اخبار داغ

به مناسب پایان داعش:

شهیدی که داعش را به ستوه آورد/ ناگفته های همسر و فرزند نخستین شهید مدافع حرم استان کهکیلویه+ تصاویر و صوت

شهیدی که داعش را به ستوه آورد/ ناگفته های همسر و فرزند نخستین شهید مدافع حرم استان کهکیلویه+ تصاویر و صوت
شهید اورنگ به عنوان مستشار نظامی ایران در سوریه برای آزادی دو شهر نبل والزهرا از محاصره 4 ساله تروریست‌ها نقش بسزایی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،از ابتدای بحرانی که تروریست‌ها در سوریه آغاز کردند، جمهوری اسلامی ایران در یک موضع قدرتمند و مستحکم و به شکلی علنی خود را یار و یاور مردم و دولت قانونی سوریه معرفی کرد؛ در طرف مقابل داعش، جبهه النصره، احرارالشام، جیش الفتح، نورالدین زنکی و چندین و چند گروه تروریستی که در سوریه ویرانی به بار می آوردند و به فجیع ترین شکل ممکن زنان و مردان و کودکان سوری را به قتل رساندند، مورد حمایت آشکار عربستان، قطر، اسرائیل و آمریکا قرار داشتند؛ حمایت این کشورها از تروریستها عمدتا در کمک های مالی و تجهیزاتی خلاصه می شد؛ حال آنکه کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت و مردم سوریه علاوه بر اشکال استراتژیک و راهبردی خود، به دلیل قرارگرفتن حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه و به خاطر آنکه این کشور خط مقدم جبهه مقاومت محسوب می شود، از همان ابتدا رنگ و بویی معنوی به خود گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,
با توجه به تجربه جنگ تجمیلی هشت ساله و همچنین زبدگی و کارآزمودگی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، حضور مستشاری ایران در سوریه موجب شد که به فاصله کوتاهی از اشغال بسیاری از شهرها و شهرک ها به دست تروریستها، بار دیگر ارتش سوریه بتواند ابتکار عمل را بدست بیاورد و مناطق اشغال شده را با کمترین تلفات مجددا آزاد کند؛ چنانکه به گفته بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان و همچنین برخی از دولتمردان سوریه، اگر کمک های ایران نبود، امروز امکان حکومت داعش در دمشق وجود داشت.
,
 
,
 یکی از ویژگی های کمک مستشاری ایران به سوریه این بود که این کمکها به شکل حضوری در منطقه و میدان نبرد صورت می گرفت؛ این حضور میدانی در منطقه نبرد، بالطبع ریسک پذیری بالایی را از سوی مستشاران زبده ایرانی می طلبید؛ چنانکه در شش سال گذشته و در جریان درگیری های خون بار سوریه، چند سردار معروف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور مستشاری فعال خود در میدان نبرد، در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) و کمک به پیروزی جبهه مقاومت، جان شیرین خود را تقدیم کردند.
,

شهید سردار ستار اورنگ از فرزندان شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مستشار نظامی ایران در سوریه برای آزادی دو شهر نبل والزهرا از محاصره 4 ساله تروریست‌ها نقش بسزایی داشت.

,

, ,

وی در سوریه به نیروهای جبهه مقاومت آموزش نظامی میداد و در برخی عملیات ها نیز حضور داشت و به دلیل مهارت بالایی که در تیراندازی برخوردار بود چند تن از داعشی ها خبیث را به هلاکت رساند.

,

شهید در ادامه عملیات و پس از آزادی محاصره 16 بهمن 94 در عملیات پاک سازی حومه شهر حلب به فیض شهادت نائل آمد.

,

سردار شهید ستار اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48 فتح و آخرین مسئولیت وی فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت جایزه گرفته بود.

,

, ,

شهید اورنگ اهل روستای نقارخانه شهرستان بویراحمد است و  روستای نقارخانه در 40کیلومتری یاسوج واقع شده و اینک آرامگاه سردار شهید اورنگ سیمای معنوی این روستا را دوچندان کرده است.

,

به مناسبت اعلام پایان گروه تکفیری داعش و پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در گزارشی به بازخوانی فداکاری های این سردار شجاع کهگیلویه و بویراحمدی می پردازیم.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

, ,

 

,

در زیر مصاحبه با همسر و فرزند شهید ستار اورنگ را به صورت صوتی می شنوید. ( برای دریافت بر روی گزینه دانلود کلیک کنید)

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه