اخبار داغ

بازدید کارشناسان گردشگری هیات ژاپنی از مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور

بازدید کارشناسان گردشگری هیات ژاپنی از مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور
آژانس بین المللی جایکا از کشور ژاپن به عنوان سازمان دولتی مستقل بین المللی با سیاست توسعه پایدار در چند شهر ایران بامولفه های پژوهش پیرامون جاذبه های گردشگری، وضعیت منابع انسانی، زیر ساخت‌های گردشگری، تعامل مؤثر بخش دولتی و خصوصی گردشگری و بهره مندی از این شاخص‌ها در جهت آگاهی و اشتغال زایی به‌خصوص در بین جوامع محلی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کازرون خبر محمد رضا معینی، مدیرمجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور از بازدید آژانس بین المللی جایکا (ژاپن) و هیات همراه از جاذبه های گردشگری مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور  خبرداد
 مهندس معینی گفت: مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور به شماره 24 در فهرست ثبت آثار ملی ایران قرار گرفته و با بیش از 200 هکتار از جمله جاذبه های گردشگری استان فارس است که سالانه حجم قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است. این مجموعه با ارزش که از شهرهای اوائل دوره ساسانی است و معماری آن بر اساس طرح هیپاداموس بصورت مستطیل شکل با توجه به کتیبه موجود بر روی یکی از ستونهای یادبود به دستور شاپور اول ساسانی و توسط شخصی به نام اپسای دبیر ساخته شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کازرون خبر ,
,


مدیرمجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور گفت: آژانس بین المللی جایکا از کشور ژاپن به عنوان سازمان دولتی مستقل بین المللی با سیاست توسعه پایداردر چند شهر ایران بامولفه های پژوهش پیرامون جاذبه های گردشگری، وضعیت منابع انسانی، زیر ساخت‌های گردشگری، تعامل مؤثر بخش دولتی و خصوصی گردشگری و بهره مندی از این شاخص‌ها در جهت آگاهی و اشتغال زایی به‌خصوص در بین جوامع محلی در حوزه های صنایع دستی و گردشگری است.

,
,


مهندس معینی افزود: هیروفومی یو ا دا و آکی‌را اوهارا کارشناس ارشد میراث فرهنگی وگردشگری جایکا  ژاپن از شهر طبیعی تاریخی بیشاپور و نقوش برجسته تنگ چوگان به عنوان مقصد گردشگری جنوب غرب فارس بازدید و با پتانسیل های حوزه سرمایه گذاری و انواع جذب توریست در حوزه گردشگری این مجموعه شامل گردشگری مهیج ،ورزشی ،طبیعی ،تاریخی آشنا گردیدند.

,
,


مهندس محمد رضامعینی  در پایان ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری با محوریت مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور باشیم.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه