اخبار داغ

فرماندار کیار:

نهادها و مردم در کنار هم آماده پیشگیری و مقابله با آنفولانزای پرندگان باشند

نهادها و مردم در کنار هم آماده پیشگیری و مقابله با آنفولانزای پرندگان باشند
فرماندار کیار در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفولانزای حاد پرندگان خواستار همکاری ادارات و نهاد ها و مردم در صورت شیوع آنفولانزای حاد پرندگان در شهرستان کیار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از به کیار بیدار جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان  به ریاست فرماندار شهرستان کیار و حضور روسای شبکه بهداشت و درمان، شبکه دامپزشکی، بخشداران بخش مرکزی کیار و ناغان در فرمانداری کیار تشکیل شد و  تدر خصوص تدابیر و تصمیمات لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه  فرماندار کیار گفت: شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان یک مساله  است و غفلت از توصیه های پیشگیری باعث شیوع این بیماری خطرناک و طبعا خسارات سنگین بعدی  میشود.

مردانی افزود: اطلاع رسانی در مورد راههای پیشگیری از آنفولانزا یکی از مهم ترین راههای مقابله با این بیماری است و همزمان با اطلاع رسانی به مردم  باید راههای شیوع بیماری آنفولانزا مانند  زنده فروشی مرغ گرفته شود و در راستای فرهنگ سازی این موضوع باید اقدام کرد.

در ادامه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کیار با تشریح فعالیت های انجام گرفته در خصوص پیشگیری از بیماری آنفولانزا گفت: با توجه به این که دامپزشکی اولین نهاد مبارزه با آنفولانزا در کشور است ولی  به تنهایی نمیتواند با این بیماری مقابله کند و تعامل ادارات شهرستان و همکاری مردم را میطلبد که امیدواریم در صورت درگیری شهرستان کیار با بیماری اهالی محترم شهرها و روستاهایی که اختمال شیوع بیماری در آنها وجود دارد با نیروها و عوامل شبکه دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند.

علایی در پایان گفت: در سال گذشته کلیه طیوری که پس از رسیدن گزارش، انجام آزمایش به نتیجه قطعی آلودگی رسیدیم جمع آوری و معدوم شدند و به جز روستای گشنیزجان هزینه کلیه مرغ های جمع آوری شده به صاحبان آنها پرداخت شد.

انتهای پیام/580ک

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه