اخبار داغ

رتبه برندینگ ایران در جهان چقدر است؟

رتبه برندینگ ایران در جهان چقدر است؟
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی می‌گوید کشور ما به لحاظ رتبه برندینگ در میان کشورهای منا (منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا) در رتبه ۷۱ قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، عیسی منصوری در کنگره سراسری نشان شایسته ملی، اظهار کرد: رتبه ما در کارآفرینی و فضای کسب‌وکار و شفافیت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست به نحوی که اگر رتبه برند خود را در رتبه‌بندی جهانی مقایسه کنیم در میان کشورهای منا ایران رتبه ۷۱ را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: وقتی راجع به ساخت (MIDIN) صحبت می‌کنیم منظور زنجیره ارزش ساخت است و فقط تولید مهم نیست. ایران جزو کشورهایی است که علی‌رغم وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوب آنها شناسایی نشده‌اند.

,

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: این در حالی است که در کشورهای دیگر مزیت‌های رقابتی و منحصربه فرد حاصل کار فردی و جمعی اتفاق افتاده که آن کشور را تبدیل به کشور برند کرده است.

,

وی یکی از ابزارهای شکوفایی صنعت را برندینگ دانست و گفت: مولفه‌های مطرح در عرصه برندینگ صنعت، زیرساخت‌ها، سرمایه‌های مالی و تعداد بنگاه‌های فعال در آن صنعت است و می‌توانیم یک منطقه صنعتی خاص مثل شهرک پوشاک را در کشور ایجاد کنیم که یک محصول خاص تولید کند.

,

منصوری با بیان این که در صنعت نساجی ۲۵ تا ۳۰ درصد سود مربوط به قسمت تامین یا دیزاین است، اظهار کرد: ۵۵ تا ۶۰ درصد آن بازاریابی و فروش و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد در بخش تولید است و ما تنها در بخش تولید متمرکز شده‌ایم. در صنعت طلا هم ۴۰ درصد زنجیره ارزش مربوط به بخش طراحی است که در آن هم حضور نداریم.

,

وی در پایان از فرش ایران به عنوان یک برند نام برد و گفت: در حوزه صنعت هم برند می‌تواند اتفاق بیفتد مثل صنعت پوشاک. چنانچه در صنعت پوشاک ترکیه برندینگ اتفاق افتاده است و ما باید تلاش کنیم تا فرش ایران یا حتی پوشاک تولید داخل نیز بتواند برند خود را حفظ کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه