مقرر داشته هر سال ۲۰ درصد از بودجه به بودجه عملیاتی تبدیل شود.

,

 

,

وی متذکر شد: ۳ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت در اختیار روستاها و شهرداری ها قرار گرفته که به صورت قیر رایگان و کمک های مالی و ... اعطا شده است و باید بررسی شود هر میزان بودجه چه مقدار بازدهی در چه بخشی داشته است؟

,

 

,

حاجی بابایی ضمن تأکید بر این امر که باید وضعیت بودجه های استانی باید به سامان برسد گفت: گاهی طی بررسی ها میبینیم بودجه یک استان دوبرابر استان دیگری هم سطح و پایه خودش می شود بنابراین باید بودجه ریزی در کشور دارای استاندارد و ظرفیت مشخصی شود و عدالت در بودجه ریزی افزایش یابد.

,

 

,

وی افزود: یک هشتم اشتغال مقرر است از بودجه دولتی ایجاد شود و مابقی باید از طریق منابعی غیر از منابع مستقیم مانند بانکها و سرمایه گذاری خارجی ایجاد شود.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای قراردادهای سرمایه گذاری در سال جاری به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بیان کرد: این میزان جذب سرمایه گذاری با قانون برنامه توسعه که مقرر داشته سالانه ۶۵ میلیارد دلار باید جذب سرمایه گذاری انجام شود مطابقت داشته و می توان امیدوار بود تا پایان سال به سقف موردنظر برسد.

,

 

,

وی با بیان اینکه ۲۹ نهاد عمومی غیردولتی در سطح کشور وجود دارد اضافه کرد: شرکت های دولتی دوبرابر بودجه عمومی دولت بودجه دارند و باید پیگیر سرمایه گذاری در استان باشند.

,

 

,

بانکها باید ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته باشند

, بانکها باید ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته باشند, بانکها باید ۵هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته باشند,

حاجی بابایی تأکید کرد: بانکها حداقل باید در استان ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند و باید مشخص شود هر مدیر بانکی یا مدیر نهاد غیردولتی چقدر در سرمایه گذاری در استان نقش داشته است؟

,

 

,

وی با بیان اینکه نمایندگان و مدیران ارشد استان باید هماهنگی و هموار کردن مسیر توسعه را برای استان رقم بزنند یادآور شد: همدان، استان پرقدرتی است اما هدایت این قدرت بسیار مهمتر است و اگر بتوانیم با هدایت قدرت و استفاده از ظرفیت ها کار بکنیم تأثیرات عوامل بیرونی مثل تحریم ها را کاهش خواهیم داد.

,

 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اظهار به این امر که در رفتار دولت جز به سمت بالارفتن وپیشروی فکر دیگری نیست و همه از فکر های سلیقه ای عبور کرده اند بیان کرد: امروز درد بی درمان این است که کار و تلاش صورت گیرد پس تفاوتی ندارد که از چه گروه و با چه سلیقه ای مسئولیت پذیرفته ایم.

,

 

,

وی افزود: باید تلاش و کار را سرلوحه قرار گیرد تا دنیا و آخرت ما آباد شود چراکه این دولت یا هر دولتی که در کار و توسعه موفق شود نظام موفق خواهد بود بنابراین حرکت ما باید حرکت برای توفیق نظام باشد که خوشبختانه در این مسیر بین نمایندگان استان و مدیران هماهنگی وهمراهی مطلوبی وجود دارد.

,

استاندار همدان:مهمترین مأموریت ما ایجاد اشتغال است

, استاندار همدان:مهمترین مأموریت ما ایجاد اشتغال است, استاندار همدان:مهمترین مأموریت ما ایجاد اشتغال است,

استاندار همدان نیز با بیان اینکه در توزیع بودجه برخی استان ها اختلافات فاحضی وجود دارد اظهار کرد: این اختلاف ها بر عهده دولت نیست و نمایندگان مجلس باید پیگیر رفع این اختلافات شوند.

,

 

,

محمدناصر نیکبخت ضمن تأکید بر لزوم توجه و اجرای یساست های اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها مأمن و ملجأ اقتصاد کشور ار تکانه های تحریم و رکود تشریح کرد: در این راستا مهمترین کار و مأموریت ما ایجاد اشتغال است که پاشنه آشیل هر کشوری به شمار می رود.

,

 

,

وی افزود: نرخ بیکاری تک رقمی شده است اما این به منزله به پایان رسیدن افراد بیکار نیست پس باید در برابر بیکاران سابق  و ورود افراد جویای کار برنامه اشتغال داشته باشیم.

,

 

,

استاندار همدان با بیان اینکه باید تا پایان سال حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد شود گفت: تا امروز  ۱۱ هزار و ۴۰۰ شغل از هدف مورد نظر محقق شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داریم اما باید تلاش کنیم این تسهیلات جذب شود و در اشتغال به کار گرفته شود.

,

 

,

ضعف استان در جذب تسهیلات بخش رونق صدای استاندار را درآورد

, ضعف استان در جذب تسهیلات بخش رونق صدای استاندار را درآورد, ضعف استان در جذب تسهیلات بخش رونق صدای استاندار را درآورد,

نیکبخت با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱۲ میلیارد تومان پرداختی بانکهای استان بوده است گفت: من در جلسه دولت اعلام کردم از بانکهای استان راضی هستم اما آماری که امروز به من دادند متوجه شدم از تسهیلات بخش رونق تنها ۵۰ میلیارد تومان جذب شده در حالی که سقف این بخش ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و این پذیرفتنی نیست.

,

 

,

وی تأکید کرد: استان همه عزم خود را برای ایجاد اشتغال استان جزم کرده است و نمایندگان نیز در این روند همراهی و حمایت لازم را مبذول داشته اند.

,

 

,

مدیریت ارشد استان ضمن تأکید بر این امر که استان همدان در همه بخش ها بجز بخش دریایی همه ظرفیت های تولید و توسعه را در بر دارد خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم تسهیلات را جذب کنیم و اشتغال بیشتری فراهم کنیم مقصر هستیم وگرنه دولت همه شرایط لازم را فراهم کرده است.

,

 

,

وی با اشاره به وجود ۶۵۰ متقاضی تسهیلات بخش رونق در بانکها عنوان کرد: وقتی متقاضی وجود دارد و دولت سرمایه لازم را درنظر گرفته چرا تلاشی برای جذب وب ه کار گرفتن این اعتبارات صورت نمی گیرد؟

,

 

,

فرماندار و بخشدار کم کار در مسئولیتش نمی ماند

, فرماندار و بخشدار کم کار در مسئولیتش نمی ماند, فرماندار و بخشدار کم کار در مسئولیتش نمی ماند,

استاندار همدان بیان کرد: هیچ روستایی در این استان نداریم که نتوانیم ظرفیت گردشگری آن را فعال کنیم، روستایی نست که نتوانیم اشتغال خانگی در آن ایجاد کنیم و روستایی نیست که با انواع طرح های روستایی

,

 

,

وی افزود: قسم جلاله یاد می کنم اگر فرماندار یا بخشداری نتواند در جذب تسهیلات اشتغال موفق باشد دیگر در این مسئولیت باقی نخواهد ماند چراکه مردم دیگر از ما شعار نمی پذیرند و باید نتایج واقعی اقدامات را شاهد باشیم.

,

 

,

نیکبخت با بیان اینکه هیچ دستگاه نظارتی مانع سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی نیست تصریح کرد: دادگستری و کلیه نهادهای نظارتی نیز حامی جذب سرمایه گذار در استان هستند.

,

 

,

وی اظهار کرد: مشکلات برخی واحدهای تولیدی استان تا جایی بوده که شرکت برق باختر ترانسفورماتور کارخانجات را با حکم دادگاه کنده و برده بودند و من تا زنده ام از این شرکت ناراضی هستم.

,

 

,

مشارکت همدانی ها در سرمایه گذاری داخلی پایین است

, مشارکت همدانی ها در سرمایه گذاری داخلی پایین است, مشارکت همدانی ها در سرمایه گذاری داخلی پایین است,

استاندار همدان به ایجاد دو شعبه جدید تأمین اجتماعی در استان اشاره و تأکید کرد: در ۴ الی ۵ ماه اخیر ۱۱ هزار و ۴۰۰ شغل ایجاد شده اما اشتغالزایی صرفا وظیفه دولت نیست بلکه همه نهادهای عمومی غیردولتی، بانکها و بخش خصوصی نیز باید ورود پیدا کنند.

,

 

,

وی تبیین کرد: ظرف ۳ الی ۴ سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان را داشته ایم اما متأسفانه مشارکت خود همدانی ها در این سرمایه گذاری در حداقلها قرار دارد.

,

 

,

این مقام مسؤول تشریح کرد: هزار میلیارد تومان پول گندم، جو، سیب زمینی و چغندر  استان در سال بوده است اما مقداری که از این درآمد در استان سرمایه گذاری شده بسیار ناچیز است در حالی که برخی سرمایه گذاران استان در چند استان دیگر سرمایه گذاری دارند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه  ۸۵درصد از اراضی استان به آبیاری نوین مجهز شده اند گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی اعطا شده است.

,

 

,

یک هزار و ۱۱۴ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان همدان

, یک هزار و ۱۱۴ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان همدان, یک هزار و ۱۱۴ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان همدان,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این همایش اظهار کرد: طبق تأکیدات حکیمانه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی باید بر مبنای درون محوری، دانش زایی و علمی بودن، بومی بودن و... پایه گذاری شود تا تکانه های اقتصادی نتواند بر استحکام آن تأثیرگذار شود.

,

 

,

سید اسکندر صیدایی بیان کرد: کارآفرینی که قصد پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی را دارد باید  با روحیه جهادی، آینده نگری، شناسایی منابع و بهره مندی از تکنولوژی وارد میدان عمل و تلاش شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه استان در ۱۶ پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی داشته است گفت: یک هزار و ۱۱۴  میلیون دلار از این طریق جذب منابع به استان انجام شده است.

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان به پیگیری و مذاکره برای ساخت کارخانه پنل های خورشیدی اشاره و عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه های استان با ظرفیت حدود ۱۰۰  هکتار از دیگر اقداماتی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان مورد پیگیری قرار گرفته و اجرایی شده است.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به ایجاد هماهنگی و پشتیبانی ظرفیت بانک های استان در اعطای تسهیلات اشتغالزایی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش های مجلس با توجه به اقدامات صورت گرفته رتبه کسب و کار استان را از رتبه ۲۴ به۱۱  ارتقا داده است.

,

 

,

صیدایی در ادامه از انعقاد قرارداد کشوری در موضوع البسه کیفی در استان همدان خبر داد و گفت:  اصلاح درختان مثمر در ۳ هزار هکتار، توسعه سامانه های نوین آبیاری، بستن چاه های غیرمجاز و ذخیره ۲۰۰ میلیون مترمکعب، شروع فعالیت و احیاء ۱۱۲ واحد غیر فعال، کسب برندهای مختلف جهانی، منطقه ای و کشوری سفال، مبل و منبت، گردشگری و ....  از جمله سرفصل هایی است که در ارتقای جایگاه اقتصادی استان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

,

 

,

وی افزود: مجموعه اقدامات استان، ما را به جایگاه قابل توجهی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواهد رساند و ظرفیت وموقعیت استان در زیست بهتر و اشتغالزایی مردم در این امر مؤثر خواهد بود. 

,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه ۵۱ شرکت دانش بنیان در سال گذشته در استان ثبت شده و توفیقات بسیاری در ابعاد مختلف توانمندی های استان وجود دارد گفت: ظرفیت استان بسیار بیشتر از چیزی است که تاکنون تحقق پیدا کرده و استان با قوتی بیش از آنچه تاکنون اعلام شده در مسیر توسعه گام بر می دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه