اخبار داغ

بیت کوین مورد پیگیری قرار می‌گیرد

بیت کوین مورد پیگیری قرار می‌گیرد
ابوالحسن فیروز آبادی گفت: مطالعه برای پولی جدید یک ضرورت محسوب می‌شود، از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید برای بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیجیتال دیگری قانون داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وضعیت بیت کوین در ایران گفت: در حال حاضر مسئله ارزهای رمزنگاری شده در بستر بلاک چین مانند بیت کوین عظیم است و در سراسر جهان مطرح و مهم تلقی می‌شود؛ همین مسئله باعث شده تا بیت کوین توسط بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی مورد پیگیری، بررسی و شناخت بیشتر قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایلنا، دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: مطالعه برای پولی جدید یک ضرورت محسوب می‌شود، از بیت کوین  استقبال می‌کنیم اما باید برای بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیجیتال دیگری قانون داشته باشیم.

,

وی درباره خرید و فروش بیت کوین در ایران افزود: بانک مرکزی و مجتهدین فعلا برای بیت کوین قوانینی را تعیین نکرده‌‌اند اما این واقعیت است که در ایران تعداد زیادی از افراد در حوزه خرید و فروش، استخراج، صرافی و حتی تولید محتوا و راه اندازی استارت آپ مبتنی بر بیت کوین در حال فعالیت هستند.

,

فیروز آبادی با بیان این که سیاست بسیاری از بانک‌های مرکزی برای بیت کوین ثبات ندارد، تاکید کرد: سیاست بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورها از جمله ایران به عنوان رگولاتور حوزه پولی و بانکی در مورد بیت کوین به ثبات نرسیده است و بسیاری از کشورها به مسئله بیت کوین به عنوان عاملی خطرناک نگاه می‌کنند چرا که علاوه بر قیمت بی‌ثبات، ریسک سرمایه گذاری در این روش پرداخت جدید بالا است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به سهولت استفاده، گمنامی کاربران برای انتقال پول حتی با وجود تحریم‌های بین المللی، سود سرمایه گذاری بالا و عدم وجود کارمزد در سیستم انتقال پول باعث شده تا بیت کوین فرصتی برای تحولی نوین در نظام بانکداری و کسب و کارهای آنلاین باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: نگاهمان به بیت کوین مثبت است اما این به معنای نبود قوانین نیست و پیروی از قوانین شرط اساسی است امیدوار هستیم تا به زودی سیاست‌های دولت درباره ارزهای رمزنگاری شده اعلام شود، ما نیز در شورای عالی فضای مجازی در حال تحقیق و بررسی مزایا و معایب پول‌های دیجیتالی جدید هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه