اخبار داغ

در نشست خبری همایش بررسی اندیشه‌های علامه جعفری مطرح شد؛

نگاه اکثر اندیشمندان کشور به غربی‌هاست/ گزارش دقیقی از وضعیت جامعه به شورایعالی انقلاب فرهنگی نمی‌رسد

نگاه اکثر اندیشمندان کشور به غربی‌هاست/ گزارش دقیقی از وضعیت جامعه به شورایعالی انقلاب فرهنگی نمی‌رسد
نشست خبری همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری (ره) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، نشست خبری همایش ملی بررسی اندیشه‌های علامه جعفری (ره) ظهر امروز در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

حجت‌الاسلام رحیم رشادی در این نشست خبری با اشاره به اینکه استادان بزرگ کشوری در این همایش حضور یافته‌اند، بیان داشت: برگزاری این همایش پیشنهاد اساتید بزرگی چون دکتر گلشنی و دکتر احمدی بود و خود من برنامه‌ای برای امسال نداشتم.

,

وی افزود: مفاخر علمی آذربایجان با کم کاری حوزه و دانشگاه مغفول و گمنام مانده‌اند. 

,

دبیر علمی همایش بررسی اندیشه‌های علامه جعفری تصریح کرد: 5 مورد پایان نامه با محوریت اندیشه‌های علامه جعفری به کمیته برگزاری واصل شده که همه این پایان‌نامه‌ها توسط بانوان نگارش شده است.

,

حجت‌الاسلام رشادی با بیان این‌که بزرگداشت مقام علمی، عرفانی و فلسفی علامه جعفری یکی از دغدغه‌های مهم اندیشمندان کشور بوده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار عوامل و دست اندرکاران برگزاری همایش نسبت به برگزاری این کنگره ابراز خرسندی کردند.

,

مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای بزرگداشت مقام علمی، فقهی، اصولی، کلامی، فلسفی و عرفانی علامه جعفری، بیان داشت: امیدواریم این همایش نقطه استارتی برای برگزاری سلسله‌ همایش‌هایی برای بزرگداشت یاد و خاطره علامه جعفری در سطح کشور باشد.

,

همچنین دکتر مهدی گلشنی، عضو کمیته علمی همایش در این نشست خبری بیان داشت: مشکل اساسی موجود در جامعه از نظر من این است که تمامی نگاه‌ها به غرب است البته برخی اندیشمندان غربی بسیار خوش فکر هستند و همفکرانی نیز در کشورمان دارند. علامه جعفری معتقد بودند که باید به حرف طرف توجه کنید نه عنوان و شهرت فرد، اگر حرف خوبی بود بگیرید و اگر بد بود، توجه نکنید.

,

بنیانگذار گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی سهند بیان داشت: متاسفانه در کشورمان با پذیرش تقلیدی علوم مختلف روبه‌رو هستیم آن‌هم بدون هیچگونه بررسی و تفسیر. وزارتخانه‌های ما و دیگر ادارات بسیار کورکورانه قرارداد می‌بندند و توجهی به دیگر ابعاد موضوع ندارند. 

,

وی افزود: حرف من این نیست که با غربی‌ها قرارداد نبندید، بلکه صحبتم این است که موضوعات را نقادانه بررسی کرده و مورد پذیرش قرار دهید. 

,

گلشنی تأکید کرد: اشتباه بزرگی که در کشور ما اتفاق می‌افتد، این است که مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه توسط دانشگاهیان و حوزویان بررسی نمی‌شود. من چندین بار این موضوع را در شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد گوشزد کرده‌ام ولی توجهی به این موضوع صورت نمی‌گیرد.

,

این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی کشور به خوبی در شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. پیشنهاد من این است که افرادی که دغدغه دارند، با صدای بلند مشکلات موجود را بیان کنند تا بلکه صدایشان شنیده شود.

,

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند تلنگر خوبی باشد، اذعان داشت: با همایش‌هایی از این قبیل اعلام ‌می‌کنیم که باید مستق اندیشید و علامه جعفری نماد چنین اندیشه مستقلی است. 

,

دکتر گلشنی بیان کرد: دانشگاه‌های ما اصلا اهمیت نمی‌دهند که در پیرامون‌شان چه جیزهایی در حال انجام است، نهادهایی مثل شورایعالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم باید بیایند و مشکلات موجود در دانشگاه ها و جامعه را بررسی کرده و آن‌ها را به حال خود رها نکنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تأکید کرد: یک عده‌ای پیام‌های اصلی این همایش‌ها را بگیرند و مورد بررسی قرار بگیرند، به اندیشه مستقل نیاز داریم چرا که در وضعیت فعلی، هویت ملی ما مورد تهدید قرار گرفته است. اگر بخواهیم بر مشکلات فائق آمده و تحریم‌ها را بی اثر کنیم، باید تولید علم کرده و در اندیشه‌های خود استقلال داشته باشیم.

,

وی با اشاره به این‌که نقد و آزاداندیشی در محیط های علمی کشور حاکم نیست، گفت: علامه جعفری حرف های خوب راسل را نقد می‌کرد و حرفهای خوبش را تائید می کرد، بنابر این نباید به همه مسائل و امور مطلقا سیاه یا سفید نگریسته شود.

,

گلشنی تصریح کرد: غربی‌ها با تغییر فرهنگ و تزریق افکار نادرست به ما در صدد براندازی نظام هستند بنابراین نخبگان و اساتید کشور باید در رویه خود تغییر ایجاد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه